ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Νο 2 παγκοσμίως η Xiaomi, ξεπέρασε φέτος την Apple

Στο 17% το μερίδιο της κινεζικής εταιρείας κινητών έναντι 14% της αμερικανικής

Kathimerini.gr

Δεύτερη μεγαλύτερη κατασκευάστρια έξυπνων τηλεφώνων (smartphones) αναδείχθηκε η κινεζική Xiaomi κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ξεπερνώντας την ανταγωνίστριά της Apple, σύμφωνα με κάποιες πρώτες εκτιμήσεις που δημοσίευσε η εταιρεία ανάλυσης Canalys.

Οπως αναφέρει σχετική έρευνα που επικαλείται σε δημοσίευμά του το CNBC, το μερίδιο αγοράς της Xiaomi με βάση τις παγκόσμιες παραγγελίες smartphones διαμορφώνεται στο 17%, ξεπερνώντας την Apple, της οποίας το μερίδιο αγοράς ανέρχεται στο 14%. Στην πρώτη θέση παραμένει η Samsung με μερίδιο 19%.

«Η εταιρεία Xiaomi αυξάνει με πολύ γρήγορους ρυθμούς τη δραστηριότητά της στο εξωτερικό», σχολιάζει ο αναλυτής και ερευνητής της Canalys, Μπεν Στάντον, σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, επισημαίνοντας πως οι παραγγελίες έξυπνων τηλεφώνων της κινεζικής εταιρείας γνώρισαν αύξηση 300% σε ετήσια βάση στην περιοχή της Λατινικής Αμερικής, 50% στη Δυτική Ευρώπη και 150% στην Αφρική.

Ο κινεζικός κολοσσός, που εισήλθε και στον κλάδο της κατασκευής ηλεκτροκίνητων οχημάτων, κατέγραψε σε ετήσια βάση αύξηση 83% στις παραγγελίες smartphones έναντι 15% της Samsung και 1% της Apple. Η εταιρεία τελευταία στοχεύει να δημιουργήσει μια πιο αναβαθμισμένη αγορά, γι’ αυτό και νωρίτερα φέτος λάνσαρε το μοντέλο Mi 11 Ultra, ένα smartphone που προσφέρει αρκετές premium υπηρεσίες, η τιμή του οποίου ξεκινάει από 928 δολ. (5.999 γουάν). Παράλληλα λάνσαρε και το πρώτο της foldable κινητό, το Mi Mix Fold, με την τιμή του να ανέρχεται στα 9.999 γουάν.

Οι τιμές των νέων προϊόντων της καθιστούν την Xiaomi ανταγωνιστή της Apple και της Samsung όσον αφορά στην αγορά premium προϊόντων, ωστόσο άλλοι εγχώριοι ανταγωνιστές της κινεζικής εταιρείας, οι Oppo και Vivo, προσπαθούν να καταλάβουν μερίδιο από τη συγκεκριμένη αγορά. «Θα αποδειχθεί μια σκληρή μάχη, με την Oppo και τη Vivo να έχουν κοινό στόχο, και τις δύο να εμφανίζονται έτοιμες να επενδύσουν στον τομέα του marketing προκειμένου να χτίσουν brands με έναν τρόπο διαφορετικό από αυτόν που ακολουθεί η Xiaomi», επισήμανε ο κ. Στάντον. «Ολες οι κατασκευάστριες εταιρείες μάχονται σκληρά προκειμένου να διασφαλίσουν ότι έχουν επάρκεια σε εξαρτήματα εν μέσω της παγκόσμιας έλλειψης σε μικροτσίπ. Ωστόσο η Xiaomi ήδη προετοιμάζει το έδαφος για να κατακτήσει το επόμενο βραβείο της: να αποκαθηλώσει τη Samsung ώστε να γίνει ο κορυφαίος πωλητής smartphones στον κόσμο». Αξίζει να σημειωθεί πως η Xiaomi ωφελήθηκε σε σημαντικό βαθμό από τότε που η Huawei άρχισε να κινείται πτωτικά. Η Huawei καταλάμβανε την πρώτη θέση μεταξύ των εταιρειών όσον αφορά τις πωλήσεις έξυπνων τηλεφώνων, ωστόσο η επιβολή κυρώσεων προς την εταιρεία από τις ΗΠΑ επηρέασε την επάρκειά της σε software και σε τσιπ, συρρικνώνοντας έτσι τις πωλήσεις της. Ενώ η αγορά των smartphones καταλαμβάνει μεγάλο μερίδιο στα έσοδα της Xiaomi, η κινεζική εταιρεία έχει αρχίσει να επεκτείνει τη δραστηριότητά της και σε άλλους τομείς. Ενδεικτικά, τον Μάρτιο ανακοίνωσε τα σχέδιά της να εισέλθει στον κλάδο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και να επενδύσει 10 δισ. δολ. σε ορίζοντα δεκαετίας. Πάντως, όπως αναφέρει το Bloomberg, το δεύτερο τρίμηνο συνιστά παραδοσιακά μια σχετικά «ήσυχη» περίοδο για την Apple και τη Samsung, καθώς και οι δύο προετοιμάζουν το έδαφος για το λανσάρισμα νέων εξαρτημάτων τους επόμενους μήνες.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομική: Τελευταία Ενημέρωση