ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Κίνησε την αγορά το Black Friday

Χαμόγελα στους επιχειρηματίες των εμπορικών κέντρων, αναμένουν διψήφια ποσοστά αύξησης στους τζίρους τους

Της Δωρίτας Γιαννακού

Της Δωρίτας Γιαννακού

Τόνωσε την αγορά το φετινό Black Friday με τα εμπορικά κέντρα να καταγράφουν υψηλή επισκεψιμότητα και σημαντικό αγοραστικό ενδιαφέρον. Οι επιχειρηματίες εκφράζουν αισιοδοξία για διψήφια ποσοστά αύξησης στον κύκλο εργασιών τους για ολόκληρο τον Νοέμβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.

Οι καταναλωτές επισκέφθηκαν τα εμπορικά κέντρα της χώρας και, παρότι ίσως είχαν υψηλότερες προσδοκίες ως προς τις εκπτώσεις, προχώρησαν στις αγορές τους χωρίς να εντοπίσουν ιδιαίτερα προβλήματα ή παρατυπίες.

Σε αντίθεση με τα malls, οι παραδοσιακοί εμπορικοί δρόμοι κινήθηκαν σε χαμηλότερους ρυθμούς, με περιορισμένη κίνηση και μικρότερη κατανάλωση. Οι επιχειρηματίες εκφράζουν την ελπίδα πως το καταναλωτικό ενδιαφέρον θα ανακάμψει ενόψει των εορτών.

Η επισκεψιμότητα και οι τζίροι

Πέραν του 15% αύξηση σε ότι αφορά την επισκεψιμότητα στα καταστήματα σημείωσε το MyMall Limassol την Παρασκευή 28 του Νοέμβρη την ημέρα δηλαδή του Black Friday σε σχέση με την αντίστοιχη ημέρα πέρσι. Όπως ανέφερε στην «Κ» η Marketing Manager του My Mall Limassol, Μαρία Αντωνιάδου η ανοδική πορεία στην επισκεψιμότητα συνεχίστηκε και κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου 29-30 Νοεμβρίου. Ειδικότερα όπως ανέφερε η κ Αντωνιάδου η κίνηση στο εμπορικό κέντρο κατέγραψε 10% άνοδο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Επιτυχημένο χαρακτηρίζεται και για το Mall of Cyprus το φετινό Black Friday, με την προσέλευση των επισκεπτών να ξεπερνά τα επίπεδα του 2024. Αυτή η αύξηση της επισκεψιμότητας οφείλεται στις καλύτερες εκπτώσεις και προσφορές που παρουσίασαν τα καταστήματά μας και στη συγκέντρωση των ενεργειών αυτών κατά τη διάρκεια της βασικής τριήμερης περιόδου (28-30/11) αντί για παρατεταμένη περίοδο, όπως προηγούμενες χρονιές ανέφερε ο Marketing Manager του Mall of Cyprus Γιώργος Πίσσης. Αυτή η εστιασμένη προσέγγιση προσέφερε πραγματική αξία στους επισκέπτες μας και συνέβαλε στη διατήρηση της υψηλής επισκεψιμότητας καθ' όλη τη διάρκεια του τριημέρου πρόσθεσε.

Αυξημένος κατά 10-15% υπολογίζεται να είναι ο συνολικός τζίρος στο Nicosia Mall τον φετινό Νοέμβριο συγκριτικά με τον Νοέμβριο του 2024. Ο διευθύνων σύμβουλος του Mall of Nicosia, Γιώργος Γεωργίου επισήμανε ότι η επισκεψιμοτητα κατά το τριήμερο του Black Friday ήταν αυξημένη κατά 4% περίπου σε σχέση με πέρσι. Όσα καταστήματα προχώρησαν σε σημαντικές και ειλικρινείς εκπτώσεις οι καταναλωτές αποζημιώθηκαν και με το παραπάνω από τους καταναλωτές σημείωσε ο κ Γεωργίου.

Ελάχιστες καταγγελίες

Οι καταναλωτές δηλώνουν σε γενικές γραμμές ικανοποιημένοι, τόσο από τις προσφορές όσο και από την ποιότητα των υπηρεσιών. Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, οι καταγγελίες ήταν ελάχιστες, αφορούσαν κυρίως παραπλανητικές εκπτώσεις ή ζητήματα διαθεσιμότητας, και αντιμετωπίστηκαν άμεσα. Οι καταναλωτές κατά τη διάρκεια του φετινού Black Friday φαίνεται πως περιορίστηκαν σε αγορές απαραίτητων αγαθών και δεν προχώρησαν σε σπατάλες. Όπως ανέφερε η νομική σύμβουλος του Συνδέσμου Καταναλωτών Βιργινία Χρίστου, στην εκπομπή ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ στον ΣΠΟΡ FM 95.0. ο Σύνδεσμος έχει λάβει συνολικά 10 καταγγελίες.

Η κ. Χρίστου διευκρίνισε ότι η Κύπρος αποτελεί μια περιορισμένης κλίμακας αγορά, γεγονός που δεν επιτρέπει την εφαρμογή των ιδιαίτερα υψηλών εκπτώσεων που συναντώνται στις ΗΠΑ. Η κ Χρίστου αναφέρθηκε και στις εκπτώσεις των Χριστουγέννων που πλησιάζουν παροτρύνοντας τους καταναλωτές να ξεκινήσουν άμεσα έρευνα αγοράς.

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Καταναλωτών, Μάριος Δρουσιώτης, υποστήριξε ότι αναμφίβολα φέτος το Black Friday ήταν καλύτερο από το περσινό. Ο κόσμος ήρθε διαβασμένος και προχώρησε σε αγορές όπως είπε ο κ Δρουσιώτης αν και ανέμενε καλύτερες προσφορές σε όλα τα είδη. Πολλά καταστήματα δεν είχαν εκπτώσεις σε όλο το εμπόρευμα, αλλά μόνο σε επιλεγμένα είδη, με τα νέα προϊόντα να μένουν εκτός είπε χαρακτηριστικά.

Η δυναμική

Στο μεταξύ μεγάλη δυναμική κατέγραψε ο τομέας του λιανικού εμπορίου τον Οκτώβριο 2025, με τη μηνιαία μεταβολή να παρουσιάζει έντονη ενίσχυση τόσο στην αξία όσο και στον όγκο των πωλήσεων.

Σύμφωνα με τα δεδομένα που δημοσίευσε η Στατιστική Υπηρεσία, ο Δείκτης Αξίας Κύκλου Εργασιών αυξήθηκε κατά 7,6% σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2024, ενώ ο Δείκτης Όγκου σημείωσε ακόμη μεγαλύτερη μηνιαία άνοδο, ύψους 10,1%.

Οι θετικές επιδόσεις αποτυπώνονται και στο δεκάμηνο Ιανουαρίου–Οκτωβρίου 2025 καθώς η αξία των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο εκτός μηχανοκίνητων οχημάτων καταγράφει σωρευτική αύξηση 6,4%, ενώ ο όγκος εμφανίζει ακόμη υψηλότερο ρυθμό ανόδου, φθάνοντας το 7,8%.

Τα στοιχεία αυτά υποδηλώνουν ότι η ενίσχυση του λιανικού εμπορίου δεν αποτελεί συγκυριακό φαινόμενο, αλλά σταθερή τάση σε όλη τη διάρκεια του έτους.

Σε επίπεδο κατηγοριών, οι διαφορές μεταξύ των επιμέρους δραστηριοτήτων είναι εμφανείς καθώς τα είδη διατροφής καταγράφουν υψηλές μηνιαίες αυξήσεις, τόσο στις υπεραγορές (+7,0% σε αξία, +9,3% σε όγκο) όσο και στα εξειδικευμένα καταστήματα (+12,9% σε αξία, +15,3% σε όγκο), ενώ στο δεκάμηνο διατηρούν εξίσου θετικές επιδόσεις.

Ισχυρή άνοδο εμφανίζουν επίσης τα είδη ένδυσης και υπόδησης, με το μηνιαίο ποσοστό όγκου να εκτοξεύεται στο +24,4% και την αξία στο +15,3%, ενώ στο δεκάμηνο κυμαίνονται στο +14,4% και +6,7% αντίστοιχα.

Σημαντική δυναμική παρουσιάζει και ο εξοπλισμός πληροφορικής και επικοινωνιών (+12,7% σε όγκο, +3,8% σε αξία μηνιαίως).
Στον αντίποδα, τα επιμορφωτικά και ψυχαγωγικά είδη καταγράφουν μικρές αρνητικές μεταβολές τόσο σε μηνιαίο όσο και σε δεκαμηνιαίο επίπεδο, ενώ τα καύσιμα κίνησης παρουσιάζουν περιορισμένη αύξηση.

Το λιανικό εμπόριο εκτός καταστημάτων είναι η μοναδική κατηγορία με σημαντική μηνιαία πτώση (-10,7% σε αξία, -7,5% σε όγκο), παρά το γεγονός ότι στο δεκάμηνο εμφανίζει σημαντικά θετικό αποτέλεσμα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Δωρίτας Γιαννακού

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση