ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

ΗΠΑ: Το Ρέντμοντ… πληρώνει τους τουρίστες του

Την πρωτοβουλία του ακολουθούν και άλλες αμερικανικές πόλεις, προσφέροντας δώρα και επιταγές.

Kathimerini.gr

Το Ρέντμοντ, πέραν του ότι έχει συνδέσει το όνομά του με την πρωτοπόρο Μicrosoft και θεωρείται η γενέτειρά της, παραμένει ένας τουριστικός προορισμός. Η μικρή αυτή πόλη στην πολιτεία της Ουάσιγκτον και ανατολικά του Σιάτλ φιλοξενεί και τα κεντρικά γραφεία της εν λόγω εταιρείας, καθώς και άλλων όπως η Nintendo Αμερικής, η εταιρεία αεροδιαστημικής τεχνολογίας του Ελον Μασκ, SpaceX, και η Facebook. Ωστόσο, πριν από ένα χρόνο με το ξέσπασμα της πανδημίας, η Microsoft καθοδήγησε τους δεκάδες χιλιάδες υπαλλήλους της, ώστε να μετατοπιστούν σε καθεστώς τηλεργασίας – τη μιμήθηκαν και άλλες τοπικές εταιρείες. Αυτό είχε σοβαρό αντίκτυπο στις δραστηριότητες του Ρέντμοντ και ειδικά στον ξενοδοχειακό κλάδο, μιας και έφυγαν από την πόλη πάμπολλοι εργαζόμενοι, όπως τόνισε στον Guardian, ο Πίτερ Κλόζερ, διευθυντής τουρισμού του φορέα Εxperience Redmond. «Στα ξενοδοχεία μας η πληρότητα έφθανε από το 65% έως το 85% και τώρα το ποσοστό είναι μονοψήφιο, στο 6% -9%. Υπάρχουν στιγμές που ένα ολόκληρο ξενοδοχείο φιλοξενούσε μόνον ένα άτομο», επισημαίνει. Αφού πέρασαν κάμποσοι μήνες και η κατάσταση δεν άλλαζε, ο Πίτερ Κλόζερ άρχισε να εξετάζει δημιουργικές λύσεις για να επανέλθουν οι τουρίστες στην πόλη του. Μεταξύ αστείου και σοβαρού, συζητώντας με συναδέλφους του, αναρωτήθηκε: «Γιατί να μην τους δώσουμε απλά τα χρήματα για να έλθουν;».

Η ιδέα αυτή κρύβεται πίσω από την εκστρατεία «Ελάτε να μείνετε στην πόλη και πληρώνουμε εμείς» (σε ελεύθερη μετάφραση το «You stay, We pay»). Tι προβλέπει; Οτι οι πρώτοι 500 τουρίστες με μία διανυκτέρευση ή περισσότερες στα συμμετέχοντα στην εκστρατεία ξενοδοχεία του Ρέντμοντ θα «επιβραβευθούν» με το κοινοτικό «νόμισμα» Geek Out Gold, αξίας 100 δολαρίων, που μεταφράζεται σε διάφορες παροχές. Και το παράδειγμα της πόλης αυτής ακολουθούν και άλλες, όπως το Γκλένγουντ Σπρινγκς με τις ιαματικές πηγές στο Κολοράντο, το οποίο φιλοξενεί συνήθως 10.000 άτομα και δέχεται 1,5 εκατομμύριο επισκέπτες τον χρόνο – αλλά αυτό μετά την πανδημία έπαυσε να συμβαίνει. Κι έτσι εγκαινιάστηκε από τις επιχειρήσεις στο θέρετρο ένα πρόγραμμα με παροχές αξίας 100 δολαρίων στο τοπικό «νόμισμα» Glenwood Gold, απευθυνόμενο σε επισκέπτες που έκαναν κράτηση σε ξενοδοχεία, όπως αναφέρει η Λάιζα Λάνγκερ, διευθύντρια τουριστικής προώθησης στον φορέα Visit Glenwood Springs. Εξήγησε, βέβαια, ότι ενώ το πρόγραμμα κινήτρων, το οποίο άρχισε πέρυσι τον Ιούνιο, δεν έφερε ποτέ ξανά πίσω τους συνήθεις αριθμούς τουριστών στο Γκλένγουντ Σπρινγκς, ωστόσο λειτούργησε ως ένα είδος προσωρινής και σημαντικής θεραπείας. «Μας κινητοποίησε σε μια πολύ δύσκολη στιγμή», τόνισε η Λάιζα Λάνγκερ. «Δεν ανησυχώ τόσο πολύ όσο πέρυσι την ίδια περίοδο». Στη Σάντα Μαρία Βάλεϊ, στην κεντρική Καλιφόρνια, εφαρμόστηκε ανάλογη πρωτοβουλία τον Φεβρουάριο, ανταμείβοντας τους πρώτους 500 επισκέπτες με τουλάχιστον δύο διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία της, με δωροκάρτα της Visa αξίας 100 δολαρίων. Οι δωροκάρτες εξαντλήθηκαν σε δύο ημέρες και μετά στη λίστα αναμονής ενεγράφησαν 2.543 άτομα. Πέραν του κινήτρου οι άνθρωποι ήταν έτοιμοι να ταξιδέψουν. Τέλος, μετά το πέρας της επίσκεψής τους στη Σάντα Μαρία, γνωστή για τα οινοποιεία της, ο θετικός αντίκτυπος αποτυπώνεται στις μελλοντικές κρατήσεις, αλλά και στη συχνότητα των «επισκέψεών» τους στις ψηφιακές πλατφόρμες για τον τουρισμό της περιοχής.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση