ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Συναντώνται και οργανώνουν μέτωπο αντιδράσεων οι εκπαιδευτικοί

Οι σχέσεις εκπαιδευτικών οργανώσεων και υπουργείου βρίσκονται ούτως η άλλως εδώ και καιρό σε χαμηλό σημείο συνεννόησης

Του Μιχάλη Παναγιώτου

Η απόφαση της ΠΟΕΔ να προτείνει στα μέλη της τη μονόωρη στάση εργασίας για τις 23 Σεπτεμβρίου, φαίνεται να είναι μόνο η αρχή από μια σειρά εξελίξεων που τροχοδρομούνται στο χώρο της Παιδείας. Το γεγονός πως η σχολική χρονιά δεν ξεκίνησε με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις, προκαλεί τον έντονο προβληματισμό των εκπαιδευτικών οργανώσεων και των μαθητών, μη αποκλειομένου του ενδεχομένου κλιμάκωσης των μέτρων αντίδρασης.

Η Δευτερά αναμένεται καθοριστική μιας και θα πραγματοποιηθούν σειρά συσκέψεων των εκπαιδευτικών οργανώσεων με σκοπό την αξιολόγηση των μέχρι στιγμής δεδομένων στα σχολεία και το συντονισμό δράσεων. Τη σκυτάλη από την ΠΟΕΔ παίρνει στις 15:00 η ΟΕΛΜΕΚ με συνεδρίαση του κεντρικού διοικητικού συμβουλίου στο οποίο θα συζητηθεί εκτενώς το ζήτημα της Αξιολόγησης του μαθητή και ειδικότερα η εφαρμογή του θεσμού των τετραμήνων στην Α’Λυκείου της Μέσης Γενικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης.

Συνέρχονται για τα τετράμηνα

Η ΟΕΛΜΕΚ έχει γίνει παραλήπτης πολλών παραπόνων από τα μέλη της όσον αφορά την πρακτική εφαρμογή του νέου αυτού θεσμού στα σχολεία, με αποτέλεσμα τη δεδομένη στιγμή να αποτελεί προτεραιότητα για τους καθηγητές. Συγκεκριμένα και όπως είναι η συνήθης πρακτική στα σχολεία, την εβδομάδα πριν την προσέλευση των μαθητών, το Υπουργείο μέσω των Επιθεωρητών διοργανώνει σεμινάρια επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, ουσιαστικά δίνοντας τις κατευθυντήριες γραμμές και τα επιθυμητά χρονοδιαγράμματα. Στα σεμινάρια αυτά όπως καταγγέλλουν καθηγητές, τους παρουσιάστηκε ένα δαιδαλώδες και εν πολλοίς ανέφικτο μοντέλο εφαρμογής των τετραμήνων. Τα χρονοδιαγράμματα που τους παρουσιάστηκαν κρίνονται ως «ασφυκτικά» και περιορίζουν στο ελάχιστο τον διαθέσιμο χρόνο διδασκαλίας της διδακτέας ύλης.

Μια άλλη παράμετρος που έχει ενώπιον της ΟΕΛΜΕΚ, αφορά τα ποσοστά αξιολόγησης των μαθητών, τα οποία παρουσιάζουν αρκετές ιδιομορφίες. Ένα τέτοιο παράδειγμα όπως ανέφερε στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος της Οργάνωσης, το 45λεπτο προειδοποιημένο γραπτό διαγώνισμα ανά τετράμηνο θα προσδίδει το 10% της συνολικής βαθμολογίας, τη στιγμή που μια 20λεπτη εργασία θα έχει μεγαλύτερη βαρύτητα στο σύνολο. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, μετά τα σεμινάρια επιμόρφωσης, το μπέρδεμα αντί να μειωθεί έχει αυξηθεί.
Πάντως σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές της «Κ», δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο απόφασης λήψης μέτρων με το πέρας της συνεδρίας, τα οποία παρόλα αυτά θα είναι ήπιας μορφής σε πρώτο στάδιο.

Συντονίζουν δράσεις
Προηγουμένως οι τρείς εκπαιδευτικές οργανώσεις θα πραγματοποιήσουν κοινή συνάντηση με στόχο τον συντονισμό ενεργειών υπό το πρίσμα των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων. Κοινός παρονομαστής η κριτική προς το υπουργείο για αδυναμία διατήρησης καλού κλίματος στην Παιδεία. Οι σχέσεις εκπαιδευτικών οργανώσεων και υπουργείου βρίσκονται ούτως η άλλως εδώ και καιρό σε χαμηλό σημείο συνεννόησης, γεγονός που αναμένεται να επιβεβαιωθεί ακόμη μια φορά.

Ζητήματα που θα απασχολήσουν την κοινή συνάντηση σύμφωνα με πληροφορίες είναι η καθυστερημένη στελέχωση των σχολείων, με τοποθετήσεις και μεταθέσεις να πραγματοποιούνται μέχρι και τον Οκτώβρη, και το ζήτημα με την τοποθέτηση κλιματιστικών στα σχολεία μετά και τα παράπονα γονιών και μαθητών για δύσκολες συνθήκες διδασκαλίας σε ορισμένες ώρες της ημέρας.

Στην εξίσωση πρέπει να προστεθούν και οι μαθητές, με την ΠΣΕΜ να συντάσσεται ήδη με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις σε διάφορα ζητήματα μέχρι στιγμής, όπως λόγου χάρη το θέμα εισόδου φοιτητών στα δημόσια πανεπιστήμια με διεθνείς εξετάσεις και τις ενστάσεις για την εφαρμογή τετραμήνων.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση