ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ken Hughes: Το online λιανικό εμπόριο ελκύει όλες τις ηλικίες

Ένας από τους κορυφαίους αναλυτές αλλά και CEO της Glacier Consulting

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Συνέντευξη στον ΓΙΑΝΝΗ ΑΔΕΙΛΙΝΗ

O KEN HUGHES, ένας από τους κορυφαίους αναλυτές όσον αφορά τη συμπεριφορά των καταναλωτών και των αγοραστών, επισημαίνει ότι πλέον τα καταστήματα στη νέα online εποχή πρέπει να προσφέρουν μια εμπειρία στον αγοραστή για να τον προσελκύσουν, γιατί οι καταναλωτές έχουν μεταμορφωθεί και είναι πιο απαιτητικοί από ποτέ.

  • Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει επηρεάσει το λιανικό εμπόριο. Έχει καταφέρει ισχυρό πλήγμα στα καταστήματα και τα εμπορικά κέντρα; Θα μπορούσαν τα καταστήματα να λειτουργήσουν σήμερα με τρόπο που να συμπληρώνει τις ανάγκες του διαδικτυακού αγοραστή;

Οι online αγορές δεν επέφεραν συντριπτικό πλήγμα, αλλά σίγουρα άλλαξαν για πάντα τη φύση του λιανικού εμπορίου και του καταναλωτισμού. Τα καταστήματα αποτελούσαν μίνι κέντρα διανομής, όπου ο καταναλωτής έβρισκε αυτό που χρειαζόταν. Πλέον αυτό δεν ισχύει. Αν ξέρεις τι θέλεις, μπορείς να το έχεις ετοιμοπαράδοτο στο σπίτι σου. Επομένως, τα καταστήματα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν αυτό που αντιπροσωπεύουν. Επιβάλλεται να αποκτήσουν προστιθέμενη αξία και όχι απλώς να είναι ένας χώρος, όπου μπορείς να δεις τα προϊόντα και τις τιμές τους. Οι έμποροι λιανικής που δεν θα προσαρμοστούν σε αυτήν την αλλαγή δεν θα επιβιώσουν για πολύ ακόμα. Τα καταστήματα πρέπει να προσφέρουν στον αγοραστή μια εμπειρία. Για παράδειγμα, πρόσφατα είχα ένα υπέροχο ταϊλανδέζικο δείπνο σε ένα μικρό αγγλικό βιβλιοπωλείο. Εκεί τα βράδια βάζουν 8-10 μικρά τραπέζια σε όλες τις γωνίες, τοποθετούν κεριά, και ξαφνικά ο χώρος γίνεται ένα βιβλιοπωλείο/εστιατόριο. Δοκίμασα ένα γευστικότατο πράσινο κάρι, διαβάζοντας ποίηση!

  • Έχετε μιλήσει για τη μεταμόρφωση της λιανικής. Αυτό σημαίνει ότι το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο θα πρέπει να υποστεί άμεσο ψηφιακό μετασχηματισμό; Και θα μπορούσε να προσφέρει στους καταναλωτές μια διαφορετική και ικανοποιητική εμπειρία;

Νομίζω ότι το πιο δραστικό βήμα για μεταμόρφωση του λιανικού εμπορίου προέρχεται από τους ίδιους τους καταναλωτές. Η τεχνολογία επιτρέπει στο λιανικό εμπόριο να μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο παραδίδει, αλλά τελικά εκείνοι που έχουν μεταμορφωθεί είναι ο ίδιοι οι καταναλωτές. Είναι πολύ πιο απαιτητικοί από ποτέ. Θέλουν το προϊόν τώρα, το θέλουν καλύτερο, το θέλουν σωστό, όχι μόνο την πρώτη φορά, αλλά κάθε φορά. Αυτή είναι η βασική προσδοκία. Τα «ψηφιακά» ψώνια δεν είναι απλώς ένα όχημα, ένας τρόπος επιχειρηματικής δραστηριότητας, είναι η νέα γλώσσα των σύγχρονων καταναλωτών. Εάν δεν μπορείτε να μιλήσετε τη γλώσσα τους, δεν είστε πλέον στα πράγματα.

  • Πώς βλέπετε να εξελίσσεται ο καταναλωτής στη νέα ψηφιακή εποχή; Μιλάμε για σημαντικές αλλαγές; Πόσο καλά προσαρμόζονται οι millennials στις νέες καταναλωτικές τάσεις;

Θα δούμε έναν καταναλωτή που εμπιστεύεται όλο και περισσότερο την τεχνολογία και τους αλγόριθμους. Προετοιμαζόμαστε ώστε να γίνει η φωνή η κύρια διεπαφή μεταξύ καταναλωτή και λιανικού εμπορίου. Προετοιμαζόμαστε επίσης για B2M (Business-to-Machine).

Είμαστε έτοιμοι για έναν κόσμο όπου η μηχανή και ο αλγόριθμος αγοράζει για εμάς, προβλέπει τις ανάγκες μας και μας αναπληρώνει αυτόματα; Είμαστε έτοιμοι για έναν κόσμο όπου δεν υπάρχει καταναλωτής στη διαδικασία λήψης αποφάσεων για τους καταναλωτές; Το ηλεκτρονικό εμπόριο με τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης είναι μια θεαματική αλλαγή στα καταναλωτικά ήθη, μια νέα πραγματικότητα και είναι ήδη εδώ.

  • Οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου πρέπει να αλλάξουν τις προτεραιότητές τους περνώντας στην ψηφιακή εποχή;

Εξαρτάται από το τι εννοείτε με τον όρο «ψηφιακή». Η λύση δεν είναι να τοποθετηθούν tablets στα ράφια των καταστημάτων, ή να έχετε μια εφαρμογή στο κατάστημα που προσθέτει μικρή καταναλωτική αξία. Η λύση είναι να δώσουμε στους καταναλωτές αυτό που θεωρούν σημαντικό, ωφέλιμο, και να απομακρύνουμε τα εμπόδια.

Η εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων που αφαιρεί την ενοχλητική ουρά των 15 λεπτών στο αεροδρόμιο και την αντικαθιστά με την εφαρμογή «ανεβάστε την άδεια οδήγησής σας» πριν από την άφιξή του πελάτη και με μια απλή θυρίδα για να λάβει ο πελάτης το κλειδί είναι ένας ψηφιακός λιανοπωλητής, όπως είναι το ξενοδοχείο που προσφέρει online check-in και έναν κωδικό για να εισέλθετε στο δωμάτιο. Το «ψηφιακό» είναι κάτι που θα πρέπει να προσθέτει καταναλωτική αξία στο πώς αγοράζουμε ή καταναλώνουμε ένα προϊόν. Δεν είναι πλέον μόνο ένα όχημα για πωλήσεις.

  • Τι προτείνουν οι αγορές μέσω διαδικτύου σε σχέση με τους πιο μεγάλους σε ηλικία καταναλωτές; Θα μπορούσαν οι επιχειρήσεις να τους πείσουν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουν;

Οι ψηφιακοί καταναλωτές, όπως οι millennials, περιγράφονται ως εκείνοι που έχουν μεγαλώσει μέσα σε αυτή τη νέα ψηφιακή πραγματικότητα, ενώ οι ψηφιακοί «μετανάστες» είναι εκείνοι που έχουν γίνει μέρος της πραγματικότητας, αλλά δεν την αντιμετωπίζουν ως κάτι το φυσικό. Τώρα βλέπουμε αυτό το χάσμα να ξεθωριάζει, όλοι έχουμε εντρυφήσει στην ψηφιακή πραγματικότητα. Όσο ο ώριμος σε ηλικία καταναλωτής συνειδητοποιεί την αξία της παράδοσης προϊόντων κατ’ οίκον, τόσο η εικόνα του παλαιότερου κόσμου που δεν αγκαλιάζει τον ψηφιακό, εξασθενεί. Το online λιανικό εμπόριο ελκύει όλες τις ηλικίες παγκόσμια. Δεν έχετε παρά να ρωτήσετε τη μητέρα μου που είναι 76 ετών. Εξακολουθεί να υποστηρίζει, έξι χρόνια μετά, ότι το iPad της ήταν το καλύτερο πράγμα που της έχει δοθεί ποτέ!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση