ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

CEO Cyta: Τα έργα μιλούν πιο δυνατά από τα λόγια

Α. Νεοκλέους: Η ανάπτυξη του δικτύου της Cyta, ο στόχος μέχρι τέλος του 2023 και το μήνυμα ενόψει του Digital Agenda

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Οι αλλαγές επιτυγχάνονται με πράξεις, τονίζει ο CEO της Cyta Αντρέας Νεοκλέους, περιγράφοντας τη διαφορά της ενημέρωσης από τον θόρυβο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Μέσα από τη συνέντευξή του στην «Κ» ο κ. Νεοκλέους τονίζει ότι, είναι με τα έργα που θα επέλθει οποιαδήποτε αλλαγή και εξέλιξη, κυρίως στον τομέα της καινοτομίας και της τεχνολογίας, ενώ δίνει μια γεύση από το περιεχόμενο της τοποθέτησής του στο συνέδριο Digital Agenda Cyprus Summit που θα πραγματοποιηθεί στις 17 Οκτωβρίου στη Λευκωσία.

-Σε έναν κόσμο όπου η επικοινωνία και οι ανακοινώσεις κυριαρχούν, ποια η σημασία για τις επιχειρήσεις, το να επικεντρώνονται στα έργα αντί στα λόγια; Το αντιλαμβάνονται αυτό οι επιχειρήσεις;

-Το μεγαλύτερο στοίχημα επιβίωσης είναι η αλλαγή. Στην εποχή του disruption, η κριτική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι άμεση και αμείλικτη, ενώ η υπερπληροφόρηση και η παραπληροφόρηση είναι παντού. Είναι, επομένως, ζωτικής σημασίας να διακρίνουμε τις υποσχέσεις από τις πράξεις, και τις προθέσεις από τα έργα. Η ουσία δεν βρίσκεται στο πόσα λέμε αλλά στη μετρήσιμη αξία των έργων που υλοποιούμε. Η επικοινωνία είναι σίγουρα σημαντική για την ενημέρωση, αλλά έχει ουσία μόνο όταν υπάρχουν αποτελέσματα. Οι υπερβολικές υποσχέσεις που δεν εκπληρώνονται χαλούν την εμπιστοσύνη και εγγυώνται την εμπορική αποτυχία. Πίσω στην ερώτησή σας, αν οι εταιρείες συνειδητοποιούν τη σημασία της μετάβασης από τα λόγια στη δράση. Λίγες το κάνουν. Μια από αυτές είναι η Apple, που καταλαβαίνουμε όλοι ότι πρόκειται για εταιρεία που δείχνει τον δρόμο. Εταιρείες όπως η Apple κατανοούν ότι η αξιοπιστία και η επιτυχία τους εξαρτώνται από την ικανότητά τους να καινοτομούν και να υλοποιούν. Κατανοούν ότι σε έναν κόσμο πλημμυρισμένο από μεγάλα λόγια και υποσχέσεις, οι επιχειρήσεις που πραγματικά ξεχωρίζουν είναι εκείνες που δίνουν προτεραιότητα σε έργα και αποτελέσματα. Χωρίς να συγκρίνω τα μεγέθη, κι εμείς στη Cyta διαχρονικά επενδύουμε σημαντικό μέρος της κερδοφορίας μας σε ουσιαστικά έργα υποδομής και την ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών, δημιουργώντας πραγματική αξία για τους πελάτες μας και την κοινωνία.

-Θα μπορούσατε να αναφέρετε ένα παράδειγμα από τη Cyta; Ποιο το αποτέλεσμα;

-Το 2019 η Cyta είχε προγραμματίσει την ανάπτυξη του παγκύπριου δικτύου οπτικών ινών της, του Cyta Fiber, σε ορίζοντα 10 χρόνων. Έκανε τότε 200 συνδέσεις τον μήνα. Βλέποντας τους ραγδαίους ρυθμούς με τους οποίους εξελίσσεται η τεχνολογία και ακούγοντας τις απαιτήσεις των πελατών μας, αποφασίσαμε με τους συνεργάτες μου να κάνουμε τις αλλαγές που χρειαζόμασταν και να επιταχύνουμε την ολοκλήρωσή του στα μισά, δηλαδή στα 5 χρόνια. Σημειώνω ότι το έργο είναι τεράστιο, με σημαντικές επενδύσεις και πολλές αλλαγές να γίνουν. Η απόφαση αυτή θεωρήθηκε αιρετική για τους ρυθμούς και τα δεδομένα του Οργανισμού, αλλά βάλαμε στοίχημα με τον εαυτό μας ότι θα αλλάξουμε. Και αντί για μεγαλειώδεις δημόσιες ανακοινώσεις και υποσχέσεις, επιλέξαμε έναν διαφορετικό δρόμο. Επικεντρωθήκαμε στην υλοποίηση του έργου, με ελάχιστες επικοινωνιακές ενέργειες. Η ομάδα μας εργάστηκε με προσήλωση στον στόχο, αξιοποιώντας cutting edge τεχνολογίες και διεθνή benchmarks. Ως αποτέλεσμα αυτής της σιωπηλής αλλά αποφασιστικής προσπάθειας, η Cyta κατάφερε να αυξήσει τους αριθμούς της, από 200 συνδέσεις τον μήνα το 2019 σε 200 συνδέσεις την ημέρα το 2023, ενώ μέχρι το τέλος του έτους το δίκτυο Fiber θα είναι διαθέσιμο σε 340.000 σπίτια και επιχειρήσεις. Οι πελάτες μας έχουν τώρα στη διάθεσή τους πιο γρήγορες και πιο σταθερές συνδέσεις στο διαδίκτυο, βελτιωμένη ποιότητα και λιγότερες διακοπές υπηρεσίας. Αυτό σημαίνει ψηλότερη ικανοποίηση πελατών και ισχυρότερη ανταγωνιστική θέση στην αγορά. Σημαίνει, ακόμα, διαθέσιμες υποδομές για την άμεση μετάβαση της Κύπρου στην ψηφιακή εποχή. Αυτό είναι ένα έργο που μιλά πιο δυνατά από τα λόγια. Δίνοντας προτεραιότητα στην υλοποίηση και αφήνοντας την επιτυχία μας να μιλήσει, καταφέραμε να αποδείξουμε ότι αυτά που λέμε τα εννοούμε και ότι, σωστά, η έννοια μας είναι να προσφέρουμε πραγματική αξία στους πελάτες μας. Αυτό όχι μόνο ενισχύει την αξιοπιστία μας, αλλά και τη θέση μας στην αγορά.

Η σημασία της κριτικής

-Πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να πετύχουν την ισορροπία μεταξύ της απαραίτητης ενημέρωσης και του θορύβου της ανούσιας συζήτησης;

-Όσοι με γνωρίζουν, ξέρουν ότι είμαι άνθρωπος των αριθμών. Αναγνωρίζω ότι η αποτελεσματική επικοινωνία είναι εξαιρετικά κρίσιμη, όπως και η διαφάνεια μεταξύ των επιχειρήσεων και των πελατών τους. Αλλά είναι εξίσου σημαντικό να ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική, τους στόχους και τις επιδιώξεις της κάθε εταιρείας. Κάθε μήνυμα και ανακοίνωση πρέπει να συνδέονται με χειροπιαστά αποτελέσματα. Στην εποχή που ο θόρυβος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης καλύπτει σχεδόν τα πάντα, η ειλικρίνεια και ο πραγματισμός έχουν ξεχωριστή σημασία. Την ίδια στιγμή που υπογραμμίζουμε τις επιτυχίες μας, θα πρέπει να βεβαιωνόμαστε ότι αναγνωρίζουμε και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε. Σήμερα που ο πελάτης επιλέγει ελεύθερα όποια εταιρεία ή υπηρεσία θέλει με ένα απλό κλικ στο κινητό του, είναι σημαντικό να αναζητούμε τις απόψεις και την κριτική των πελατών μας ώστε να γινόμαστε καλύτεροι. Οι CEO πρέπει πρώτοι να δίνουμε το παράδειγμα με όσα πετυχαίνουμε και όχι με όσα λέμε, θέτοντας, έτσι, τον τόνο για ολόκληρο τον οργανισμό. Αυτή η προσέγγιση καλλιεργεί μια κουλτούρα λογοδοσίας και διασφαλίζει ότι η επικοινωνία παραμένει ριζωμένη στην πραγματικότητα και την πρόοδο.

-Συνδέεται κατά την άποψη σας, ο θόρυβος της ανούσιας συζήτησης με την εξέλιξη της τεχνολογίας;

-O θόρυβος αποσυντονίζει, πολλές φορές συγχύζει και σίγουρα αποπροσανατολίζει. Όταν οι εταιρείες δίνουμε υπερβολικές υποσχέσεις χωρίς να ικανοποιούμε τις βασικές ανάγκες των πελατών μας, δημιουργούμε σκεπτικισμό και αμφιβολίες, που γρήγορα εκτροχιάζουν τη συζήτηση, αποσπούν την προσοχή μας και τελικά επιβραδύνουν την πραγματική καινοτομία. Είναι, λοιπόν, κρίσιμο για τη διατήρηση της αξιοπιστίας μας να μιλάμε μόνο όταν έχουμε κάτι να πούμε. Και σίγουρα να αποφεύγουμε τους εντυπωσιακούς αλλά κενούς ισχυρισμούς.

Ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και υλοποίησης στρατηγικών έργων

-Πώς διασφαλίζετε ότι η Cyta προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα;

-Ζούμε στην εποχή του permacrisis, η οποία απαιτεί πρωτίστως επιχειρηματική λογική στη διαχείριση των όποιων οικονομικών, επιχειρησιακών ή τεχνολογικών προκλήσεων, πάντα στη βάση των αρχών της εταιρικής διακυβέρνησης, της διαφάνειας και της χρηστής διοίκησης. Για τη Cyta, το κλειδί για τη διατήρηση του ανταγωνιστικού μας πλεονεκτήματος βρίσκεται στην ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και υλοποίησης των στρατηγικών μας έργων. Η καινοτομία, ξέρετε, δεν περιορίζεται σε μεγάλες χειρονομίες, αλλά μπορεί εξίσου να περιλαμβάνει μικρές, σταδιακές βελτιώσεις που συνδυαστικά οδηγούν στην επιτυχία. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε επανασχεδιάσει την οργανική δομή και απλοποιήσαμε τις επιχειρησιακές λειτουργίες μας. Εφαρμόζουμε ένα νέο σύστημα ανέλιξης του προσωπικού, πρωτοποριακό για το Δημόσιο, όπου η απόδοση αξιολογείται στη βάση μετρήσιμων στόχων ενισχύοντας την αξιοκρατία και έχοντας ως αποτέλεσμα το ηθικό, την εμπιστοσύνη και την απόδοση του προσωπικού μας. Ενθαρρύνουμε τη δημιουργική σκέψη και αναθέτουμε τη διερεύνηση των αναδυόμενων τεχνολογιών σε διευρυμένες ομάδες από όλο το φάσμα του Οργανισμού. Την ίδια στιγμή, επενδύουμε στην ανάπτυξη έργων που κάνουν πράξη τους στρατηγικούς μας στόχους, διασφαλίζοντας πως η όποια καινοτομία είναι πρώτον, λειτουργική και δεύτερον, βελτιώνει τις υπηρεσίες μας και την καθημερινότητα των πελατών μας. Παράλληλα, αναπτύσσουμε εξωτερικές συνεργασίες με startups, εταιρείες τεχνολογίας και ερευνητικά ιδρύματα που μας προσφέρουν πρόσβαση σε νέα τεχνογνωσία και μας βοηθούν να παραμένουμε ενημερωμένοι και συναφείς με τις τάσεις της αγοράς. Κυρίως, ακούμε ενεργά τους πελάτες μας και δίνουμε προτεραιότητα στην κατανόηση των αναγκών τους για να προσαρμόζουμε τις υπηρεσίες μας με τρόπο που να καλύπτουν ή και να υπερβαίνουν τις προσδοκίες τους. Οι πελάτες καθοδηγούν τις αποφάσεις και τις ενέργειές μας και η δύναμη των ανθρώπων μας μάς επιτρέπει να προσαρμοζόμαστε, να καινοτομούμε και να δημιουργούμε έναν κόσμο καλύτερο, όπου κανείς δεν μένει πίσω. Αυτό είναι που μας διαφοροποιεί και στην αντίληψη του κόσμου. Η Cyta δεν αναπτύσσει υποδομές και υπηρεσίες για να τις βάλει στη συλλογή της ή για να βελτιώσει δείκτες της Ε.Ε. Κάθε νέα υποδομή και κάθε νέα υπηρεσία, είναι για μας μια ευκαιρία για την αλλαγή προς το καλύτερο, την αλλαγή για την οποία μιλήσαμε στην αρχή. Πολλές φορές ο τρόπος μας είναι δύσκολος και επίπονος. Αλλά όταν τα καταφέρνουμε, το επίτευγμα έχει μεγάλο αντίκτυπο όχι μόνο για τη Cyta, αλλά πρωτίστως για τους πελάτες μας. Κυρίως, έχει ειδικό βάρος για την ίδια μας τη χώρα. Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε με αυτοπεποίθηση να πρωτοστατούμε στην ψηφιακή ανάπτυξη της Κύπρου και να συμβάλλουμε καταλυτικά για το χτίσιμο μιας χώρας που να μας κάνει όλους περήφανους.

-Ποια τα επόμενα βήματα για τη Cyta στο κομμάτι της καινοτομίας, και ποιες οι επενδύσεις προς αυτή την κατεύθυνση;

-Κάνοντας πράξη όσα έχω ήδη πει, επιφυλάσσομαι να σας απαντήσω όταν θα έχουμε κάτι συγκεκριμένο να ανακοινώσουμε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση