ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Λίφτινγκ 24 εκατ. έρχεται στον Στρόβολο

Προς ανάπλαση ο παλαιός πυρήνας Στροβόλου, αλλάζει όψη η Τσερίου, με νέες γέφυρες ο Πεδιαίος

Της Μαρίας Ηρακλέους

Με νέα ταυτότητα θέλει να συστηθεί στους δημότες και τους επισκέπτες του ο δήμος Στροβόλου, ο οποίος προωθεί σειρά έργων με ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα και με ζητούμενο να γίνει slow city. Αυτό τουλάχιστον είναι το κοινό χαρακτηριστικό σε δύο από τα μεγάλα έργα που βρίσκονται στα σκαριά, αυτά της ανάπλασης του ιστορικού πυρήνα Στροβόλου, και της Λεωφόρου Τσερίου.

Ένα τρίτο, το οποίο αναμένεται να επωμιστεί το βάρος της τροχαίας κυκλοφορίας της περιοχής, είναι ο δρόμος που θα συνδέει την λεωφόρο Αρχαγγέλου με την λεωφόρο Στροβόλου. Στο πλαίσιο του έργου προνοείται και κατασκευή νέας γέφυρας στον Πεδιαίο, με στόχο να κλείσει η πληγή με την υπερχείλιση του ποταμού και τα συν αυτώ παρελκόμενα. Το κόστος και των τριών έργων υπολογίζεται στα 24 εκατ. ευρώ, με πιο δαπανηρό, τον δρόμο από Αρχαγγέλου προς Στροβόλου.

Πέρα από δαπανηρό, πρόκειται για έργο το οποίο ίσως δημιουργεί και το μεγαλύτερο πονοκέφαλο για τον δήμο, καθώς η κατασκευή του διέρχεται μέσα από πολλές γραφειοκρατικές διαδικασίες. Σαφώς πιο εύκολη υπόθεση είναι η ανάπλαση του ιστορικού πυρήνα Στροβόλου, ενώ στην περίπτωση ανάπλασης της Τσερίου, φαίνεται να έχουν αρθεί τα τελευταία εμπόδια για να δρομολογηθεί η υλοποίηση του έργου.

Πυρήνας εντός του 2021

Πεζοδρομήσεις, μονοδρομήσεις, δεντροφυτεύσεις και νέα πλατεία. Αυτά είναι τα βασικά συστατικά της α’ φάσης της ανάπλασης του ιστορικού κέντρου Στροβόλου. Στόχος οι εργασίες να μην ξεπεράσουν σε διάρκεια τους 6-9 μήνες και να ολοκληρωθούν εντός του 2021. Όπως εξηγεί στην «Κ» ο δήμαρχος Ανδρέας Παπαχαραλάμπους, η πρώτη φάση του έργου, ύψους ενός εκατ. ευρώ, είναι και η πιο σημαντική, άρα η ολοκλήρωση της προέχει έναντι των υπόλοιπων. Αυτή η α φάση, αφορά την περιοχή μεταξύ του σημείου της Παναγίας της Χρυσελαιούσας και το παλιό κτήριο της ΣΠΕ Στροβόλου.

Τα αρχιτεκτονικά σχέδια έχουν ήδη εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο και πλέον είναι σε εξέλιξη τα κατασκευαστικά σχέδια. Η πρώτη φάση περιλαμβάνει πεζοδρομήσεις, μονοδρομήσεις, δημιουργία πλατείας, δεντροφύτευση, κατασκευή οδοστρώματος το οποίο θα μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο για πλατειακή συνάθροιση αλλά και για χρήση αυτοκινήτου.

Βάσει σχεδιασμών δεν θα μπορούν πλέον οι οδηγοί να οδηγούν από τον Στρόβολο με κατεύθυνση την Λευκωσία, αλλά μόνο με κατεύθυνση από Λευκωσία προς Στρόβολο. Προβλέπεται επίσης ότι η πλατεία μπροστά από την εκκλησία θα μεγαλώσει. Η οδός Αγίου Γεωργίου θα πεζοδρομηθεί και θα υπάρχει πρόσβαση μόνο στα σπίτια της περιοχής, ενώ θα πεζοδρομηθεί και τμήμα (30 μ) της οδού Αγιάσματος. Θα υπάρχει επίσης υποδομή για λειτουργία ανοικτής αγοράς στην περιοχή. Οι επερχόμενες αλλαγές, αναμένεται να τονώσουν την εμπορικότητα του κέντρου, αναφέρει ο κ. Παπαχαραλάμπους, σχολιάζοντας ότι ήδη καταγράφεται έντονο ενδιαφέρον από ιδιοκτήτες καταστημάτων στην περιοχή οι οποίοι θέλουν να αναπροσαρμόσουν τα καταστήματα τους στα νέα δεδομένα.Πέραν της α’ φάσης, η ανάπλαση του πυρήνα Στροβόλου, περνά μέσα από άλλες τέσσερις φάσεις και το κόστος συνολικά έχει υπολογιστεί στα 4 εκατ. ευρώ.

Σε πιο χαλαρούς ρυθμούς τρέχουν οι διαδικασίες για τις υπόλοιπες φάσεις του έργου, με δεύτερη πιο σημαντική την β’ φάση η οποία αναμένεται να ξεκινήσει το 2022. Ο σχεδιασμός για αυτό το τμήμα του έργου αφορά την περιοχή μπροστά από το δημαρχείο Στροβόλου και την κατασκευή πλατείας η οποία θα ενώνει τον καινούργιο Στρόβολο με τον παλιό και την α’ φάση.

Η ανάπλαση του ιστορικού πυρήνα Στροβόλου, είναι έργο το οποίο επίσης έχει καθυστερήσει, όπως αναφέρουν τοπικοί φορείς. Από το 1980 υπήρχαν οι σκέψεις οι οποίες δεν προχώρησαν λόγω αντιδράσεων σειράς προσκομμάτων. Πέρασε από την σκέψη στην πράξη κατά την θητεία του προηγούμενου δημοτικού συμβουλίου και η υλοποίηση του συνεχίζει με το παρόν συμβούλιο. Φυσικά αντιδράσεις εξακολουθούν να υπάρχουν αναφέρει ο δήμαρχος Στροβόλου, κυρίως για το γεγονός ότι τα έργα συνεπάγονται κλείσιμο των δρόμων. Ωστόσο, επισημαίνει ότι το αποτέλεσμα θα επωφελέσει όλους σε μακροπρόθεσμο επίπεδο. Τονίζει ότι στόχος του δήμου είναι «ο πυρήνας να πάψει να είναι κέντρο διερχομένων αυτοκινητιστών. Άρα να περιοριστεί το αυτοκίνητο και να μετατραπεί η περιοχή σε slow city».

Από Αρχαγγέλου μέχρι Στροβόλου

Τους τελευταίους μήνες το έργο βρίσκεται στάσιμο αναμένοντας την περιβαλλοντική μελέτη. Ωστόσο, πρόκειται για έργο νευραλγικής σημασίας για τον δήμο για τρεις βασικούς λόγους. Καταρχήν θα μπορεί να απορροφήσει μέρος της τροχαίας κίνησης του παλαιού Στροβόλου. Κατά δεύτερο θα ενώσει την λεωφόρο Αρχαγγέλου, από το σημείο του K-Cineplex μέχρι την Λεωφόρο Στροβόλου. Κατά τρίτο προνοεί την κατασκευή νέας γέφυρας στον Πεδιαίο ποταμό και εκτιμάται ότι θα επιλύσει τα προβλήματα που δημιουργούνται με τον βραχνά της υπερχείλισης του. Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 12 εκατομμύρια ευρώ.

Με την ολοκλήρωση της περιβαλλοντικής μελέτης, θα κατατεθεί στο δημοτικό συμβούλιο και σε περίπτωση που λάβει το πράσινο φως τότε θα ακολουθήσουν τα κατασκευαστικά σχέδια, η προκήρυξη προσφορών και η έναρξη των εργασιών. Όλα αυτά τοποθετούνται επί του παρόντος σε θολά και ρευστά χρονοδιαγράμματα που θέλουν την ανακατασκευή της γέφυρας παρά την Αλεξανδρουπόλεως σε ορίζοντα πενταετίας. Σημειώνεται πάντως ότι υπάρχουν πολλές αντιδράσεις για την κατασκευή του δρόμου αφού οι εργασίες θα είναι παρακείμενες με τις υφιστάμενες κατοικίες.

Χαρακτηριστικά του έργου

Το έργο χωρίζεται σε δύο φάσεις. Ο σχεδιασμός του ξεκινά από το K- Cineplex, περνά πίσω από το κοιμητήριο της Μακεδονιτίσσης στον Στρόβολο, διέρχεται την οδό Ελαιώνων, φτάνει στο Υπουργείο Άμυνας και τα Δημόσια Έργα στην Λεωφόρο Στροβόλου, φτάνει στην Βοσπόρου και καταλήγει έξω από το δημαρχείο Στροβόλου, όπου θα καταργηθεί η υφιστάμενη γέφυρα και θα γίνει νέα γέφυρα. Το συνολικό του μήκος ανέρχεται στα 1.300.00μέτρα περίπου και το συνολικό του πλάτος στα 23,60 μέτρα. Το συνολικό μήκος του δευτερεύοντος οδικού δικτύου ανέρχεται περίπου στα 2.500.00 μέτρα περίπου και περιλαμβάνει βελτιώσεις στις οδούς Ελαιώνων, Αρχιεπισκόπου Κυπριανού, Βοσπόρου, Κανάρη, Μακεδονιτίσσης και Μάρκου Μπότσαρη.

Θα διαθέτει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, διαχωριστική νησίδα, πεζοδρόμια, λωρίδες πρασίνου, διευθετήσεις για ΑμεΑ και ποδηλατόδρομο. Στο πλαίσιο του έργου θα κατασκευαστούν δύο γέφυρες πάνω από τον Πεδιαίο ποταμό. Η μία, μεταξύ της Λεωφόρου Στροβόλου και της οδού Ελαιώνων, και η άλλη δυτικά της οδού Αλεξανδρουπόλεως. Η υφιστάμενη γέφυρα καθώς και τμήμα της οδού Αλεξανδρουπόλεως θα κατεδαφιστούν. Στη βάση υπολογισμών του Τμήματος Δημοσίων Έργων, αναμένεται ότι ο δρόμος θα δώσει ανάσες στους οδηγούς, παραλαμβάνοντας σημαντικό όγκο κυκλοφορίας, που υπολογίζεται ότι τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του θα ανέλθει στα 22 χιλιάδες αυτοκίνητα την ημέρα, με ανοδική τάση.

Αλλάζει σύντομα και η Τσερίου

Εντός του 2021 αναμένεται να έχει ολοκληρωθει η διαδικασία των προσφορών και να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης της λεωφόρου Τσερίου στη βάση της μελέτης την οποία εκπόνησε για λογαριασμό του δήμου η Markides Associates. Αυτός τουλάχιστον είναι ο στόχος, υπό την προϋπόθεση ότι το Υπουργικό Συμβούλιο θα εγκρίνει τον αποχαρακτηρισμό του δρόμου από πρωταρχικής σημασίας. Όπως πληροφορείται η «Κ» έχει προηγηθεί η συναίνεση του Υπουργού Εσωτερικών ο οποίος και θα θέσει το θέμα ενώπιον Υπουργικού. Όσο αφορά το προφίλ του νέου σχεδιασμού, και πάλι επίκεντρο είναι ο χαρακτήρας της slow city. Με τους αργούς ρυθμούς εκτιμάται ότι θα αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής, ενώ θα τονωθεί και η επιχειρηματικότητα. Συγκεκριμένα προνοείται η κατασκευή πλατιών πεζοδρομίων, 280 χώρων στάθμευσης, δύο λωρίδων κυκλοφορίας πλάτους έξι μέτρων, είκοσι διαβάσεων για πεζούς και διευκολύνσεις για άτομα με κινητικά προβλήματα. Παράλληλα προνοείται η δεντροφύτευση και στις δύο πλευρές του δρόμου καθώς και η δημιουργία μικρών χώρων συναθροίσεων.

Σημειώνεται ότι το κόστος του έργου ανέρχεται περίπου στα οκτώ εκατ. ευρώ. Ο υπό αναφορά δρόμος εξυπηρετεί αυτή την στιγμή γύρω στις 17 χιλιάδες αυτοκίνητα σε ημερήσια βάση, ενώ θεωρείται δεδομένο ότι με το νέο σχεδιασμό, θα αυξήσει την τροχαία κίνηση σε άλλες οδούς. Ο δήμος Στροβόλου παρουσιάζεται αποφασισμένος να προχωρήσει το έργο, καθώς θεωρεί ότι τα οφέλη που προκύπτουν από την τόνωση της επιχειρηματικότητας και την μείωση της οπτικής ρύπανσης στην περιοχή υπερτερούν των μειονεκτημάτων από ένα τέτοιο εγχείρημα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Σχόλια αναγνωστών

Σε ποιανού τη φάρα

«Εύγε κύριε Παράσχο. Εξαίρετο άρθρο.»
Άσχετος  |  22:30

Τα παιδιά είναι η αντανάκλασή μας

«ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ… ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ Δεν επικροτώ όλα τα σημεία τα οποία χρησιμοποιεί στις εικόνες του ...»
Ανδρεας Κωνσταντινιδης, ΒΑ, ΜΑ  |  13:25

Επενδύοντας στον φόβο, στον πόνο, στο μίσος

«Ψυχραιμία και έξυπνες κινήσεις αλλά όχι δειλία. Η εποχή του κατευνασμού με την Τουρκία τέλειωσε με ...»
Leon  |  09:39

#PoliticsBlog Πόσο μακριά μπορούμε να πάμε με τον Μακρόν;

«Oυτε στην εποχη Βενιζελου,ηρθε καποια Μεγαλη Δυναμη να πολεμησει για παρτυ μας την Οθωμανικη ...»
Γιωργος Χ  |  22:05

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση