Kathimerini.com.cy
Ουσιαστικές επιφυλάξεις για την πρακτική εφαρμογή του νέου σχεδίου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και την έλλειψη επαρκούς στελέχωσης εκφράζει σε σημερινή του ανακοίνωση ο Κλάδος Επιθεωρητών Μέσης Εκπαίδευσης (ΚΕΜΕ) της ΠΑΣΥΔΥ.
Όπως αναφέρεται, οι Επιθεωρητές, που θα είναι οι κύριοι φορείς εφαρμογής του σχεδίου, στηρίζουν κάθε προσπάθεια αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου, υπό την προϋπόθεση ότι η αξιολόγηση θα λειτουργεί ως εργαλείο βελτίωσης και όχι ως γραφειοκρατικός μηχανισμός, σημειώνοντας ότι «η αξιολόγηση είναι διάλογος, εμπιστοσύνη και στήριξη – όχι τιμωρία».
Σύμφωνα με τον Κλάδο, σήμερα, το σώμα των Επιθεωρητών καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα ευθυνών, όπως επισκέψεις και καθοδήγηση εκπαιδευτικών, αξιολόγηση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών, εποπτεία εξετάσεων (Παγκύπριες, απολυτήριες, προαγωγικές, διορισίμων), αναλυτικά προγράμματα, συγγραφή εκπαιδευτικού υλικού, επιτροπές, διερευνήσεις και πλήθος άλλων διοικητικών καθηκόντων.
Συμπληρώνεται ότι παράλληλα, τους έχουν ανατεθεί νέες αρμοδιότητες, όπως η εποπτεία σχεδίων για τη σχολική βία και παραβατικότητα, την ομαλή μετάβαση μαθητών και το ενιαίο σχέδιο βελτίωσης των σχολικών μονάδων, χωρίς να ενισχυθούν αναλόγως σε ανθρώπινο δυναμικό.
«Η ουσιαστική διαμορφωτική στήριξη των εκπαιδευτικών, που είναι η καρδιά της μεταρρύθμισης, δεν μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς επαρκή χρόνο και προσωπικό», υπογραμμίζει ο ΚΕΜΕ-ΠΑΣΥΔΥ.
Σύμφωνα με τους Επιθεωρητές, η αύξηση κατά 24 θέσεις που προτείνει το Υπουργείο δεν τεκμηριώνεται με μελέτες, ενώ ο διαχωρισμός σε «Επιθεωρητή-Αξιολογητή» και «Επιθεωρητή-Σύμβουλο» θα επιφέρει επιπλέον φόρτο, απώλεια συνέχειας στην παρακολούθηση της αξιολόγησης και αυξημένες ανάγκες συντονισμού.
Περαιτέρω, σημειώνεται ότι οι θέσεις του ΚΕΜΕ περιλαμβάνουν τεκμηριωμένη αύξηση θέσεων Επιθεωρητών, αναλογικά με τον αριθμό σχολείων και εκπαιδευτικών, ενιαίο ρόλο (Σύμβουλος–Αξιολογητής) για διατήρηση της συνοχής της αξιολόγησης και οικοδόμηση εμπιστοσύνης μεταξύ αξιολογητή αξιολογούμενου, σαφή κριτήρια αξιολόγησης με βαρύτητα στην ποιότητα διδασκαλίας, ρεαλιστικό φόρτο εργασίας και ανθρώπινες συνθήκες και διαφανή διαδικασία ενστάσεων με συμμετοχή των Επιθεωρητών που γνωρίζουν τον εκπαιδευτικό.
«Θέλουμε να είμαστε δίπλα στον εκπαιδευτικό και στη σχολική μονάδα, εκεί όπου χτίζεται η ποιότητα της εκπαίδευσης. Ζητούμε την υποστήριξη της Πολιτείας και της κοινωνίας, ώστε να μπορούμε να στηρίζουμε ουσιαστικά τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς μας», αναφέρουν καταληκτικά οι Επιθεωρητές, σημειώνοντας ότι «δεν ζητούν προνόμια, αλλά ουσιαστικές προϋποθέσεις για να κάνουν σωστά τη δουλειά τους».


























