ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

«Lana»: Συνέχεια στο θρίλερ με το ρωσικό πλοίο, λόγω Ιράν

Νέες διαστάσεις έχει λάβει εδώ και μερικά εικοσιτετράωρα το θρίλερ με το ρωσικό δεξαμενόπλοιο «Lana», που παραμένει ελλιμενισμένο από τις 14 Απριλίου στο αγκυροβόλιο της Καρύστου

Kathimerini.gr

Γιάννης Σουλιώτης

Νέες διαστάσεις έχει λάβει εδώ και μερικά εικοσιτετράωρα το θρίλερ με το ρωσικό δεξαμενόπλοιο «Lana», που παραμένει ελλιμενισμένο από τις 14 Απριλίου στο αγκυροβόλιο της Καρύστου. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», προέκυψε νέα εμπλοκή, αυτή τη φορά με το πετρέλαιο που μεταφέρει στις δεξαμενές του. Κι αυτό διότι φέρεται να έχει φορτωθεί από το Ιράν κατά παράβαση του εμπάργκο κατά της Τεχεράνης. Το υπό ρωσική σημαία δεξαμενόπλοιο είχε αποπλεύσει από τη Μαρμαρίδα, στα νοτιοδυτικά παράλια της Τουρκίας, και σύμφωνα με πληροφορίες επρόκειτο να μεταφορτώσει το εμπόρευμά του σε άλλο πλοίο, νότια της Καλαμάτας, στο διάστημα μεταξύ 15 και 17 Απριλίου. Στη διάρκεια του πλου το «Lana», με πλήρωμα 19 Ρώσους ναυτικούς, υπέστη μηχανική βλάβη και με τη συνδρομή ρυμουλκού οδηγήθηκε στον κόλπο της Καρύστου, όπου παραμένει μέχρι σήμερα.

Νέα εμπλοκή εξαιτίας του πετρελαίου που μεταφέρει στις δεξαμενές του το «Lana».

Την επόμενη ημέρα, με απόφαση της Αρχής για το Ξέπλυμα, το πλοίο δεσμεύθηκε με το αιτιολογικό ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία συγκαταλέγεται στις 800 και πλέον οντότητες που είναι διασυνδεδεμένες με το καθεστώς του Κρεμλίνου, για τις οποίες έχουν τεθεί σε ισχύ οικονομικές κυρώσεις. Πράγματι, μέχρι τα μέσα Μαρτίου το πλοίο ανήκε στη ρωσική τράπεζα Promsvyazbank, εις βάρος της οποίας τέθηκαν σε ισχύ κυρώσεις με πρωτοβουλία των ΗΠΑ. Σε σχετική ανακοίνωσή του, το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η συγκεκριμένη τράπεζα χρηματοδοτεί τη ρωσική αμυντική βιομηχανία, ενώ χορηγεί δάνεια στο προσωπικό των ενόπλων δυνάμεων της Ρωσίας.

Τα επόμενα εικοσιτετράωρα, και ενώ είχε μεσολαβήσει η παρέμβαση της ρωσικής πρεσβείας στην Αθήνα, που μέσω Twitter είχε διευκρινίσει ότι «είμαστε σε επαφή με τις ελληνικές Αρχές γι’ αυτό το θέμα», ήρθη η απόφαση δέσμευσής του. Ο λόγος; Στις 17 Μαρτίου το πλοίο άλλαξε ιδιοκτησιακό καθεστώς και μεταβιβάστηκε στην εταιρεία Transmorflot, που ναι μεν έχει την έδρα της στη Ρωσία, ωστόσο δεν συγκαταλέγεται σε εκείνες που υπόκεινται σε οικονομικές κυρώσεις. Η τράπεζα Promsvyazbank, μάλιστα, στις αρχές Μαρτίου μεταβίβασε ακόμα δύο δεξαμενόπλοια στην Transmorflot προκειμένου να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι μεταφορές πετρελαίου.

Κι ενώ θα περίμενε κανείς η υπόθεση να λήξει, υπήρξε νέα εμπλοκή, αυτή τη φορά αναφορικά με το πετρέλαιο που το «Lana» ή «Pegas», όπως ήταν η προηγούμενη ονομασία του, μεταφέρει στις δεξαμενές του. Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι οι ΗΠΑ κατέθεσαν αίτημα συνδρομής προς τις δικαστικές αρχές της χώρας ζητώντας την κατάσχεση του φορτίου και τη διενέργεια έρευνας, καθώς το πετρέλαιο φέρεται να είναι ιρανικής προέλευσης και η εταιρεία που θα επωφελούνταν από την πώλησή του συγκαταλέγεται στη «μαύρη» λίστα των ΗΠΑ ως ύποπτη για τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας κ.ο.κ.

Στην υπόθεση, κατόπιν και παρασκηνιακών διαβουλεύσεων, παρενέβη εισαγγελέας, που έχει πλέον την ευθύνη της έρευνας. Τα παραπάνω επιβεβαίωσαν δύο διαφορετικές πηγές κοντά στην έρευνα. Ενα σενάριο θέλει το πετρέλαιο από τις δεξαμενές του «Lana» να μεταφορτωνόταν σε άλλο, επίσης ρωσικών συμφερόντων πλοίο, ενώ άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι το φορτίο θα κατέληγε σε παραλήπτη στον κόλπο του Μεξικού.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση