Τελευταία Ενημέρωση: 19:22

Επιστήμονες «τύπωσαν» την πρώτη 3D καρδιά από ανθρώπινο ιστό

Οι ερευνητές παρουσίασαν στους δημοσιογράφους αυτή την αδρανή καρδιά μεγέθους κερασιού, βυθισμένη μέσα σ' ένα υγρό.

Newsroom Κ/ ΑΜΠΕ

Επιστήμονες παρουσίασαν σήμερα στο Τελ Αβίβ ένα πρωτότυπο ανθρώπινης καρδιάς τρισδιάστατης εκτύπωσης από ανθρώπινους ιστούς και με αγγεία, μια «μείζων» πρόοδος, σύμφωνα με τους ίδιους, για τη θεραπεία καρδιαγγειακών νόσων και την πρόληψη της απόρριψης μοσχευμάτων.

Οι ερευνητές του πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ παρουσίασαν στους δημοσιογράφους αυτή την αδρανή καρδιά μεγέθους κερασιού, βυθισμένη μέσα σ' ένα υγρό.

«Είναι η πρώτη φορά που τυπώνουμε μια καρδιά ολόκληρη μαζί με τα κύτταρά της και τα αιμοφόρα αγγεία της, είναι επίσης η πρώτη φορά που χρησιμοποιούμε ύλη και κύτταρα προερχόμενα από τον ασθενή», είπε ένας από τους επιστήμονες, ο καθηγητής Ταλ Ντβιρ, ο οποίος διηύθυνε τις έρευνες.

Επιστήμονες είχαν καταφέρει στο παρελθόν να παραγάγουν τη δομή μιας καρδιάς, όμως με συνθετικά ή φυσικά στοιχεία τα οποία δεν προέρχονταν από τον ασθενή, με κίνδυνο να υπάρξει ανοσολογική αντίδραση του οργανισμού, είπε σε εργαστήριο του πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ.

Στο αντίστοιχο άρθρο που δημοσιεύεται από την επιστημονική επιθεώρηση Advanced Science, οι συντάκτες της μελέτης αναφέρουν πως επινόησαν μια διαδικασία που επιτρέπει όχι μόνο να παράγεται, από κύτταρα που έχουν ληφθεί από τον ιστό του ασθενούς, η υδρογέλη που χρησιμεύει για να κατασκευασθούν καρδιακά επιθέματα με αγγεία απολύτως συμβατά με τον δέκτη, αλλά και ολόκληρες κυτταρικές δομές μαζί με τα κύρια αγγεία τους, όπως καρδιές.

Εντούτοις, «μολονότι η τρισδιάστατη εκτύπωση θεωρείται πως είναι μια υποσχόμενη προσέγγιση για τη δημιουργία ολόκληρων οργάνων, εξακολουθούν να παραμένουν πολλές δυσκολίες», σημειώνουν.

Login with email
Login with Facebook

Newsroom Κ/ ΑΜΠΕ

«Βάρτους φωθκιά να φέρουν τον νου τους»

«Η ανοχή που έδειξαν οι αρχές στο θέμα των παραλιών, των χελώνων κτλ, μας οδήγησε στις σημερινές κακόβουλες, ...»
Ένας Πολίτης  |  13:09

Με βίτσες και διαβατήρια είπαν στον Αρχιεπίσκοπο «Εις πολλά έτη Δέσποτα»

«Εις πολλά έτη Δέσποτα.... στο μοναστήρι σου... Τα καλύτερα έπονται!!!»
Ανδρέας Μάλης Μαυρομιχάλης  |  11:51

Αστυνομική επιχείρηση για την εκκένωση κτιρίου στα Εξάρχεια

«Αντε επιτελους, μετα απο 40 χρονια αποφασισε η ελλαδα να συμπεριφερθει σαν κανονικο κρατος. Ελπιζω ...»
Ντόμπρος Κελαήδης  |  22:52

Παρασκήνιο με ουρά από τις πολιτογραφήσεις

«Προεδρικό ή γιάφκα; Ιδού το ερώτημα!!!»
Ai Em  |  09:38