

Της Άννας Πολυβίου
Ο διαγωνισμός Young Lions Cyprus αποτελεί το εφαλτήριο για νέους επαγγελματίες της επικοινωνίας και της διαφήμισης να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους σε ένα περιβάλλον διεθνούς ανταγωνισμού και υψηλής δημιουργικότητας. Με αφορμή τη φετινή διοργάνωση, τρεις γυναίκες που γνωρίζουν εκ των έσω τη σημασία του θεσμού, η Άντρεα Χατζηβασιλείου (Πρόεδρος Young Lions 2025 Cyprus), η Αρετή Αναστασιάδη (Telia & Pavla BBDO - The Worx, Group Chief Operating Officer) και η Αναστασία Γρούτα (Gnomi Group - Hub & Spoke, General Manager), μοιράζονται τις σκέψεις τους για το διαγωνισό, την αξία της συμμετοχής και τη θέση της κυπριακής διαφήμισης και δημιουργικότητας στη διεθνή σκηνή.
- Ποιος ο σκοπός του διαγωνισμού Young Lions;
Άντρεα: Ο διαγωνισμός Young Lions Cyprus αποτελεί τον επίσημο εθνικό προκριματικό, ενός εκ των σημαντικότερων θεσμών παγκόσμιας εμβέλειας, του Cannes Young Lions. Μέσα από αυτόν, νέοι επαγγελματίες κάτω των 30 ετών καλούνται να ανταποκριθούν σε ρεαλιστικές δημιουργικές προκλήσεις και να διεκδικήσουν τη διάκρισή τους στο κορυφαίο διεθνές φεστιβάλ δημιουργικότητας.
Αρετή: Ο διαγωνισμός Young Lions έχει σκοπό να ενδυναμώσει τη νέα γενιά στον τομέα της διαφήμισης, δίνοντάς τους την ευκαιρία να διαγωνιστούν σε διεθνές επίπεδο και να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους. Στην Κύπρο, μας βοηθά να αναδείξουμε ταλέντα και να προβάλουμε τη χώρα μας στην παγκόσμια σκηνή του τομέα μας.
Αναστασία: Ο σκοπός του διαγωνισμού Young Lions είναι να στείλει ένα μήνυμα σε κάθε αποδέκτη - πως η κυπριακή διαφήμιση έχει παρόν, έχει μέλλον, και διαθέτει άπλετο, ατόφιο ταλέντο. Κι αυτό μπορώ πλέον να το πω από πρώτο χέρι - ως μέλος της επιτροπής των Cannes Young Lions, εκπροσωπώντας τον ΣΔΕΚ. Η εμπειρία ήταν ανεπανάληπτη. Αυτοί που έκαναν την προσπάθεια εφικτή ήταν το Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών (PIO) που για ακόμη μία χρονιά ήταν συνδυοργανωτής, ο platinum χορηγός μας, το YCF (Yiannis Christodoulou Foundation) ο χορηγός μας Cyta και, φυσικά, όλα τα τοπικά ΜΜΕ που στάθηκαν δίπλα μας για να πετύχουμε τον κοινό μας σκοπό.
- Με ποιον τρόπο βοηθά ο διαγωνισμός τα νέα ταλέντα στην εξέλιξή τους;
Άντρεα: Ο θεσμός λειτουργεί ως επιταχυντής εξέλιξης. Οι συμμετέχοντες, καλούνται να συνεργαστούν, να επιλύσουν επικοινωνιακές προκλήσεις και να δημιουργήσουν με ουσία, μέσα σε περιορισμένο χρόνο, όπως και στην πραγματική αγορά.
Αρετή: Ο διαγωνισμός προσφέρει μοναδική εμπειρία, καθώς οι συμμετέχοντες εργάζονται σε πραγματικά briefs, ανταγωνίζονται με τους καλύτερους ανά τον κόσμο και έρχονται σε επαφή με κορυφαίους επαγγελματίες του κλάδου. Αυτό τους επιτρέπει να εξελιχθούν και να αποκτήσουν γνώσεις τι οποίες θα φέρουν πίσω στην Κύπρο, εμπλουτίζοντας και εξελίσσοντας την τοπική αγορά.
Αναστασία: Ο διαγωνισμός βοηθά τα νέα ταλέντα με πολλούς τρόπους. Συνεργάζονται, εμπνέονται, παίρνουν feedback από έμπειρους επαγγελματίες και το πιο σημαντικό; Ανοίγουν ορίζοντες. Φεύγουν με νέες εικόνες, νέες φιλοδοξίες και την αίσθηση ότι ανήκουν σε μια παγκόσμια δημιουργική κοινότητα.
- Τι είναι αυτό που αναζητάτε πρωτίστως σε μια συμμετοχή;
Άντρεα: Αναζητούμε ιδέες που συνδυάζουν δημιουργική σκέψη με στρατηγικό βάθος και κοινωνικό προσανατολισμό. Κάθε θεματική του διαγωνισμού, βασίζεται σε πραγματικά ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία: από την ισότητα και την ενσωμάτωση μέχρι το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία, με στόχο να αναδείξουμε πώς η επικοινωνία μπορεί να γίνει καταλύτης για θετική αλλαγή.
Αρετή: Αναζητούμε δημιουργικότητα και καινοτομία, παράλληλα με την ικανότητα να σκεφτούν στρατηγικά και να δημιουργήσουν κάτι που ξεχωρίζει. Η ικανότητα να παρουσιάζουν τις ιδέες τους με διαύγεια και άνεση, καθώς και η καλή συνεργασία και το ομαδικό πνεύμα, είναι επίσης καθοριστικά για την επιτυχία της συμμετοχής.
Αναστασία: Οι δεξιότητες, η δημιουργικότητα, το έξυπνο channel mix — αυτά είναι που κάνουν μια συμμετοχή να ξεχωρίζει και να εμπνέει. Δεν υπάρχει manual που να ακολουθείς βήμαβήμα για να πετύχεις στη διαφήμιση. Δεν προχωράς στον αυτόματο. Πάνω απ’ όλα, αναζητούμε την ψυχή. Γιατί κάθε διαφήμιση εκεί έξω είναι ο καθρέφτης της ψυχής ενός ατόμου ή μιας ομάδας. Εμείς που είμαστε μέσα στη διαφήμιση το ξέρουμε πολύ καλά αυτό.
- Πώς συμβάλλει ο διαγωνισμός στην εξέλιξη του κλάδου της επικοινωνίας και της διαφήμισης;
Άντρεα: Η συμμετοχή της Κύπρου, αποτελεί έμπρακτη επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό και στη δημιουργική της οικονομία. Προβάλλει το ταλέντο της νέας γενιάς, ενισχύει την εθνική μας παρουσία στη διεθνή σκηνή και διαμορφώνει ένα οικοσύστημα επικοινωνίας, που μπορεί να σταθεί με αυτοπεποίθηση πέρα από τα σύνορα.
Αρετή: Η συμμετοχή στα Young Lions ανοίγει νέους δρόμους για τη διαφημιστική κοινότητα της Κύπρου, φέρνοντας νέες ιδέες και γνώσεις. Γι’ αυτό και είμαστε πολύ περήφανοι που ο ΣΔΕΚ εκπροσωπεί επίσημα το Cannes Lions Festival of Creativity. Το να προσφέρουμε αυτή την ευκαιρία σε επαγγελματίες του τομέα μας, μας βοηθά να εξελιχθούμε και να ανταγωνιστούμε σε διεθνές επίπεδο, με την προοπτική να πετύχουμε τη διάκριση στον παγκόσμιο χάρτη της δημιουργικότητας.
Αναστασία: Τέτοιοι θεσμοί, όπως τα Cannes Young Lions ή τα κυπριακά βραβεία διαφήμισης Carobs, μας θυμίζουν πως το αληθινό μας έργο είναι μέσα από την επικοινωνία, να κάνουμε μια θετική διαφορά και να βοηθήσουμε την κοινωνία του αύριο.
- Πόσο σημαντική είναι η διάκριση ενός έργου στις Cannes Young Lions για την Κύπρο;
Άντρεα: Η παρουσία της Κύπρου στις Κάννες είναι από μόνη της επίτευγμα. Δεν αφορά μόνο το ενδεχόμενο διάκρισης, αλλά την ενεργή συμμετοχή μας σε μια παγκόσμια σκηνή όπου συναντιούνται τα πιο προοδευτικά μυαλά της δημιουργικής βιομηχανίας. Είναι μια ευκαιρία να ακουστούμε, να παρατηρήσουμε και να εξελιχθούμε.
Αρετή: Η διάκριση είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς αναγνωρίζει το ταλέντο της Κύπρου στην παγκόσμια σκηνή και στέλνει το μήνυμα ότι η Κύπρος έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει έργα υψηλής ποιότητας.
Αναστασία: Δείχνει ότι μπορούμε να σταθούμε ισότιμα δίπλα στα μεγαλύτερα δημιουργικά γραφεία και ταλέντα του κόσμου. Για τα ίδια τα νέα παιδιά, πέρα από μια τεράστια αναγνώριση, είναι το διαβατήριο για να ανοίξουν τα φτερά τους, όπου και όπως θέλουν. Κάτι που θα κουβαλούν μαζί τους μια ζωή.
- Τι μήνυμα θα θέλατε να στείλετε στις κυπριακές συμμετοχές του διαγωνισμού Cannes Young Lions Competitions;
Άντρεα: «Αν σκέφτεστε να το δοκιμάσετε, τότε μάλλον πρέπει. Δεν έχει σημασία το αποτέλεσμα. Έχει σημασία να κάνετε το πρώτο βήμα».
Αρετή: Η συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι ήδη μια σημαντική επιτυχία και μια τεράστια ευκαιρία για εξέλιξη. Ανεξαρτήτως αποτελέσματος, όλοι οι συμμετέχοντες κέρδισαν πολύτιμες εμπειρίες και ανέπτυξαν τις δεξιότητές τους. Συνεχίστε να δημιουργείτε και να προχωράτε μπροστά με αυτοπεποίθηση!
Αναστασία: Όπως είπε και η Judy John (Global Chief Creative Officer της Edelman και Jury President των φετινών Titanium Lions): «Each day, you’re one idea away from changing the world». Γιατί όχι αυτή η ιδέα να έχει κυπριακή υπογραφή;