ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Επάγγελμα ινφλουένσερ στις ΗΠΑ: «Οι πιο πολλοί μόλις που τα βγάζουν πέρα»

Δημιουργοί περιεχομένου με συνολικά εκατομμύρια ακολούθους παρουσιάζονται να κερδίζουν ολίγες χιλιάδες δολάρια ετησίως. Οι followers είναι ακόμη εκεί αλλά τα χρήματα όχι

«Οι ινφλουένσερ δεν πλουτίζουν» πια στις ΗΠΑ. Αντιθέτως μάλιστα, οι περισσότεροι εξ αυτών πλέον «δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα», σύμφωνα με όσα αναφέρει σε μακροσκελές δημοσίευμά της η Wall Street Journal.

Οι social media πλατφόρμες επιβραβεύουν πια με λιγότερα χρήματα τις δημοφιλείς αναρτήσεις· οι εταιρείες είναι περισσότερο επιλεκτικές στις συνεργασίες τους· και, σαν να μην έφταναν τα προαναφερθέντα, υπάρχει πια και η απειλή της απαγόρευσης του TikTok που πλανάται εδώ και μήνες πάνω από την αμερικανική αγορά και δεν αποκλείεται να γίνει πράξη μέσα στο 2025.

«Για τους περισσότερους από εκείνους που κάνουν καριέρα ως δημιουργοί περιεχομένου (σ.σ. content creators), το να τα βγάζουν πέρα ​​αποτελεί φιλόδοξο στόχο», γράφει η WSJ επικαλούμενη ως παράδειγμα τις περιπτώσεις συγκεκριμένων ατόμων που δραστηριοποιούνται ως επίδοξοι influencers στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.

Ο Κλιντ Μπράντλεϊ για παράδειγμα, εργάζεται εδώ και τρία χρόνια ως πλήρους απασχόλησης content creator, ανεβάζοντας βίντεο που σχετίζονται με το δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι Fortnite σε TikTok, YouTube και Twitch. Ο 29χρονος Μπράντλεϊ θα μπορούσε να θεωρηθεί επιτυχημένος σε αυτό που κάνει, καθώς έχει πάνω από 400.000 ακολούθους στα social media και αναρτήσεις που συγκεντρώνουν δεκάδες ή ακόμη και εκατοντάδες χιλιάδες θεάσεις η καθεμία. Κι όμως, παρά τους εκατοντάδες χιλιάδες followers και τα ακόμη περισσότερα views, ο 29χρονος Αμερικανός κατάφερε να βγάλει μέσα στο 2023 λιγότερα από 58.000 δολάρια ή, με άλλα λόγια, ποσό μικρότερο από τις μέσες ετήσιες απολαβές ενός πλήρους απασχόλησης υπαλλήλου στις ΗΠΑ.

«Οι followers είναι ακόμη εκεί, αλλά τα χρήματα δεν είναι», γράφει η WSJ, αναφέροντας και μια άλλη περίπτωση όπως είναι εκείνη του Νεοϋορκέζου Γιουβάλ Μπεν Χαγιούν ο οποίος έχει σχεδόν 3 εκατομμύρια ακολούθους στο TikTok. Για κάθε ένα εκατομμύριο views που είχαν τα βίντεό του, ο Χαγιούν έπαιρνε άλλοτε ως αμοιβή/επιβράβευση από το TikTok από 200 έως και τα 400 δολάρια. Ακόμη και αυτά τα χρήματα ωστόσο μειώθηκαν. Προσφάτως εκείνος έλαβε, για ένα βίντεο με 10 εκατομμύρια views, μόλις… 120 δολάρια.

Το να έχει πια κανείς ένα αξιοπρεπές/αξιόπιστο εισόδημα ως content creator γίνεται όλο και πιο δύσκολο. Οι πλατφόρμες δίνουν λιγότερα χρήματα για τις δημοφιλείς αναρτήσεις και οι εταιρείες είναι πιο επιλεκτικές στις χορηγίες τους αλλά και πολύ πιο απαιτητικές έναντι των δημιουργών. Η πιθανότητα που υπάρχει, δε, να πέσει «μαύρο» στο TikTok στις ΗΠΑ μέσα στο 2025, εντείνει το άγχος των δημιουργών γύρω από το οικονομικό μέλλον των προφίλ και καναλιών τους.

Ο Κλιντ Μπράντλεϊ για παράδειγμα, διστάζει να νοικιάσει ένα διαμέρισμα γιατί τα χρήματα που κερδίζει έρχονται σε άτακτα χρονικά διαστήματα και μπορεί να εξαφανιστούν ανά πάσα στιγμή. Ως εκ τούτου, προς το παρόν, εκείνος ζει με τη μητέρα του στην πολιτεία της Ουάσιγκτον. «Είμαι ευάλωτος», λέει ο ίδιος, μιλώντας στην WSJ.

Σύμφωνα με έκθεση που είχε δώσει στη δημοσιότητα η Goldman Sachs το 2023, περίπου 50 εκατομμύρια άνθρωποι σε ολόκληρη την υφήλιο κέρδιζαν πέρυσι χρήματα ως δημιουργοί περιεχομένου, ανεβάζοντας δηλαδή βίντεο και φωτογραφίες στα social media, και αυτό το πλήθος των creators εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να αυξάνεται διεθνώς με έναν ρυθμό της τάξεως του 10% με 20% έως το 2028.

Ωστόσο, τα χρήματα δεν είναι πάντοτε «πολλά». Αντιθέτως, σύμφωνα με την εταιρεία μάρκετινγκ NeoReach, το 48% των content earners μέσα στο 2023 έβγαλε συνολικά λιγότερα από 15.000 δολάρια, ενώ για μόνο το 13% τα έσοδα ξεπέρασαν τα 100.000 δολ. πέρυσι.

Οι ίδιες οι πλατφόρμες είχαν «τρέξει» τα περασμένα χρόνια προγράμματα αμοιβής/επιβράβευσης των δημιουργών (Instagram/Reels Play, TikTok/creator fund, YouTube/Shorts, Snapchat/Spotlight) που μοίρασαν συνολικά δισεκατομμύρια δολάρια όλα μαζί. Ωστόσο, τα περισσότερα από αυτά τα προγράμματα δεν υπάρχουν πια ή έχουν σταματήσει να μοιράζουν χρήμα.

Οι πλατφόρμες έχουν αλλάξει εντελώς τον τρόπο με τον οποίο πληρώνουν. Εάν άλλοτε κάποιες εξ αυτών μοίραζαν χρήματα στην προσπάθεια να δημιουργήσουν κίνηση, τώρα πια πληρώνουν λιγότερα χρήματα και με πολύ πιο αυστηρά/απαιτητικά κριτήρια ή αμείβουν τους δημιουργούς μόνο με ένα ποσοστό των διαφημιστικών εσόδων…

Με πληροφορίες από WSJ

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Social: Τελευταία Ενημέρωση

Από ψηφιακό χώρο συνάντησης του κοινωνικού μας κύκλου, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν να μετατρέπονται όλο και περισσότερο ...
Kathimerini.gr
 |  SOCIAL
Τη στιγμή που υπάρχει μια ομαδική συνομιλία για το κάθε τι, πώς μπορούμε να κάνουμε υγιή χρήση των τσατ χωρίς να χάνουμε ...
Kathimerini.gr
 |  SOCIAL