ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Με ανοιχτά μέτωπα το πρώτο κουδούνι

Το μεγάλο ζήτημα του σχεδίου Αξιολόγησης που τρέχει παράλληλα με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και οι διαφωνίες για τους διευθυντές

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Με πολλά ανοιχτά μέτωπα κάνει ποδαρικό η φετινή σχολική χρονιά, καθώς το μεγάλο ζήτημα του σχεδίου Αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αλλά και το ζήτημα των Διευθυντών απασχολούν την επικαιρότητα το τελευταίο διάστημα. Μάλιστα, την Τρίτη (02/09) αναμένεται η συνάντηση ανάμεσα σε ΟΕΛΜΕΚ και υπουργείο Παιδείας αναφορικά με την πρόταση για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος φιλοξενήθηκε τη Δευτέρα στην εκπομπή «ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ» του ΣΠΟΡ FM 95.00 μιλώντας για την επιστροφή των εκπαιδευτικών στα σχολεία παρουσιάζοντας μια εικόνα με αρκετά κενά. Όπως είπε, υπάρχουν ελλείψεις καθώς υπάρχουν συμβασιούχοι καθηγητές που δεν αποδέχτηκαν τον διορισμό τους, ενώ έκανε λόγο για καθυστερήσεις που προκύπτουν λόγω μη έγκαιρης ενημέρωσης από το υπουργείο Παιδείας.

Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των Διευθυντών που για το οποίο υπήρξε και αντιπαράθεση με το υπουργείο την προηγούμενη εβδομάδα, ο κ. Ταλιαδώρος σημείωσε πως ένα από τα προβλήματα που καλούνται να διαχειριστούν είναι η έλλειψη βοηθών Διευθυντών, αφού σύμφωνα με τα λεγόμενά του περίπου 90% των βοηθών και Διευθυντών είναι με απόσπαση στο υπουργείο ή σε άλλες υπηρεσίες. Ο κ. Ταλιαδώρος τόνισε πως το διοικητικό κενό που μένει πίσω από την απουσία των Διευθυντών δεν αντικαθίσταται με τον σωστό τρόπο, χωρίς να είναι η λύση η ανάθεση των αρμοδιοτήτων σε απλούς καθηγητές.

Αξίζει να σημειωθεί πως την προηγούμενη βδομάδα η ΟΕΛΜΕΚ μπλόκαρε τη συμμετοχή διευθυντών στην ενημέρωση που γίνεται πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, με το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή του να ζητά πιο υπεύθυνη στάση «μακριά από τακτικισμούς και μικροπολιτικές». Επιπρόσθετα, ένα άλλο σημείο που εξέφρασε τις αμφιβολίες του ο κ. Ταλιαδώρος αφορά την πιλοτική εφαρμογή των Τεχνικών Γυμνασίων.

Κεντρικό θέμα το σχέδιο Αξιολόγησης

Το σχέδιο Αξιολόγησης απασχόλησε αρκετά αυτό το καλοκαίρι το υπουργείο Παιδείας και τις συντεχνίες, καθώς μετά την παρουσίασή του στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής άνοιξε ένας νέος κύκλος διαβουλεύσεων ο οποίος φτάνει στο τέλος του. Την Τρίτη θα πραγματοποιηθεί η τελευταία συνάντηση ΟΕΛΜΕΚ – υπουργείου Παιδείας, με τον κ. Ταλιαδώρο να τονίζει πως εξέφρασαν στην υπουργό τις απόψεις τους και αναμένουν ένα κείμενο από την κ. Μιχαηλίδου ώστε να μπορούν να το μελετήσουν και να εντοπίσουν τα όποια λάθη πιστεύουν ότι χρήζουν βελτίωσης. Δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη η αναφορά του κ. Ταλιαδώρου πως όσο περνούν τα χρόνια δεν υπάρχει εκείνος ο διάλογος που απαιτείται, λέγοντας πως παραγκωνίζεται και το συνδικαλιστικό έργο.

Το προηγούμενο διάστημα φιλοξενήθηκαν στη «ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ» ΠΟΕΔ και ΟΛΤΕΚ μιλώντας για τα ανοιχτά μέτωπα που απασχολούν την Παιδεία, σχολιάζοντας παράλληλα και το στάδιο που βρίσκεται η διαβούλευση για το σχέδιο Αξιολόγησης. Η Πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου δήλωσε ότι γίνονται υποχωρήσεις και από τις δυο πλευρές, με την ΠΟΕΔ να έχει δεχθεί σημεία, τα οποία δεν ήταν αρχικά στις προθέσεις της, όπως ο ρόλος του ανώτερου εκπαιδευτικού. «Αποδεχτήκαμε τη θέση, στην προσπάθειά μας να χτιστεί αυτός ο ρόλος με τον όσο πιο δυνατό σωστό τρόπο, προς όφελος του συστήματος», είχε πει χαρακτηριστικά.

Ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου, ανέφερε πως συμφώνησαν «σε πάρα πολλά σημεία στα οποία είχαν διαφορές» με την υπουργό Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, στη συνάντησή τους σε σχέση με το ζήτημα συστήματος αξιολόγησης εκπαιδευτικών. Μιλώντας στη «ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ» ο κ. Λυσάνδρου είπε πως αναμένει τη γραπτή και επίσημη διατύπωση των σημείων από την υπουργό, «χωρίς παραθυράκια», που θα ικανοποιήσει την ΟΛΤΕΚ. Επισήμανε επίσης πως ένα από τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι τεχνικές σχολές είναι η υποστελέχωση βοηθών διευθυντών και γραμματέων λόγω αποσπάσεών τους σε άλλα προγράμματα.

«Τα θέματα στελέχωσης σχεδιάστηκαν έγκαιρα», λέει η ΥΠΑΝ

Η φετινή σχολική χρονιά αρχίζει με συγκεκριμένες εμφάσεις και προτεραιότητες, βελτιώσεις αλλά και προκλήσεις, και μέριμνά μας είναι να διευκολύνουμε το έργο σας μέσα στην τάξη και το σχολείο, ανέφερε η υπουργός Παιδείας, σε γραπτή της δήλωση για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Η κ. Μιχαηλίδου σημείωσε πως, μεταξύ άλλων, έχουν ήδη δρομολογηθεί υποστηρικτικές δράσεις για εκπαιδευτικό υλικό, επιμορφώσεις και παιδαγωγική ενδυνάμωση και αντίθετα με αυτά που αναφέρουν οι συντεχνίες, η υπουργός είπε ότι «τα θέματα στελέχωσης σχεδιάστηκαν έγκαιρα και ανά σχολείο, ώστε να περιοριστούν στο ελάχιστο οι δυσκολίες και να μην επηρεαστεί το έργο των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, σημαντικά έργα υποδομής υλοποιούνται με προτεραιότητα στην ασφάλεια των παιδιών και του προσωπικού, αναφέρει.

Ευχόμενη από καρδιάς μια καλή, δημιουργική και παραγωγική χρονιά με υγεία, δύναμη και έμπνευση, υπογραμμίζει πως ο/η εκπαιδευτικός είναι ο θεμέλιος λίθος κάθε προσπάθειας αλλαγής.

«Γι’ αυτό και ως Πολιτεία και ως Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) επενδύουμε με συνέπεια στη βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, αναβαθμίζοντας, ενδυναμώνοντάς σας και σεβόμενοι πλήρως το έργο και την αποστολή σας. Μόνο μαζί, Υπουργείο και εκπαιδευτικοί, μπορούμε να προχωρήσουμε με κοινό βηματισμό για το καλό των παιδιών μας και για το σύγχρονο σχολείο που αξίζει στη χώρα μας», προσθέτει.

Σημειώνει πως γνωρίζει ότι η καθημερινότητα του σχολείου είναι ζωντανή και γεμάτη προκλήσεις. «Το ΥΠΑΝ είναι δίπλα σας, έτοιμο να ακούσει και να επιλύσει κάθε ζήτημα που προκύπτει, μέσα από ειλικρινή διάλογο και συνεργασία τόσο με εσάς όσο και με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Γιατί μόνο μέσω διαλόγου μπορούμε να δίνουμε λύσεις και να κτίζουμε εμπιστοσύνη», επισημαίνει.

«Με ενότητα, αποφασιστικότητα και αμοιβαίο σεβασμό μπορούμε να προχωρήσουμε μπροστά. Είμαστε ήδη σε μια κοινή πορεία, όπου η μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση γίνεται πραγματικότητα προς όφελος όλων των παιδιών μας. Καλή σχολική χρονιά με έμπνευση, δύναμη και δημιουργικότητα!», καταλήγει η ΥΠΑΝ.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση