ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

ΣΥΛ - Ένα ψηφιακό success story

Από την ψηφιοποίηση των λογαριασμών υδροληψίας, θα εξοικονομηθούν μέσα στην επόμενη δεκαετία περίπου 2,5 εκατ. ευρώ.

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Αν σας έλεγαν ότι στην Κύπρο υπάρχει Οργανισμός Δημοσίου Δικαίου που ο τρόπος λειτουργίας του, η φιλοσοφία και η στρατηγική του θυμίζουν... Σουηδία (παράδειγμα χώρας που συνηθίζουμε να επικαλούμαστε για να περιγράψουμε τον εκσυγχρονισμό και την πρόοδο), θα το πιστεύατε; Και όμως υπάρχει και πρόκειται για το Συμβούλιο Υδατοπρομήθειας Λευκωσίας .

Η μετάβαση ενός οργανισμού κοινής ωφελείας από την εποχή της γραφειοκρατίας στην τεχνολογική εποχή και στην παροχή διαδικτυακών υπηρεσιών στους δημότες, προϋποθέτει την ανάπτυξη ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Ο ίδιος ο οργανισμός θα πρέπει να αναπτύξει τέτοιες εσωτερικές διαδικασίες που θα του επιτρέπει να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται με την ίδια ταχύτητα και ποιότητα που απαιτούν οι σύγχρονοι καιροί. Το Συμβούλιο Υδατοπρομήθειας Λευκωσίας έχει θέσει σαν πρωταρχικό του στόχο την πλήρη ψηφιοποίηση όλων των διαδικασιών του και την παροχή ποιοτικών και άμεσων υπηρεσιών στους καταναλωτές του.

Οι πλείστοι εξ ημών γνωρίζουμε και αναγνωρίζουμε την πολυδιαφημισμένη καμπάνια επικοινωνίας για την ψηφιοποίηση των λογαριασμών υδροληψίας με το σλόγκαν «Περνάμε το χαρτί στην ιστορία, περνάμε στη νέα εποχή». Μέσα από μια πετυχημένη -κατά γενική ομολογία- πολυεπίπεδη εκστρατεία, ο Οργανισμός επικοινώνησε το μήνυμα ότι ολοκληρώνεται η αποστολή των λογαριασμών σε χαρτί και υιοθετείται η αποστολή του μέσω email ή SMS. Ενημέρωσε και εκπαίδευσε το καταναλωτικό κοινό για τη διαδικασία που έπρεπε να ακολουθήσει, ενώ έδωσε και επιλογές για όσους δεν διαθέτουν τα ψηφιακά εργαλεία να το πράξουν. Τα άτομα που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο ή δεν διαθέτουν έξυπνες συσκευές (π.χ. άτομα τρίτης ηλικίας) να μπορούν να αποταθούν τηλεφωνικώς στο Συμβούλιο, ώστε να βοηθηθούν με την ψηφιοποίηση του λογαριασμού τους. Επίσης, υπάρχει η επιλογή να εξουσιοδοτηθεί τρίτο άτομο και να υλοποιήσει εκ μέρους τους την διαδικασία. Λίγο ο νεαρός μαθητής με τα χαρακτηριστικά γυαλιά στην τηλεοπτική διαφήμιση, λίγο οι δημοφιλείς influencers που κατέκλυσαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το… ψηφιακό μήνυμα του ΣΥΛ δεν άργησε να γίνει viral. Αποτέλεσμα; Χάρη στην κατάργηση των έντυπων λογαριασμών, θα εξοικονομηθούν πέραν από 120 τόνοι χαρτιού και 240.000 ευρώ το χρόνο. Μέσα στην επόμενη δεκαετία μάλιστα, θα εξοικονομηθούν περίπου 2,5 εκατομμύρια ευρώ, χρήματα που θα επανεπενδυθούν στο δίκτυο ύδρευσης.
Με την απόφαση της εφαρμογής της καινοτόμου λύσης για την αποστολή όλων των λογαριασμών μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και της ενημέρωσης των καταναλωτών μέσω κινητών, την αποστολή αποδείξεων πληρωμών μέσω διαδικτύου καθώς και την προσπάθεια εξάλειψης του χαρτιού, το ΣΥΛ προσθέτει το λιθαράκι του στο σπουδαίο αγώνα για τη διάσωση του πλανήτη, εξοικονομώντας συνάμα χρόνο και χρήμα προς όφελος πάντα των καταναλωτών.

Το Συμβούλιο Υδατοπρομήθειας Λευκωσίας, δε σταματά να εκπλήσσει ευχάριστα. Ποιο είναι το νούμερο ένα παράπονο που έχουν 9 στους 10 πολίτες για τέτοιου είδους Οργανισμούς; Ότι δεν απαντούν το τηλέφωνο φυσικά! Η ηγεσία του ΣΥΛ, εντόπισε την ανάγκη και εκσυγχρόνισε τις διαδικασίες εξυπηρέτησης των καταναλωτών μέσω εισερχόμενων κλήσεων. Προχώρησε το 2020 σε συμφωνία με εξειδικευμένο τηλεφωνικό κέντρο και έτσι κατάφερε να ανταποκρίνεται στο 100% σε κάθε εισερχόμενη κλήση. Αν και με τη δημιουργία της σχετικής πλατφόρμας στην ιστοσελίδα του ΣΥΛ, μέσω της οποίας όλες οι υπηρεσίες θα παρέχονται με ένα κλικ και εξ αποστάσεως, εικάζουμε ότι το τηλεφώνημα θα καταστεί περιττό. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα λειτουργεί μέσω της νέας ιστοσελίδας θα επιτρέπει στους καταναλωτές να μπορούν να εξυπηρετηθούν εξ αποστάσεως για όλες τις υπηρεσίες που παρέχει το ΣΥΛ, από το αίτημα για σύνδεση νερού σε νέο υποστατικό μέχρι και την εξ αποστάσεως ηλεκτρονική αποσύνδεση της ύδρευσης.

Πάμε, όμως, και στα πιο... τεχνικά. Disaster recovery, είναι η επωνυμία της εξειδικευμένης υπηρεσίας που εξασφάλισε ο Οργανισμός. Η ηγεσία του μερίμνησε και έχει διασφαλίσει την επιχειρησιακή συνέχεια του Συμβουλίου Υδατοπρομήθεια, εντός 24 ωρών, ακόμα και σε περίπτωση ολικής καταστροφής. Προχώρησε σε σύναψη συμφωνίας με τη CYTA για αγορά υπηρεσιών φύλαξης των δεδομένων του Συμβουλίου σε δικές της εγκαταστάσεις. Επίσης, έξυπνα ψηφιακά υδρόμετρα για αυτόματη καταγραφή της ύδρευσης έρχονται για να μείνουν, διαρροές εντοπίζονται μέσω τεχνολογίας τηλεμετρίας εξ αποστάσεως, ενώ έρχεται και ζωντανή πληροφόρηση για την ποιότητα του νερού που καταλήγει στο ποτήρι μας.

Αν δεν εντυπωσιαστήκατε ακόμη, η επόμενη πληροφορία, ίσως να το πετύχει. Ένας εκ των βασικών στόχων του ΣΥΛ παραμένει η κάθετη μείωση των διαρροών στο υδρευτικό σύστημα και η υλοποίηση βελτιωτικών έργων που θα εγγυώνται τη μελλοντική απρόσκοπτη υδροδότηση με ποιοτικό πόσιμο νερό. Έτσι, στο ΣΥΛ εφαρμόζεται ήδη η χρήση υπολογιστών παλάμης στα συνεργεία που ενεργούν στους δρόμους, εξυπηρετώντας τους καταναλωτές με άμεση επικοινωνία μαζί τους για διαρροές και υπερκαταναλώσεις μέσω μηνυμάτων στο κινητό είτε μέσω εφαρμογής που μπορούν να εγκαταστήσουν στις ψηφιακές έξυπνες συσκευές τους. Αυτό και αν δίνει νέα διάσταση στην εξυπηρέτηση των πολιτών.

Η ψηφιοποίηση του Συμβουλίου, τόσο σε επίπεδο εξυπηρέτησης του καταναλωτή όσο και σε επίπεδο εργασίας των εργαζομένων, αποτελούν μεγάλο μέρος του στρατηγικού πλάνου που βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης. Η ηγεσία του ΣΥΛ πιστεύει ακράδαντα ότι η μετάβαση του Οργανισμού στη νέα εποχή του ψηφιακού κόσμου και της πράσινης κυκλικής οικονομίας, είναι το κλειδί για ένα μακροπρόθεσμα επιτυχημένο σύγχρονο Οργανισμό Δημοσίου Δικαίου Κοινής Ωφελείας, όπως θα είναι το νέο Επαρχιακό Συμβούλιο.

Το Συμβούλιο Υδατοπρομήθειας Λευκωσίας πρωτοπορεί. Όχι μόνο έχει εισέλθει στην ψηφιακή εποχή αλλά κάνει στροφή και στην πράσινη κυκλική οικονομία. Αποτέλεσμα, να εξυπηρετεί απρόσκοπτα τους καταναλωτές με σύγχρονα εργαλεία και να εξοικονομεί κονδύλια για την υλοποίηση σημαντικών έργων. H συνολική ψηφιοποίηση αποτελεί τη σημαία του Οργανισμού καθώς και του Διευθυντή του Συμβουλίου Υδατοπρομήθειας Λευκωσίας, Κωνσταντίνου Παρμακλή, ο οποίος είναι στο τιμόνι του ψηφιακού αυτού ταξιδιού.

Στόχος είναι τον Μάιο του 2024, όπου είναι το ορόσημο της έναρξης της λειτουργίας των Επαρχιακών Συμβουλίων, να έχει παραδοθεί ένας ολιστικά ψηφιοποιημένος Οργανισμός. Την ίδια ώρα, επειδή η τεχνολογία και κατ’ επέκταση η εφαρμογή της δύνανται να είναι σαρωτικές, η ηγεσία του ΣΥΛ δεν ξεχνά τη διαπροσωπική σχέση που έχει χτίσει με το καταναλωτικό κοινό όλα αυτά τα χρόνια. Μια σχέση που σαφώς δεν μπορεί και δεν θα πρέπει να υποκαταστήσει η ψηφιοποίηση, κατά την άποψή της. Έτσι, τα ψηφιακά μέσα θεωρούνται από το ΣΥΛ ένας από τους ισχυρότερους συμμάχους για τη βελτίωση της καθημερινότητας των καταναλωτών και την προστασία του περιβάλλοντος, μέσα από την πράσινη οικονομία, χωρίς να παραγνωρίζεται η στήριξη, η ενημέρωση και η εκπαίδευση που αξίζουν και δικαιούνται οι καταναλωτές.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση