ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Γιατί ακυρώνει τις σειρές το Netflix; Ο Σαράντος απαντά, το κοινό εξοργίζεται

Ο ελληνικής καταγωγής co-CEO της συνδρομητικής πλατφόρμας δήλωσε ότι «το Netflix δεν έχει ακυρώσει ποτέ κάποια επιτυχημένη σειρά»

Kathimerini.gr

Οι ακυρώσεις αγαπημένων σειρών του Netflix δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά υπάρχει η εντύπωση ότι το φαινόμενο έχει πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια. Αποκορύφωμα αποτέλεσε το 2022, όταν και ακυρώθηκαν συνολικά τουλάχιστον 20 σειρές.

Με το κοινό να προσπαθεί ήδη να συνέλθει από την ψυχρολουσία, ο ένας εκ των επικεφαλής της συνδρομητικής πλατφόρμας, ο ελληνικής καταγωγής Τεντ Σαράντος, είπε να ρίξει λίγο «λάδι στη φωτιά». Συγκεκριμένα, σε πρόσφατη συνέντευξη στο Bloomberg μαζί με τον νέο εταίρο του Γκρεγκ Πίτερς (που πήρε τη θέση του co-CEO από τον Ριντ Χέιστινγκς), ο Σαράντος δήλωσε ότι «το Netflix δεν έχει ακυρώσει ποτέ κάποια επιτυχημένη σειρά».

Για να δικαιολογήσει την αμφιλεγόμενη – αν μη τι άλλο – αυτή δήλωση, ο ελληνικής καταγωγής διευθύνων σύμβουλος εξήγησε: «Πολλές από αυτές τις σειρές (που ακυρώθηκαν) είχαν καλές βλέψεις, αλλά απευθύνονταν σε πολύ μικρό κοινό και είχαν πολύ μεγάλο προϋπολογισμό. Το κλειδί είναι να μπορεί μια σειρά να “μιλά” σε ένα μικρό κοινό με μικρό προϋπολογισμό και σε ένα μεγάλο κοινό με μεγάλο προϋπολογισμό. Αν το κάνουν αυτό καλά, μπορούν να το κάνουν για πάντα».

Η δήλωση αυτή έρχεται ως έκπληξη για τους πολλούς θαυμαστές του Daredevil, του Warrior Nun, του 1899, του Fate: The Winx Saga και πολλών άλλων σειρών που «έσβησαν» αθόρυβα στον βωμό του κέρδους και των διαρκώς μειούμενων συνδρομητών της πλατφόρμας.

Και μπορεί το Daredevil να μετακινείται προς τα πιο πρόσφορα εδάφη της Disney+, το σίγουρο είναι πάντως ότι η εξήγηση αυτή του Σαράντος – αλλά και όλη η συνέντευξη στο Bloomberg μαζί με τον Πίτερς – έγινε αντικείμενο έντονης κριτικής τόσο από άλλες ιστοσελίδες ενημέρωσης όσο και από τους απλούς χρήστες του διαδικτύου.

Δηλώσεις, όπως «θέλουμε να φτιάχνουμε ένα Squid Game την εβδομάδα» και «είναι αστείο ότι δεν μπορεί κάποιος να βρει κάτι στο Netflix, έχει φτιάξει την καριέρα εκατοντάδων ηθοποιών», αφενός δείχνουν τον ενθουσιασμό και την αυτοπεποίθηση των δύο νέων co-CEOs, από την άλλη δημιουργεί την εντύπωση ότι δεν βρίσκονται σε επαφή με τα πραγματικά προβλήματα που ταλανίζουν την πλατφόρμα.

Η «παγίδα» στην οποία πέφτει το Netflix με τις ακυρώσεις

Πάντως, λίγες μέρες πριν δημοσιευτεί η συνέντευξη Σαράντος-Πίτερς, το Forbes είχε αποκαλύψει πώς ακριβώς το Netflix ακυρώνει σειρές. Συγκεκριμένα, οι υπεύθυνοι της πλατφόρμας δεν κοιτούν μόνο τις θεάσεις (views), αλλά βλέπουν και πόσο γρήγορα είδε το κοινό μια σειρά και κυρίως αν την ολοκλήρωσε. Διαπιστώθηκε, λοιπόν, ότι πολλοί λίγοι ολοκλήρωσαν κατά τ’ άλλα δημοφιλείς ή πολλά υποσχόμενες σειρές, όπως το 1899 ή τη δεύτερη σεζόν του Warrior Nun.

Aπό την άλλη, το Forbes επικρίνει την πολιτική αυτή του Netflix, χαρακτηρίζοντας τη «μονόδρομο για ακυρώσεις». Ειδικά, όταν μια σεζόν τελειώνει με cliffhanger, πολλοί προτιμούν να περιμένουν να δούνε και την επόμενη μαζί. Άλλοι πάλι χρήστες του Netflix, συνηθισμένοι πια στις ακυρώσεις, προτιμούν να μην ξεκινήσουν μια σειρά αν δεν είναι σίγουροι ότι θα συνεχιστεί.

Έτσι όμως – σημειώνει το Forbes – το Netflix πέφτει στην «παγίδα» που το ίδιο έχτισε. «Η πλατφόρμα λέει στους θεατές πως αν θέλουν μια σειρά να ανανεωθεί, τότε πρέπει να τη δουν άμεσα, να πούνε σε όλους τους φίλους τους να τη δούνε άμεσα και να τελειώσουν γρήγορα τα επεισόδια. Οτιδήποτε λιγότερο θα καταλήξει σε ακύρωση», αναφέρει το δημοσίευμα, σημειώνοντας ότι έτσι χάνεται ο on-demand χαρακτήρας της πλατφόρμας και δημιουργείται φόβος σε δημιουργούς και θεατές.

Εξίσου προβληματική – και ενδεχομένως χειρότερη – είναι και η κίνηση του ΗΒΟ, το οποίο δεν ακύρωσε απλά τις δημοφιλείς σειρές Westworld και Raised by Wolves, αλλά σκοπεύει να τις «κατεβάσει» εντελώς από την πλατφόρμα του, σαν να μην υπήρξαν ποτέ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Νέα: Τελευταία Ενημέρωση

«Αλλάζουν πάρα πολύ τα social media. Πάμε από την κοινωνική δικτύωση σε μέσα διανομής περιεχομένου με αλγοριθμικό τρόπο»
Kathimerini.gr
 |  ΝΕΑ