ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ο τουρισμός βυθίζει την ανάκαμψη στις επιχειρήσεις

Η αγορά έχει πολύ δρόμο ακόμα για να έρθει σε ισορροπία, δηλώνει ο marketing manager της ΚΕΑΝ Μάρλο Ευριπίδου

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Τα δεδομένα για τον επιχειρηματικό κόσμο, όπως διαμορφώνονται ένεκα πανδημίας, δεν είναι και τα πλέον αισιόδοξα. Ειδικά για το κομμάτι του λιανικού εμπορίου και του food service, εκτιμάται ότι θα μπορέσουμε να μιλήσουμε για ανάκαμψη περί τα μέσα του 2021. Αυτό δηλώνει σε συνέντευξή του στην «Κ», ο marketing manager του ομίλου ΚΕΑΝ, Μάρλο Ευριπίδου. Εξηγεί πώς η βουτιά στον τουρισμό έχει επηρεάσει τον κύκλο εργασιών των εταιρειών του ομίλου, και δίνει την δική του εκτίμηση για τα νέα δεδομένα της αγοράς. Από το πώς θα κινηθεί η αγορά τους επόμενους μήνες θα εξαρτηθούν τα πλάνα του ομίλου για νέες συνεργασίες, εισαγωγές και παραγωγή νέων προϊόντων, όπως αναφέρει.

-Πώς επηρέασε η πανδημία τις δραστηριότητες και τον κύκλο εργασιών της εταιρείας σας;

-Αναπόφευκτα η κρίση που έχει προκαλέσει η πανδημία του Covid-19 έχει επηρεάσει σημαντικά τις περισσότερες εταιρείες της Κύπρου. Ως όμιλος ΚΕΑΝ, πολλά από τα σχέδια και δραστηριότητές μας τέθηκαν σε αναστολή, και έχουν μεταφερθεί για το 2ο εξάμηνο του έτους. Ως αποτέλεσμα αυτού, ενώ ο κύκλος εργασιών μας ως Όμιλος στο λιανικό εμπόριο είχε θετικό πρόσημο για τους πρώτους έξι μήνες, το κομμάτι του food service και του HORECA επηρεάστηκε αρνητικά και καταγράφηκε σημαντική μείωση του κύκλου εργασιών μας. Μάλιστα η μείωση του κύκλου εργασιών της εταιρείας μας, KFL logistics, ανήλθε στο 75%. Αναμφίβολα το 2020 θα κλείσει με απώλειες για τους περισσότερους τομείς της οικονομίας, ωστόσο, εκτιμώ ότι η μείωση, ειδικά για το κομμάτι του food service και του HORECA θα συνεχιστεί μέχρι τα μέσα του 2021. Θεωρητικά η αγορά θα ανοίξει γύρω στον Απρίλιο του 2021. Αυτό αναπόφευκτα θα έχει τεράστια επίπτωση στις εταιρείες που ασχολούνται με αυτό το κομμάτι και τροφοδοτούν τις τουριστικές επιχειρήσεις.

-Έχει αλλάξει η πανδημία την εικόνα του επιχειρείν;

-Σαφώς. Η αγορά έχει πολύ δρόμο ακόμα για να έρθει σε ισορροπία και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πότε θα τελειώσει η περιπέτειά μας, ή πώς θα είναι η κατάσταση το φθινόπωρο, λόγω της πανδημίας. Σίγουρα ο συνδυασμός απώλειας μέρους του εισοδήματος που έχει επηρεάσει ένα μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού μας, μαζί με την κρίση εμπιστοσύνης για το μέλλον που δημιουργήθηκε από την πανδημία, θα μειώσει και την καταναλωτική ζήτηση, αλλά και την αγοραστική δύναμη του καταναλωτή. Αυτό κατά συνέπεια, θα έχει επιπτώσεις στο κομμάτι του λιανικού εμπορίου και του HORECA. Πιο ξεκάθαρη εικόνα θα υπάρχει όμως μετά το καλοκαίρι.

Άρα θα υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις και στο κομμάτι του λιανικού πέραν του HORECA;

-Πιστεύω πως ναι. Και είναι αναπόφευκτο από τη στιγμή που o τουρισμός φέτος σημειώνει τόσο μεγάλη μείωση, ενώ, παράλληλα, καταγράφεται απώλεια εισοδήματος για μεγάλη μερίδα των καταναλωτών. Αυτό σημαίνει ότι η συμπεριφορά και η αγοραστική δύναμη του καταναλωτή θα μειωθεί. Τα δεδομένα θα κριθούν μετά τον Οκτώβριο και τη λήξη των προγραμμάτων του Υπουργείου Εργασίας, κυρίως σε σχέση με την ανεργία. Ελπίζω ότι δεν θα αυξηθεί δραματικά.

Υπάρχουν συνθήκες ανάπτυξης των εταιρειών δεδομένης της κατάστασης;

Εμείς ως όμιλος ΚΕΑΝ, συνεχίσαμε και μέσα στην πανδημία την ανάπτυξη και λανσάραμε νέα προϊόντα, όπως το ΚΕΑΝ chilled juice, που κυκλοφόρησε στην αγορά την τελευταία εβδομάδα Μαΐου. Ταυτόχρονα εισάξαμε νέα προϊόντα από το εξωτερικό. Μη ξεχνάμε ότι ο ανταγωνισμός μας από τοπικά και διεθνή brands είναι διαρκής, οπότε πρέπει να είμαστε και εμείς σε εγρήγορση. Συνεχίζουμε ως εταιρεία να επενδύουμε στην έρευνα, να αναπτύσσουμε την τεχνογνωσία και να αξιοποιούμε νέες τεχνολογίες και ταυτόχρονα παρακολουθούμε στενά τις τάσεις της αγοράς, ώστε να μπορούμε να αναπτύσσουμε καινοτόμα προϊόντα και να ενισχύουμε το χαρτοφυλάκιό μας. Σίγουρα όμως λόγω της κατάστασης κάποια από τα πλάνα μας παρέμειναν στο συρτάρι για μελλοντική ενεργοποίηση.

Έχουν προκύψει νέες ανάγκες των καταναλωτών λόγω της πανδημίας;

Οι νέες ανάγκες που προέκυψαν κατά τη διάρκεια του Covid-19 ήταν ότι ο κόσμος ξεκίνησε να ψωνίζει διαδικτυακά. Είναι μια αλλαγή που ήρθε για να μείνει και εκτιμώ ότι θα αυξηθεί, ειδικά στις τάξεις των νεαρών καταναλωτών. Φυσικά πρέπει να υπάρχουν και οι κατάλληλες υποδομές για να λειτουργήσει σωστά. Πέραν τούτου και όσον αφορά την εταιρεία μας, σίγουρα, μέσα από όλα αυτά, ήταν ευκαιρία και για εμάς να αναθεωρήσουμε και να γίνουμε ακόμα πιο δημιουργικοί για να μπορούμε να κρατήσουμε το brand της ΚΕΑΝ μοντέρνο και ανταγωνιστικό, τόσο με καινούργιες και διαδραστικές ενέργειες στο μάρκετινγκ, offline και online.

Τα δύο ζητούμενα

Πώς διαμορφώνονται πλέον τα πλάνα σας μετά την υγειονομική κρίση, και υπό την σκιά ενός δευτέρου κύματος;

Θα είμαστε σίγουρα πιο προετοιμασμένοι για να αντιμετωπίσουμε οποιοδήποτε αρνητικό σενάριο προκύψει. Όσον αφορά στην KEAN, μια καθαρά κυπριακή εταιρεία, παραμένει πιστή στην ιστορία και την παράδοσή της και με αισιοδοξία προσαρμοζόμαστε στις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε σήμερα. Διατηρούμε σταθερή τη φιλοσοφία μας, με έμφαση στην προσφορά ποιοτικών προϊόντων και στηρίζουμε τη σταθερότητα στην αγορά, κτίζοντας εμπιστοσύνη με τους συνεργάτες και πελάτες μας. Τα μέσα που διαθέτουμε και που είχαμε πάντα στη διάθεσή μας, καταλήγουν σε δύο βασικά ζητούμενα- την προστασία των εργαζομένων και την ρευστότητα. Τα δύο αυτά ζητούμενα είναι αλληλένδετα και εξίσου σημαντικά και από αυτά εξαρτάται η επιβίωση της επιχείρησής μας. Οι οποιεσδήποτε αποφάσεις θα είναι ζυγισμένες και όχι βεβιασμένες και να βρούμε τρόπους να προχωρήσουμε ακόμα και εν μέσω ενός δεύτερου κύματος.

Θα αυξήσετε τιμές σε προϊόντα;

Όχι. Δεν είναι σωστό να προχωρήσουμε σε τέτοια κίνηση και αυτό δεν θα γίνει σε καμία περίπτωση.

Νέα προϊόντα και ανοίγματα

Είδαμε τελευταία νέες προσθήκες στην γκάμα προϊόντων σας, όπως είναι ο χυμός ΚΕΑΝΙΤΑ με stevia. Ετοιμάζετε νέα προϊόντα ή νέες προσθήκες; Πού επικεντρώνεστε;

Για φέτος το καλοκαίρι, το μεγάλο μας project ήταν το KEAN Chilled που βγήκε τέλος του Μάη στην αγορά, το ΚΕΑΝ 5 Κόκκινα φρούτα και το Vimto zero. Στους μελλοντικούς σχεδιασμούς μας σίγουρα περιλαμβάνονται και άλλα νέα προϊόντα, τα οποία έχουμε μεταφέρει χρονικά το 2021. Επίσης έχουμε και προγράμματα τα οποία είναι σε εξέλιξη για να ενισχύσουμε την παρουσία μας σε αγορές στις οποίες ήδη δραστηριοποιούμαστε ως Όμιλος. Αυτό δεν θα σταματήσει. Υπάρχουν επίσης περιπτώσεις συνεργασιών τις οποίες θα εξετάσουμε για εισαγωγές προϊόντων ή παραγωγή νέων προϊόντων, κάτι που θα εξαρτηθεί από το πώς θα κινηθεί η αγορά.

Μπορεί να σας δούμε σε νέες κατηγορίες προϊόντων;

Είναι ένα ενδεχόμενο που βρίσκεται στο τραπέζι των συζητήσεων. Όχι κατ’ ανάγκη για την ΚΕΑΝ, αλλά μέσω κάποιας από τις άλλες δύο εταιρείες του Ομίλου.

Ευνοούν οι συνθήκες το άνοιγμα της εταιρείας σε νέες αγορές;

Αυτή την περίοδο οι εκθέσεις food and beverage στο εξωτερικό είναι στον πάγο και αυτό σημαίνει στασιμότητα. Εμείς συμμετέχουμε σε τέσσερις μεγάλες εκθέσεις στο εξωτερικό, ως ΚΕΑΝ, αλλά φέτος λόγω της κατάστασης, δεν θα πάμε. Με αυτά τα δεδομένα, το άνοιγμα σε νέες αγορές δεν είναι επιλογή σίγουρα μέχρι το τέλος του χρόνου. Αυτήν τη στιγμή, η ΚΕΑΝ δραστηριοποιείται σε 50 χώρες, με πιο δυνατή την αγορά της Κίνας

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση