ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Διψήφια πτώση για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Μειώθηκαν 18% τον Αύγουστο και 24% τον Ιούλιο σε σύγκριση με πέρυσι

Kathimerini.gr

Σημαντική μείωση, ακόμη και σε σχέση με πέρυσι, όταν η πανδημία άρχισε να εξαπλώνεται, σημείωσαν τον Ιούλιο αλλά και τον Αύγουστο οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Γηραιά Ηπειρο. Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, τα οποία επικαλείται σε δημοσίευμά του το Bloomberg, οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων μειώθηκαν τον Αύγουστο κατά 18% και 24% τον Ιούλιο σε σύγκριση με τα περυσινά επίπεδα. Οι πωλήσεις αυξάνονται τώρα μόλις κατά 13% για το έτος, λιγότερο από το μισό της ποσοστιαίας αύξησης που καταγράφηκε στα μισά της φετινής χρονιάς.

Σημειώνεται ότι ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας διανύει μια από τις πιο δύσκολες περιόδους του, καθώς η παραγωγή αυτοκινήτων πιέζεται από την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών. Πρόκειται για ένα πρόβλημα που διαταράσσει την εφοδιαστική αλυσίδα και για το οποίο προειδοποίησαν διευθυντικά στελέχη της Volkswagen, της Daimler και της BMW. Μάλιστα, λόγω της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν προτεραιότητα στα πιο προσοδοφόρα μοντέλα τους, αφού ο αριθμός των οχημάτων που μπορούν να παράγουν είναι περιορισμένος.

«Η έλλειψη τσιπ προκαλεί απώλειες στην παραγωγή, ενώ η ζήτηση που είναι πραγματικά υψηλή δεν μπορεί να καλυφθεί», ανέφερε η EY σε σημείωμά της. «Τα παραδοσιακά οχήματα έχουν πληγεί περισσότερο, ενώ η έκρηξη για υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζεται», σημείωσε. Τα στοιχεία Ιουλίου και Αυγούστου είναι τα χειρότερα από το τέλος της οικονομικής κρίσης στην Ευρωζώνη το 2013. Οι πτώσεις στις πωλήσεις αυτοκινήτων ήταν αισθητές σε αρκετές χώρες, με τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης –Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία και Ισπανία– να καταγράφουν διψήφια ποσοστά μείωσης κάθε μήνα.

Μέχρι στιγμής οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντέχουν τις πιέσεις που ασκούνται στην αγορά. Κατά το πρώτο εξάμηνο τα κέρδη, τα περιθώρια κέρδους, καθώς και οι ταμειακές ροές ήταν τα υψηλότερα στην ιστορία της βιομηχανίας, δήλωσε ο Αρντ Ελινγκχορστ, αναλυτής του Bernstein σε σχετική έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη. Οπως σημειώνει το Bloomberg, oι μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρώπης ενδέχεται να πλήττονται περισσότερο από τις ελλείψεις που εντοπίζονται στην αγορά. Αυτό συμβαίνει διότι τα προβλήματα που υπάρχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα εκτείνονται πέρα από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, απειλώντας να εκτροχιάσουν, σε χώρες όπως στη Γερμανία, την ανάκαμψή τους. Από τις πέντε μεγάλες αγορές της Ευρώπης η Ισπανία είχε τις χειρότερες επιδόσεις τον Αύγουστο, με τις πωλήσεις να σημειώνουν πτώση 29%, ενώ έπεται η Ιταλία με τις πωλήσεις να συρρικνώνονται κατά 27%. «Η αβεβαιότητα που σχετίζεται με την πανδημία πιθανόν να προστεθεί στα προβλήματα που προκαλούνται από την έλλειψη τσιπ», έγραψε ο Τζο Σπακ, αναλυτής της RBC Capital Markets.

Μεταξύ των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 14% για τον όμιλο VW, 29% για τη Stellantis και 23% για τη Renault τον περασμένο μήνα. Οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων μειώθηκαν κατά 38% για την Daimler και 18% για την BMW. «Καθώς η πανδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στην Ευρώπη, η μοναδική και η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία είναι η έλλειψη ημιαγωγών», επεσήμαναν αναλυτές της LMC Automotive. Στο μεταξύ, ο επικεφαλής της Volkswagen στη Βόρεια Αμερική δήλωσε χθες πως δεν βλέπει η παραγωγή οχημάτων να επανέρχεται στην περιοχή σε κανονικά επίπεδα έως το δεύτερο μισό του 2022.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση