ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Δεν βρίσκουν τη χρυσή τομή για το σύστημα αξιολόγησης

Οι αρνητικές απαντήσεις και η στάση της Μιχαηλίδου

Έκτορας Γεωργίου

Έκτορας Γεωργίου

Μετά από έναν χρόνο διαλόγου και συνεχών διαβουλεύσεων για το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, το Υπουργείο Παιδείας και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις φαίνεται να μην βρίσκουν τη «χρυσή τομή» ούτως ώστε να προχωρήσει η μεταρρύθμιση την δεδομένη στιγμή.

Το «όχι» από πλευράς ΠΟΕΔ και ΟΕΛΜΕΚ στο αναθεωρημένο σχέδιο φαίνεται να ανοίγει νέο κύκλο διεργασιών, με την υπουργό Παιδείας Αθηνά Μιχαηλίδου να δηλώνει αποφασισμένη να μην κάνει πίσω, διαμηνύοντας πως ο κύκλος των διαβουλεύσεων έχει κλείσει. Μάλιστα, η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής αναμένεται να συγκληθεί εκτάκτως τις επόμενες ημέρες, για να αποφασίσει τα επόμενα βήματα.

Τα όχι και τα θέλω

Η ΠΟΕΔ ήταν η πρώτη οργάνωση που γνωστοποίησε την απόφασή της, τονίζοντας ότι δεν μπορεί να αποδεχτεί ως έχει τη δεδομένη χρονική στιγμή το νομοσχέδιο. Όπως επισημαίνει η ΠΟΕΔ, παραμένουν οι διαφωνίες για τη συμμετοχή του Διευθυντή στην αριθμητική αξιολόγηση, τη λειτουργία και τις αρμοδιότητες της Επιτροπής Παρακολούθησης, και την απουσία ολοκληρωμένου πλάνου σε σχέση με τους ανθρώπινους πόρους. Τονίζει ακόμη ότι πριν ξεκινήσει η συζήτηση στη Βουλή, θα πρέπει να υπάρξει πλήρης συμφωνία με την οργάνωση, ώστε το νομοσχέδιο να θεωρηθεί αποτέλεσμα διαβούλευσης και όχι μονομερούς απόφασης. Παράλληλα, ζητά τα μέτρα στήριξης να δοθούν ταυτόχρονα με την εφαρμογή του σχεδίου αξιολόγησης. Μιλώντας στην «Κ», η πρόεδρος της ΠΟΕΔ Μύρια Βασιλείου σημείωσε πως το σχέδιο δεν είναι προϊόν συμφωνημένου διαλόγου, ενώ την Παρασκευή (7/11) αναμένεται να αποστείλει επιστολή στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας, για να γνωστοποιήσει επίσημα τις αποφάσεις της οργάνωσης.

Στο ίδιο μήκος κύματος φαίνεται να κινείται και η ΟΕΛΜΕΚ, απορρίπτοντας το αναθεωρημένο σχέδιο με τη σειρά της. «Ως Γραμματεία της ΟΕΛΜΕΚ, απορρίπτουμε το αναθεωρημένο σχέδιο», ανέφερε μεταξύ άλλων στην «Κ», ο αντιπρόεδρος της οργάνωσης, Ανδρέας Μαυράτσας. Όπως ανέφερε, την ερχόμενη Πέμπτη αναμένεται να συγκληθεί το Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΕΛΜΕΚ, ωστόσο, δεν προβλέπεται διαφοροποίηση από την ήδη αρνητική στάση της Γραμματείας. Σε σχέση με τις διαφωνίες της ΟΕΛΜΕΚ, αυτές εντοπίζονται στην αριθμητική αξιολόγηση του διευθυντή, στην κλίμακα βαθμολογίας όπως επίσης και στον τρόπο αξιολόγησης των αποσπασμένων εκπαιδευτικών. Ο κ. Μαυράτσας πρόσθεσε πως η ΟΕΛΜΕΚ ζητά συνάντηση με την ΠΟΕΔ για να υπάρξει συντονισμός.

Άλλωστε, στην προηγούμενη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Δημήτρης Ταλιαδώρος μίλησε για αρνητική στάση της οργάνωσης, λέγοντας ότι «οι αλλαγές δεν είναι ουσιώδεις» και πως η πρόταση του υπουργείου «εξακολουθεί να πάσχει στη λειτουργικότητά της».

Η ΟΛΤΕΚ αναμένεται να τοποθετηθεί επισήμως την Παρασκευή (7/11), γνωστοποιώντας τις αποφάσεις της για το αναθεωρημένο σχέδιο αξιολόγησης.

Τέλος οι διαβουλεύσεις

Από την πλευρά της, η υπουργός Παιδείας Αθηνά Μιχαηλίδου, στην τελευταία συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας, τόνισε ότι η μεταρρύθμιση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά δίνει στους εκπαιδευτικούς εργαλεία καθοδήγησης και συνεχούς βελτίωσης. Τόνισε επίσης πως ο κύκλος των διαβουλεύσεων έχει κλείσει, καλώντας τους βουλευτές της Επιτροπής να προχωρήσουν στην κατ’ άρθρον συζήτηση του νομοσχεδίου. Παράλληλα, η υπουργός έκανε λόγο για υπερβάσεις από πλευράς υπουργείου στο αναθεωρημένο σχέδιο, επισημαίνοντας ότι ποτέ δεν μπορεί να υπάρξει απόλυτη συμφωνία. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «το σχέδιο αξιολόγησης δεν είναι μηχανισμός ελέγχου, αλλά εργαλείο στήριξης».

Μετά τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων, η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας αναμένεται να συνεδριάσει εκτάκτως, προκειμένου να καθορίσει τα επόμενα βήματα για την μεταρρύθμιση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Έκτορας Γεωργίου

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση