ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Λιβύη: «Σε δευτερόλεπτα η καμπίνα του λεωφορείου γέμισε καπνούς και φλόγες»

Οι τραυματίες περιγράφουν τα εφιαλτικά δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση του λεωφορείου με το αυτοκίνητο που οδηγούσαν οι Λίβυοι εθελοντές

Kathimerini.gr

Σταύρος Ιωαννίδης

Με τη συλλογή μαρτυριών από τους τραυματίες του τραγικού δυστυχήματος, λίγα χιλιόμετρα έξω από την πόλη Μαράουα της ανατολικής Λιβύης, συνεχίζεται η Ενορκη Διοικητική Εξέταση που έχει αναλάβει υποστράτηγος των Ενόπλων Δυνάμεων.

Στις περιγραφές τους αναφέρουν ότι η πρώτη τους μέριμνα παράλληλα με τον απεγκλωβισμό των τραυματιών ήταν να σταθεροποιήσουν αιμορραγικά τους συναδέλφους τους

Σύμφωνα με πληροφορίες που είναι σε γνώση της «Κ», τουλάχιστον τέσσερις από τους τραυματίες που έχουν ήδη μιλήσει σε αξιωματικούς που εμπλέκονται στην έρευνα, περιγράφουν τη φρίκη που έζησαν δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση. Πρόκειται για στελέχη της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου που κάθονταν στις πίσω θέσεις του λεωφορείου και συγκράτησαν λεπτομέρειες από τις πρώτες στιγμές του δυστυχήματος.

Οι περιγραφές μιλούν για σφοδρότατη πλαγιομετωπική σύγκρουση που «εκτόξευσε» το λεωφορείο εκτός δρόμου. Το αυτοκίνητο τύπου Land Cruiser που οδηγούσαν οι Λίβυοι εθελοντές «σφηνώθηκε» στην πλευρά του οδηγού του λεωφορείου της ελληνικής αποστολής. Τα δύο οχήματα τυλίχθηκαν στις φλόγες, πιθανότατα από τα καύσιμα που μετέφερε σε εξωτερική δεξαμενή το τροποποιημένο Land Cruiser. Οι μαρτυρίες των τραυματιών κάνουν λόγο για πυκνούς μαύρους καπνούς και φλόγες που ξεπήδησαν από το μπροστινό μέρος και αμέσως επεκτάθηκαν στην καμπίνα του λεωφορείου.

Σύμφωνα με τις ίδιες μαρτυρίες, από τη σύγκρουση τουλάχιστον δύο άτομα κάθονταν στις μπροστινές θέσεις τινάχτηκαν έξω από το λεωφορείο με αποτέλεσμα να τραυματιστούν σοβαρά. Πρόκειται για έναν συνταγματάρχη, τον αρχαιότερο της αποστολής και τον οδηγό του λεωφορείου. Οι πέντε νεκροί βρίσκονταν, σύμφωνα με πληροφορίες, στα καθίσματα της αριστερής σειράς, πίσω από τον οδηγό, και φαίνεται να έχασαν τις αισθήσεις τους κατά τη σύγκρουση με αποτέλεσμα να απανθρακωθούν από τη φωτιά που ακολούθησε.

Επιχείρηση απεγκλωβισμού

Τα στελέχη των Ειδικών Δυνάμεων αναφέρουν στις μαρτυρίες τους ότι έσπασαν το πίσω τζάμι του λεωφορείου για να απεγκλωβίσουν τους συναδέλφους τους που τραυματίστηκαν πιο σοβαρά. Εκείνη τη στιγμή, ωστόσο, το μπροστινό μέρος του λεωφορείου φαίνεται πως ήταν απροσπέλαστο εξαιτίας της φωτιάς που είχε ήδη εξαπλωθεί.

Καταλυτική ήταν η συμβολή αξιωματικών της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου που έχουν την ιδιότητα του διασώστη μάχης. Πρόκειται για ειδικά εκπαιδευμένα στελέχη της 31ης Μοίρας Επιχειρήσεων Ερευνας Διάσωσης του ΓΕΕΘΑ με εξειδίκευση στην παροχή πρώτων βοηθειών σε περιβάλλον μάχης (TCCC). Στις περιγραφές τους αναφέρουν ότι η πρώτη τους μέριμνα παράλληλα με τον απεγκλωβισμό των τραυματιών ήταν να σταθεροποιήσουν αιμορραγικά τους συναδέλφους τους.

Από τη στιγμή που οι τραυματίες μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία των γειτονικών πόλεων χάθηκε η επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της αποστολής. Το βράδυ της Κυριακής κι ενώ οι πληροφορίες που έφταναν στην Ελλάδα διά της διπλωματικής οδού ήταν συγκεχυμένες με αποτέλεσμα να ανακοινώνονται μόνο ελαφρά τραυματίες, ένας από τους τραυματίες επικοινώνησε με τους ανωτέρους του στην Αθήνα και τους ενημέρωσε για το δυστύχημα και το γεγονός ότι υπήρχαν διάσπαρτοι τραυματίες στα νοσοκομεία και ενδεχομένως θύματα.

Η πορεία των τραυματιών

Τα τρία περιστατικά που χειρουργήθηκαν χθες είναι τα βαρύτερα και παραμένουν στο νοσοκομείο, ενώ ακόμη επτά εξιτήρια αναμένεται να δοθούν σήμερα. Ο συνταγματάρχης που φέρει κάταγμα στη λεκάνη βρίσκεται σε διαδικασία αποθεραπείας η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να διαρκέσει αρκετούς μήνες. Στη ΜΕΘ χωρίς να αντιμετωπίζει κίνδυνο για τη ζωή του νοσηλεύεται ένας πολυτραυματίας ενώ σταθερή παραμένει η κατάσταση του αξιωματικού που φέρει εγκαύματα στον οισοφάγο.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
Αφρική  | 
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση

Νέα υπηρεσία για το οργανωμένο έγκλημα, με ενισχυμένες αρμοδιότητες ώστε να ακολουθεί τα ίχνη του χρήματος
 |  ΕΛΛΑΔΑ