ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Black Friday: Εκπτώσεις 50 σεντ και καταγγελίες καταναλωτών

Τις τελευταίες ώρες χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχολιάζουν σε αναρτήσεις τους διαφημίσεις εμπορικών καταστημάτων για εκπτώσεις μερικών ευρώ ή και ακόμα και μερικών σεντ

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Εκπτώσεις μερικών ευρώ, ή ακόμα και μερικών σεντ διαφημίζουν ενόψει Black Friday εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών και ηλεκτρικών συσκευών, την ώρα που η κίνηση στην αγορά δεν φαίνεται να είναι η αναμενόμενη για περίοδο Black Friday και σίγουρα είναι αρκετά πιο κάτω σε σύγκριση με το πικ του θεσμού που σημειώθηκε τις χρονιές 2018 και 2019. Τις τελευταίες ώρες χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχολιάζουν σε αναρτήσεις τους διαφημίσεις εμπορικών καταστημάτων για εκπτώσεις μερικών ευρώ ή και ακόμα και μερικών σεντ σε προϊόντα με τιμή πώλησης πέραν των 100 ευρώ. Πάντως, όπως αναφέρεται από τον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών, δεν υπάρχει συγκεκριμένο πλαίσιο που να ορίζει το ύψος της έκπτωσης την οποία θα επιβάλει μία εταιρεία σε ένα προϊόν. Ωστόσο, είναι σαφές ότι τέτοιες προσφορές δεν θα προσελκύσουν τους καταναλωτές στην αγορά.

Ούτως ή άλλως οι συγκυρίες δεν ευνοούν τις αγορές τις δύο επόμενες μέρες, κυρίως λόγω ακρίβειας, και το γενικό συμπέρασμα είναι ότι λόγω της ακρίβειας και των πληθωριστικών πιέσεων, η καταναλωτική συμπεριφορά θα προσαρμοστεί και θα επικεντρωθεί στα ουσιώδη έξοδα.

Στο μεταξύ, στα γραφεία του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών ξεκίνησαν να φτάνουν παράπονα και καταγγελίες για αγορές την περίοδο του Black Friday. Συνολικά, από την αρχή Νοεμβρίου, με την αρχή των προσφορών Black Friday, μέχρι σήμερα υπάρχουν δέκα καταγγελίες εκ των οποίων οι περισσότερες αφορούν εταιρείες πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών.

-Δύο καταγγελίες αφορούσαν εκπτώσεις μέχρι 20-30% που παρουσίαζαν επιχειρήσεις στον θεσμό του Black Friday, όπου δεν υπολογίστηκε η έκπτωση κατά την πληρωμή των προϊόντων. Ο Σύνδεσμος επικοινώνησε με τις εταιρείες, οι οποίες επέστρεψαν τα χρήματα στους καταναλωτές. Εκ μέρους του συνδέσμου η κυρία Βιργινία Χρίστου ανέφερε ότι, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί και να εξετάζουν την απόδειξη πριν απομακρυνθούν από το ταμείο, ώστε να ξέρουν τι έχουν πληρώσει και να γίνει εύκολα διαδικασία αλλαγής.

-Μία καταγγελία για μη αναγραφή τιμών. Αφορούσε εταιρεία η οποία παρουσίαζε προϊόντα στις προσφορές του Black Friday χωρίς να αναγράφεται η τιμή. Στην προκειμένη περίπτωση η καταγγελία θα προωθηθεί και στο Υπουργείο Εμπορίου για σκοπούς ενημέρωσης.

-Μία περίπτωση στην οποία η επιχείρηση δεν ανέγραφε την αρχική τιμή αλλά μόνο την τελική τιμή του προϊόντος.

- Μία καταγγελία αφορούσε εταιρεία η οποία παρουσίαζε μέσω της ιστοσελίδας της κάποια προϊόντα με έκπτωση λόγω του Black Friday, ο καταναλωτής προχώρησε στην παραγγελία και τελικά τον ενημέρωσαν μετά από κάποιες μέρες ότι δεν υπάρχει απόθεμα.

-Μία καταγγελία για μείωση διάρκειας εγγύησης του προϊόντος στον ένα χρόνο αντί για δύο, λόγω του ότι το προϊόν ήταν σε προσφορά. Ο Σύνδεσμος τονίζει ότι για όλα τα καινούργια προϊόντα η περίοδος εγγύησης είναι δύο χρόνια και τα μεταχειρισμένα 1 χρόνος εγγύησης και υπογραμμίζεται ότι καμία έκπτωση δεν μπορεί να στερήσει αυτό το δικαίωμα του καταναλωτή.

- Μία καταγγελία για επιχείρηση που διέθετε συγκεκριμένο προϊόν σε προσφορά Black Friday, χωρίς να διαφοροποιεί την τιμή του πριν και μετά την προσφορά.

- Η τελευταία καταγγελία αφορά την επιστροφή προϊόντος που αγοράστηκε πριν την περίοδο των εκπτώσεων και δικαιούται επιστροφή χρημάτων. Προκύπτει πρόβλημα με το, τί γίνεται με τα προϊόντα που είναι σε έκπτωση και πλέον προσφέρονται σε χαμηλότερη τιμή. είναι ένα ζήτημα για το οποίο δεν υπάρχει νομοθεσία και επαφίεται ξεκάθαρα στην πολιτική της επιχείρησης.

Ευελπιστούμε, ανέφερε η νομική σύμβουλος του Συνδέσμου Καταναλωτών, να κατατεθεί ένα ορθό και ώριμο νομοσχέδιο που να επιλύει με τη σύμφωνη γνώμη όλων των μερών αυτών το συγκεκριμένο πρόβλημα. Σε κάθε περίπτωση, πρόσθεσε, η πολιτική επιστροφών της κάθε εταιρείας θα πρέπει να αναγράφεται σε ευδιάκριτο σημείο δίπλα από το ταμείο για να ενημερώνεται ο καταναλωτής πριν αγοράσει το προϊόν.

Σημείωσε επίσης ότι πλέον οι καταναλωτές είναι υποψιασμένοι και καλούνται όταν εντοπίζουν περιπτώσεις αθέμιτων εμπορικών πρακτικών να επικοινωνούν είτε με τον Σύνδεσμο, είτε με το Υπουργείο Εμπορίου για να προχωρούν στις καταγγελίες τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση