ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Σε ψηφιακό «Μεσαίωνα» το κυπριακό δημόσιο

Κορυφή του παγόβουνου τα πρόσφατα προβλήματα με την Πύλη Εμβολιασμού

Του Απόστολου Τομαρά

Του Απόστολου Τομαρά

tomarasa@kathimerini.com.cy

Οι πρόσφατες καταρρεύσεις της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τον προγραμματισμό των ραντεβού εμβολιασμού του πληθυσμού, έφερε για πολλοστή φορά στην επιφάνεια τα διαχρονικά και συσσωρευμένα ελλείματα στον τομέα προσαρμογής της δημόσιας διοίκησης στην ψηφιακή εποχή. Τα προβλήματα με την εμβολιαστική Πύλη στην πραγματικότητα αποτελούν την κορυφή του παγόβουνου σε αυτό που έχει ονομαστεί ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους, ο οποίος όχι μόνο δεν έχει προχωρήσει αλλά βρίσκεται εγκλωβισμένος σε μια ξεπερασμένη κουλτούρα που δεν λέει να απεγκλωβίσει την δημόσια διοίκηση. Όπως αποκαλύπτεται από το ρεπορτάζ στο πρόσφατο παρελθόν υπήρξαν εξίσου, αν όχι σοβαρότερα περιστατικά, από αυτό με την εμβολιαστική Πύλη.

«Κάηκε» σέρβερ

Η κατάρρευση της εμβολιαστικής Πύλης, όπως αποκαλύπτεται από το ρεπορτάζ της «Κ», δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα που έχει καταγραφεί και αποδίδεται στην έλλειψη κουλτούρας. Οι σέρβερ της Δημοκρατίας, στις πλείστες των περιπτώσεων είναι πεπαλαιωμένοι (8-12 χρονών) και για χρόνια ασυντήρητοι. Το αποτέλεσμα είναι η Δημοκρατία να είναι ανοχύρωτη, ψηφιακά, σε ηλεκτρονικό πόλεμο, αλλά και σε λειτουργικότητα, ενώ στερεί το κράτος σε πρωτόκολλα και σύγχρονες πιστοποιήσεις λειτουργίας και ασφάλειας. Πρόσφατο τραγελαφικό παράδειγμα, προβλήματα που προκλήθηκαν στον σέρβερ του υπουργείου Εργασίας, ο οποίος «κάηκε» και η διαπίστωση των υπηρεσιακών πως δεν υπήρχε σε λειτουργία αναπληρωματικός ασφαλής σέρβερ. Το αποτέλεσμα ήταν να καθυστερήσουν οι πληρωμές του υπουργείου για κάποιες μέρες. Άλλο παράδειγμα ο σέρβερ του φορολογικού συστήματος της Δημοκρατίας «Αριάδνη», ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» είναι 12 χρόνων με πολλά χρόνια χωρίς συντήρηση. Όπως λέχθηκε στην «Κ» από πρόσωπα που γνωρίζουν, ακόμη και η συνδεσιμότητα στο διαδίκτυο σε πολλές περιπτώσεις πραγματοποιείται με ταχύτητες της δεκαετίας του 1990.

Το ΤΥΠ

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της έντυπης «Καθημερινής» της περασμένης Κυριακής το Τμήμα Υπηρεσιών Πληροφορικής ούτε λίγο ούτε πολύ περιγράφεται ως ο μεγάλος ασθενής. «Η χώρα προσπαθεί να προχωρήσει τον τελευταίο χρόνο τον ψηφιακό της μετασχηματισμό, με τη δημιουργία του υφυπουργείου έχοντας απ’ έξω ένα λαμπερό αυτοκίνητο (υφυπουργείο) ενώ στη θέση της μηχανής έχει τεχνολογία και νοοτροπία (ΤΥΠ) του 1980. Το ΤΥΠ μέχρι και πριν από έναν χρόνο υπαγόταν στο υπουργείο Οικονομικών χωρίς γενικό διευθυντή, χωρίς ηγεσία και χωρίς στρατηγική κατεύθυνση από τις κυβερνήσεις τα τελευταία 30 χρόνια. Διακατέχεται από ξεπερασμένη κουλτούρα λειτουργίας, όσον αφορά την τεχνολογία αλλά και δημοσιοϋπαλληλική συμπεριφορά. Επί τούτου όπως λέγεται χαρακτηριστικά, ενώ υπάρχει πολιτική εντολή εδώ και έξι μήνες όλες οι κρατικές υπηρεσίες να μεταφερθούν σε cloud server υψηλής τεχνολογίας ή σε τρίτους διαχειριστές, οι υπηρεσιακοί συνεχίζουν να βγαίνουν με προσφορές εκατομμυρίων για αγορά ιδιόκτητων σέρβερ, με τελευταίο παράδειγμα, έναν αξίας 4 εκατ. ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Τομαρά

Υγεία: Τελευταία Ενημέρωση