ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ζητείται «Swiftie», άμεση πρόσληψη, άριστο περιβάλλον

Οι φανατικοί της Τέιλορ Σουίφτ αποκτούν την αίγλη «ειδικών» και είναι τόσο πολλοί, που μπορούν να ρίξουν και μια πλατφόρμα εισιτηρίων

Kathimerini.gr

Νικόλας Ζώης

Με δεδομένο το ενδιαφέρον και άλλων παρόμοιων ιδρυμάτων για τις σύγχρονες πολιτιστικές τάσεις, η είδηση δεν είναι ακριβώς αναπάντεχη: το μουσείο Victoria & Albert του Λονδίνου άνοιξε μία θέση συμβούλου επί των θεμάτων που σχετίζονται με την Τέιλορ Σουίφτ. Αναζητά δηλαδή έναν ή μία «Swiftie», όπως είναι γνωστοί οι φαν της Αμερικανίδας ποπ σταρ, που θα καθογήσει τους επιμελητές του σε ένα ολόκληρο σύμπαν «λατρευτικών αντικειμένων» τα οποία συνδέονται με την 34χρονη μουσικό. Μπορεί να είναι τα «βραχιολάκια φιλίας» που ανταλλάσσουν κάποιοι θεατές στις συναυλίες της ή τα θεματικά κοστούμια που φοράνε. Θα έλεγε, πάντως, κανείς ότι το V&A βιάζεται να τα μάθει όλα: η προθεσμία για τις αιτήσεις άνοιξε χθες και λήγει στις 7 Μαρτίου.

Σίγουρα μιλάμε για ένα ίδρυμα που αναγνωρίζει τη σημασία της ποπ κουλτούρας. Ηδη, εξάλλου, διαθέτει συμβούλους για τα Lego και τα Pokemon, ενώ αναζητά και ειδικούς στα Crocs και στα emoji. Η περίπτωση ωστόσο των «Swifties» μοιάζει ιδιαίτερη, όχι μόνο γιατί είναι πληθυσμιακά ικανοί να «ρίξουν» μια ολόκληρη πλατφόρμα εισιτηρίων, όπως συνέβη το 2022 με την Ticketmaster. Ούτε ίσως γιατί σύμφωνα με περυσινή έρευνα της Morning Consult, 53% των ενήλικων Αμερικανών δηλώνουν φαν της Τέιλορ Σουίφτ, πράγμα που εξηγεί και την επιθυμία αρκετών πολιτικών ηγετών να τους προσεταιριστούν. Λέγεται επίσης ότι το κοινό των συναυλιών της ενισχύει σημαντικά τις τοπικές οικονομίες. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμη.

Οι «Swifties», που το 2023 έγιναν λήμμα στο λεξικό της Οξφρόδης, «μοιάζουν σαν να μιλούν στην πραγματικότητα μια άλλη γλώσσα, με ακρωνύμια, συνθηματικές φράσεις και αναφορές που μόνον εκείνοι καταλαβαίνουν», έγραφε πρόσφατα η Washington Post. Καθώς ανήκουν κυρίως στη γενιά των μιλένιαλ, ακόμη και τα ορόσημα της ενήλικης ζωής τους, όπως οι γάμοι τους, έχουν στοιχεία από το «σουιφτικό» σύμπαν. Το οποίο άλλωστε υποτίθεται πως περιλαμβάνει ένα σωρό σύμβολα και μηνύματα (easter eggs), που βρίσκονται στα άλμπουμ, στα αξεσουάρ και στα διάφορα εμπορεύματα της Τέιλορ Σουίφτ.

Και αν ενίοτε παρερμηνεύονται (όπως στην περίπτωση μιας δημοσιογραφικής έρευνας που πίστεψε ότι πίσω από τις λέξεις βρίσκεται η κρυφή σεξουαλικότητα της μουσικού), το ίδιο δεν ισχύει με την ξεκάθαρη αποφασιστικότητα των «Swifties» να στηρίζουν το είδωλό τους, ακόμη και όταν απλώς επανηχογραφεί τα παλιά της άλμπουμ, λόγω διαμάχης με τη δισκογραφική εταιρεία. Η πίστη τους, έγραφε η Αμάντα Πετρούσιτς στον New Yorker, «είναι πανίσχυρη και τρομακτική». Και ο Μπρους Αρθουρ υποστήριζε στην Toronto Star ότι «η Σουίφτ ακολουθείται από θαυμαστές των οποίων η αφοσίωση στη μυθολογία της είναι βυζαντινική, πολυεπίπεδη, σύνθετη και μεσσιανική».

Σύμφωνοι· όποιος στα νιάτα του έχει συνδεθεί έντονα με ένα μουσικό συγκρότημα, ξέρει ότι είναι μια σύνδεση που έχει τη σημασία της. Η ίδια η Σουίφτ φροντίζει να έρχεται σε επαφή με τους φαν της (όχι τους επικίνδυνους, που δεν σπανίζουν), ενώ σε κάποιες περιπτώσεις έχει αποπληρώσει φοιτητικά τους δάνεια, έξοδα νοσηλείας κ.ά. Ταυτόχρονα, όμως, φροντίζει να καταχωρίσει τη λέξη «Swiftie» ως εμπορικό σήμα. Και εκείνοι, στις πολυάριθμες διαδικτυακές τους κοινότητες την αποκαλούν μεν με χαρακτηρισμούς προφανείς όπως το «blondie» (ξανθούλα), ενίοτε όμως την προσφωνούν και ως… «Η μουσική βιομηχανία».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Showbiz: Τελευταία Ενημέρωση

Το ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων ANSA μετέδωσε ότι ο σχεδιαστής πέθανε στο σπίτι του στη Φλωρεντία μετά από μακρά ασθένεια
ΠΗΓΗ: AFP
 |  SHOWBIZ