ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Γιατί τα media έχουν τέτοια… εμμονή με το «Succession»;

Κριτικές, ανακεφαλαιώσεις, συνεντεύξεις με τους συντελεστές, podcasts. Υπήρξε αυτή η υπερπροβολή τελείως ανάλογη με το ενδιαφέρον των αναγνωστών; Τι δείχνει νέα έρευνα

Kathimerini.gr

Παιχνίδια εξουσίας, διαχείριση του πλούτου και στη μέση μια δυσλειτουργική οικογένεια η οποία αναζητά τον διάδοχο της αυτοκρατορίας των μίντια που της ανήκει.

Το «Succession», η πολυβραβευμένη σειρά του Τζέσι Αρμστρονγκ που ισορροπεί ανάμεσα στα είδη της μαύρης κωμωδίας και του δράματος και προβλήθηκε στο δίκτυο του HBO από το 2018 έως το 2023, προσφέρει μια στοχαστική κριτική του σύγχρονου εταιρικού κόσμου και των ανθρωπίνων δυνάμεων που τον διαμορφώνουν.

Η σειρά ερευνά με ευφυή τρόπο την αλληλεπίδραση της πολιτικής, των Μέσων και των επιχειρήσεων. Αποκαλύπτοντας το σκοτεινό υπόβαθρο των προνομίων και του πλούτου, το «Succession» ωθεί τους θεατές να αμφισβητήσουν την ηθική αυτών που βρίσκονται στην εξουσία και τα συστήματα που επιτρέπουν την κυριαρχία τους. Αλλά τα στοιχεία που κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών όλα αυτά τα χρόνια, ήταν οι έξυπνοι διάλογοι, οι καθηλωτικές ερμηνείες και το καλογραμμένο σενάριο γενικότερα.

Καθώς τα επεισόδια περνούσαν, οι σεναριογράφοι εμβάθυναν όλο και περισσότερο στα κίνητρα, τους φόβους και τις επιθυμίες των μελών της οικογένειας Ρόι. Ο καθένας με τον ηθικά διφορούμενο και πολυδιάστατο χαρακτήρα του – και οι μεταξύ τους κόντρες, έκαναν το κοινό ακόμα πιο αφοσιωμένο στην εξέλιξη της ιστορίας. Μάλιστα, οι θεατές μπορούσαν σε αρκετές περιπτώσεις να ταυτιστούν με πτυχές του Λόγκαν, του Κένταλ, της Σιβόν, του Ρόμαν, του Κόνορ.

Εκτός από την απόκτηση ολοένα και περισσότερων φανατικών θαυμαστών, η σειρά ταυτόχρονα «πρωταγωνιστούσε» συνεχώς στη δημοσιότητα. Κριτικές, ανακεφαλαιώσεις, συνεντεύξεις με τους συντελεστές, podcasts αναλύσεων και βέβαια ήπια spoilers κατέκλυζαν τα έντυπα και διαδικτυακά Μέσα, όπως εξάλλου συνέβαινε πάντα λίγο ή πολύ με την καλωδιακή τηλεόραση.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένα τόσο επιτυχημένο τηλεοπτικό πρότζεκτ θα απολάμβανε της αναγνώρισης και επομένως της εκτενούς κάλυψης από τα μίντια. Υπήρξε όμως αυτή η υπερπροβολή τελείως ανάλογη με το ενδιαφέρον των αναγνωστών, που με το τέλος κάθε επεισοδίου ή ολόκληρης σεζόν προσέτρεχαν στους αγαπημένους τους ιστότοπους και τα σόσιαλ μίντια για να διαβάσουν σχετικά;

Απάντηση στο ερώτημα αυτό μπορούν να δώσουν νεότερα στοιχεία από εξειδικευμένες εταιρείες ανάλυσης. Μια από αυτές είναι και η Memo, που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για την παρακολούθηση της πορείας των άρθρων στο διαδίκτυο, τα ευρήματα της οποίας αναφορικά με το «Succession» αναδημοσίευσε τώρα η ιστοσελίδα Axios. Η εταιρεία αυτή μελέτησε και συνέκρινε την κάλυψη και την αναγνωσιμότητα (ο αριθμός των μοναδικών επισκεπτών ενός διαδικτυακού άρθρου τις πρώτες επτά μέρες μετά τη δημοσίευσή του) του τελευταίου επεισοδίου του «Succession» με άλλες δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές τη χρονική περίοδο του 2022-2023 («Yellowstone» – Paramount, «NCIS», «FBI», «Young Sheldon» – CBS και «Chicago Fire» – NBC).

Σύμφωνα με τη μελέτη, το «Succession» είχε σημαντικά μεγαλύτερη κάλυψη από τα μίντια σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη από τις παραπάνω σειρές. Παρόλα αυτά, είχε τον δεύτερο χαμηλότερο μέσο όρο αναγνωσιμότητας άρθρων από τις σειρές που συμπεριελήφθησαν στην ανάλυση.

Το γράφημα που παρουσιάζει το Axios αντιστοιχεί τον αριθμό των άρθρων στη μέση αναγνωσιμότητα. Για το «Succession» γράφτηκαν 1000 άρθρα τα οποία κατά μέσο όρο είχαν 17.000 αναγνώσεις, που σημαίνει ότι γράφτηκαν πολλά, αλλά διαβάστηκαν συγκριτικά λίγο. Για τη σειρά «NCIS» γράφτηκαν 173 άρθρα τα οποία κατά μέσο όρο είχαν 36.800 αναγνώσεις. Για το «Chicago Fire» γράφτηκαν 66 άρθρα τα οποία είχαν κατά μέσο όρο 37.800 αναγνώσεις. Τα 56 άρθρα του «Young Sheldon» είχαν 65.300 αναγνώσεις και τα 41 του «FBI», 11.200 αναγνώσεις.

Αν και δεν υπήρξαν πρόσφατες μετρήσεις για το εξαιρετικά δημοφιλές «Yellowstone», ενώ και οι τέσσερις άλλες σειρές σύγκρισης έκαναν φινάλε σεζόν και όχι ολόκληρης της σειράς όπως το «Succession», τα δεδομένα αυτά υποδηλώνουν ότι η έντονη προβολή της σειράς από τα ΜΜΕ ήταν δυσανάλογη με τον βαθμό ενδιαφέροντος των αναγνωστών και ότι η κάλυψη από τα μέσα μπορεί να μην αντικατοπτρίζει πάντα με ακρίβεια τη ζήτηση του κοινού, αλλά να οφείλεται περισσότερο στη γοητεία των Μέσων Ενημέρωσης με τη δική τους βιομηχανία παρά στην πραγματική ζήτηση των καταναλωτών.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Showbiz: Τελευταία Ενημέρωση

Το ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων ANSA μετέδωσε ότι ο σχεδιαστής πέθανε στο σπίτι του στη Φλωρεντία μετά από μακρά ασθένεια
ΠΗΓΗ: AFP
 |  SHOWBIZ