ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ναυάγιο Τιτανικού: Κανένα ίχνος του υποβρυχίου από την περιοχή όπου ακούστηκαν οι ήχοι

Οι επιχειρήσεις πραγματοποιούνται σε θαλάσσια περιοχή στο μέγεθος του Κονέκτικατ και σε βάθος τεσσάρων χιλιομέτρων

Kathimerini.gr

Οι έρευνες στην περιοχή όπου ακούστηκαν θόρυβοι «δεν απέδωσαν» ανέφερε στην ενημέρωση για το αγνοούμενο υποβρύχιο η αμερικανική ακτοφυλακή, προσθέτοντας ότι η αναζήτηση «συνεχίζεται».

«Οι θόρυβοι ακούστηκαν από ένα καναδικό P3, αυτό έγινε σήμερα το πρωί και κάποιοι από τους ήχους ακούστηκαν χθες», είπε ο πλοίαρχος Τζέιμι Φρέντερικ. Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των δημοσιογράφων, τόνισε ότι οι επιχειρήσεις γίνονται σε μια επιφάνεια στο μέγεθος του Κονέκτικατ και σε βάθος 2,5 μιλίων.

Υπογράμμισε ότι «πρέπει να παραμείνουμε αισιόδοξοι» όσο η ομάδα διεξάγει την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης.

«Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψη. Αφού λάβεις υπόψη όλους αυτούς τους παράγοντες, μερικές φορές βρίσκεσαι σε μια θέση όπου πρέπει να πάρεις μια δύσκολη απόφαση. Εμείς δεν έχουμε φτάσει ακόμη εκεί. Αν συνεχίσουμε να ψάχνουμε, ενδεχομένως να φτάσουμε σε αυτό το σημείο… Αυτή είναι μια συζήτηση που θα κάνουμε με τις οικογένειες πολύ πριν συζητηθεί δημόσια».

«Είδαμε ένα αντικείμενο, δεν ήταν αυτό που ψάχναμε. Έχουν ακουστεί χθες διάφοροι ήχοι, αλλά βγήκαν κάποια βιαστικά συμπεράσματα. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο τι λέμε. Δεν ξέρουμε τι ήχοι είναι και το ψάχνουμε ακόμη. Ακούστηκαν και σήμερα απ’ ότι ενημερώθηκα» είπε άλλο μέλος της ακτοφυλακής. Και πρόσθεσε: «Υπάρχουν πολλοί σένσορες που επεξεργάζονται όσα δεδομένα συλλέγουν. Οι θόρυβοι είναι ήχοι από χτυπήματα, αλλά δεν είμαστε σίγουροι τι είδους χτυπήματα είναι αυτά. Από την εμπειρία μου λέω πως υπάρχουν διάφοροι ήχοι στον βυθό και μπορεί να είναι το οτιδήποτε. Το μόνο σίγουρο ότι ψάχνουμε στην σωστή περιοχή για το υποβρύχιο. Υπάρχουν αντικείμενα που βρίσκονται στον βυθό, αλλά δεν ξέρουμε από πού προέρχονται».

Ο υποναύαρχος Τζον Μόγιερ, από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ, δήλωσε νωρίτερα στο BBC πως οι επιβάτες του υποβρυχίου έχουν λιγότερο από 20 ώρες οξυγόνου, με βάση την αρχική εκτίμηση των 96 ωρών.

Οπως είπε, είναι δύσκολο να υπολογιστεί ακριβώς ο χρόνος επειδή οι ανάγκες του κάθε επιβάτη είναι διαφορετικές. «Ένας από τους παράγοντες που καθιστά δύσκολη την πρόβλεψη είναι ότι δεν γνωρίζουμε τον ρυθμό κατανάλωσης οξυγόνου ανά επιβάτη στο υποβρύχιο», ανέφερε.

Στο πεδίο των επιχειρήσεων και γαλλικό ρομπότ

Στο πεδίο των επιχειρήσεων σπεύδει και ένα γαλλικό ρομπότ, το οποίο θα καταδυθεί σε βάθος 6.000 μέτρων. Το μη επανδρωμένο ρομπότ Victor 6000 μπορεί να βοηθήσει στην απελευθέρωση του βαθυσκάφους σε περίπτωση που έχει παγιδευτεί σε κάποιο σημείο, ανέφερε ο χειριστής του.

Το γαλλικό ρομπότ διαθέτει τηλεκατευθυνόμενους βραχίονες με τους οποίους μπορεί να κόψει καλώδια ή να κάνει άλλες μανούβρες ώστε να απελευθερώσει κάποιο ακινητοποιημένο σκάφος. Επίσης μπορεί να καταδυθεί σε μεγαλύτερο βάθος από τον υπόλοιπο εξοπλισμό που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο σημείο του ναυαγίου, στον βόρειο Ατλαντικό.

Το Victor 6000 αναμένεται να φτάσει στην περιοχή αργά το βράδυ της Τετάρτης, κάτι που σημαίνει πως θα έχει περιορισμένο χρόνο για να παράσχει βοήθεια. Το οξυγόνο στο αγνοούμενο βαθυσκάφος αναμένεται ότι θα τελειώσει το πρωί της Πέμπτης, τοπική ώρα (μεσημέρι).

«Το Victor δεν είναι ικανό να σηκώσει το βαθυσκάφος από μόνο του», εξήγησε ο Ολιβιέ Λεφόρ, επικεφαλής των θαλάσσιων επιχειρήσεων του Ifremer, του γαλλικού ωκεανογραφικού ινστιτούτου στο οποίο ανήκει το ρομπότ. Θα μπορούσε, όμως, να συνδέσει τον «Τιτάνα», το αυτοκαταδυόμενο σκάφος, βάρους 10 τόνων, με κάποιο πλοίο που θα το έβγαζε στη συνέχεια στην επιφάνεια.

Η επαφή με το Τιτάν, στο οποίο επιβαίνουν πέντε άτομα, χάθηκε λίγη ώρα αφότου ξεκίνησε την κατάδυσή του στο ναυάγιο του Τιτανικού, την Κυριακή. «Το Victor είναι ικανό να κάνει οπτική έρευνα με όλες τις κάμερες που διαθέτει. Επίσης είναι εξοπλισμένο με βραχίονες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να απεγκλωβίσουν το βαθυσκάφος εάν έχει μπερδευτεί σε καλώδια ή σε άλλα αντικείμενα στον βυθό», είπε ο Λεφόρ.

Το Ifremer μετείχε στην ομάδα που εντόπισε το ναυάγιο του Τιτανικού το 1985. Ο Γάλλος εξερευνητής, Πολ-Ανρί Ναρζολέ, 77 ετών, που φέρεται ότι είναι μεταξύ των πέντε αγνοουμένων, εργαζόταν παλαιότερα για το Ifremer και ήταν ο κυβερνήτης της ναυαρχίδας του, του υποβρυχίου «Ναυτίλος», που χρησιμοποιήθηκε για να ερευνηθεί το ναυάγιο του Τιτανικού.

Το Ifremer στέλνει στο σημείο το πλοίο Atalante, το οποίο μεταφέρει το ρομπότ, κατόπιν αιτήματος του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ. «Αυτή είναι η λογική των ναυτικών. Η στάση μας είναι: είμαστε κοντά, πρέπει να πάμε», εξήγησε ο Λεφόρ.

Μια ομάδα 25 ατόμων χειρίζεται το ρομπότ. «Μπορούμε να εργαζόμαστε ασταμάτητα επί 72 ώρες, δεν χρειάζεται να διακόπτουμε όταν πέφτει η νύχτα», πρόσθεσε.

Η αμερικανική Ακτοφυλακή ανέφερε νωρίτερα πως ένα καναδικό αεροσκάφος, εξοπλισμένο ώστε να εντοπίζει υποβρύχια, άκουσε θορύβους στην περιοχή του ναυαγίου, γδούπους που ακούγονταν ανά τακτά διαστήματα, κάθε περίπου 30 λεπτά.

«Δεν ξέρουμε τι συνέβη. Οι θόρυβοι που ακούστηκαν μας δίνουν ελπίδα ότι το υποβρύχιο είναι στον πυθμένα και οι άνθρωποι είναι ακόμη ζωντανοί, όμως είναι πιθανά και άλλα σενάρια», είπε ο Λεφόρ. «Ακόμη και αν οι ελπίδες είναι ελάχιστες, θα συνεχίσουμε μέχρι τέλους».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση