ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αδειάζει την ΟΕΛΜΕΚ το Υπουργείο Παιδείας

Κατηγορεί την Οργάνωση των Καθηγητών πως καλούσε τα μέλη της να μην παραστούν στις επιμορφώσεις Τετραμήνων.

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Με μια σειρά ανακοινώσεων το απόγευμα της Παρασκευής (30/08) το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, τοποθετείται στις προ ημερών αποφάσεις τις ΟΕΛΜΕΚ για τα ζητήματα Αξιολόγησης των Μαθητών και Εκπαιδευτικών. Όπως αναφέρει το Υπουργείο, κατά τις περιόδους διαμόρφωσης των σχεδίων αξιολόγησης, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις είχαν ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση των τελικών σχεδίων.

Όσον αφορά το θεσμό της Αξιολόγησης του μαθητή που εισέρχεται από φέτος στα σχολεία και επηρεάζει σε πρώτη φάση τους μαθητές της Α’Λυκείου (Τετράμηνα), το Υπουργείο αναφέρει πως οι Κανονισμοί, οι οποίοι κατατέθηκαν στη Βουλή των Αντιπροσώπων από το Υπουργείο είχαν συμφωνηθεί με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (εκπροσώπους εκπαιδευτικών οργανώσεων, οργανωμένων γονέων και των μαθητών) και ήταν το αποτέλεσμα διαλόγου που προηγήθηκε.

Κατηγορεί μάλιστα την Οργάνωση των Καθηγητών πως παρόλο που κάλεσε δύο φορές τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν σε επιμορφώσεις για την εφαρμογή του θεσμού, ώστε η αξιολόγηση να εφαρμοστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, η ΟΕΛΜΕΚ και τις δυο αυτές φορές καλούσε τα μέλη της να μην παραστούν στις επιμορφώσεις.

Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού

Η ΟΕΛΜΕΚ στις 28/08 με ανακοίνωση της σημείωνε πως «το υφιστάμενο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών παρουσιάζει προβλήματα, κενά και στρεβλώσεις και ως εκ τούτου χρήζει βελτιώσεων με στόχο τον εκσυγχρονισμό του». Σημείωνε επιπρόσθετα πως «πρόκειται ουσιαστικά για ένα μοντέλο ασφυκτικού γραφειοκρατικού ελέγχου και επιτήρησης, με προφανή στόχο τη χειραγώγηση και συμμόρφωση των καθηγητικών συλλόγων και των εκπαιδευτικών», δηλώνοντας εντούτοις ετοιμότητα για συνέχιση του διαλόγου.

Το Υπουργείο απάντησε στις επικρίσεις της ΟΕΛΜΕΚ αναφέροντας πως «η Επιτροπή, στην οποία ανέθεσε το Υπουργείο τη συγγραφή της Πρότασης για το Σύστημα Αξιολόγησης, είχε τέσσερις συναντήσεις με εκπροσώπους της ΟΕΛΜΕΚ, κατά τις οποίες καταγράφηκαν οι απόψεις τους και επεξηγήθηκε το πλαίσιο του Συστήματος Αξιολόγησης. Στη συνέχεια, η Επιτροπή προέβη σε πολλές αλλαγές στο περιεχόμενο της Πρότασης, ώστε να υιοθετηθούν απόψεις των εκπαιδευτικών».

Σημειώνεται επιπρόσθετα πως « το προτεινόμενο Σύστημα Αξιολόγησης σε καμιά περίπτωση δεν προβλέπει την αύξηση του επιθεωρητισμού στα σχολεία και πως είναι καθαρά παιδαγωγικού χαρακτήρα με στόχο τη μάθηση, ενώ επισημαίνει πως «η οικονομική πτυχή του Συστήματος Αξιολόγησης θα συζητηθεί μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας με τους εκπαιδευτικούς. Το Υπουργείο όμως τονίζει εμφαντικά ότι θα αναλάβει το οικονομικό κόστος του συμφωνηθέντος Συστήματος».

Τέλος, σημειώνεται ότι το Υπουργείο θα επαναρχίσει σύντομα τον διάλογο με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις για το θέμα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ
X