ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πηλείδου σε Στεφάνου: Τα στοιχεία δεν δικαιολογούν πλαφόν στις τιμές των καυσίμων

Το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας είναι σε εγρήγορση και είναι έτοιμο να παρέμβει όπου και όταν διαπιστωθεί οποιαδήποτε παράβαση σε σχέση με τις τιμές των καυσίμων, τόνισε η Υπουργός

ΚΥΠΕ

Το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας είναι σε εγρήγορση και είναι έτοιμο να παρέμβει όπου και όταν διαπιστωθεί οποιαδήποτε παράβαση σε σχέση με τις τιμές των καυσίμων, τόνισε η αρμόδια Υπουργός Νατάσα Πηλείδου σε απαντητική της επιστολή προς τον ΓΓ του ΑΚΕΛ Στέφανο Στεφάνου, η οποία σημειώνοντας ότι τα στοιχεία ενώπιον του Υπουργείου δεν δικαιολογούν πλαφόν.

Στην επιστολή της, η κ. Πηλείδου σημείωσε ότι η θέση που εκφράζει ο κ. Στεφάνου ότι η πτώση των τιμών των καυσίμων στη λιανική αγορά δεν αντικατοπτρίζει τις διεθνείς μειώσεις, «δεν στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα με βάση τόσο τους πρόσφατους όσο και τους διαχρονικούς μας ελέγχους, αλλά και μελέτες, που είχε διενεργήσει το Πανεπιστήμιο Κύπρου στη βάση στοιχείων που ζητήθηκαν από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή».

«Στην Κύπρο, μία μικρή αγορά με μόνη οδό τη δια θαλάσσης προμήθεια των φορτίων έτοιμων πετρελαιοειδών που συνήθως δεν ξεπερνούν τα δύο με τρία τον μήνα, οι διεθνείς μειώσεις, ή και αυξήσεις, αντικατοπτρίζονται με χρονική καθυστέρηση», ανέφερε η κ. Πηλείδου, προσθέτοντας πως «είναι αυτός ο λόγος για τον οποίο επικρατεί η λανθασμένη αντίληψη, την οποία εκφράζετε κι εσείς στην επιστολή σας, ότι υπάρχει ετεροχρονισμένη μείωση στις τιμές των καυσίμων, κάτι που δεν αποδεικνύεται από τους ελέγχους μας».

Η Υπουργός Εμπορίου τόνισε πως η Κυβέρνηση επέδειξε αμέσως την αναγκαία πολιτική βούληση και σε μία προσπάθεια περιορισμού της αύξησης των τιμών των καυσίμων, προχώρησε, στις 3 Μαρτίου 2022, στη μείωση του φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα. Με αυτό τον τρόπο περιορίστηκε σημαντικά το πρώτο κύμα αυξήσεων των τιμών των καυσίμων. Συγκεκριμένα, το Υπουργικό Συμβούλιο, αποφάσισε τη μείωση του φόρου κατανάλωσης στην αμόλυβδη βενζίνη και στο πετρέλαιο κίνησης κατά 8,3 σεντ και 6,39 σεντ το λίτρο για το πετρέλαιο θέρμανσης (συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ). «Με αυτό τον τρόπο, ο φόρος κατανάλωσης, έχει μειωθεί στο ελάχιστο επιτρεπόμενο επίπεδο σύμφωνα με τη σχετική ευρωπαϊκή Οδηγία», συμπλήρωσε.

Σημείωσε δε πως οι μειώσεις που είχαν αποφασιστεί στις 3 Μαρτίου, υιοθετήθηκαν τόσο σε χονδρικό όσο και σε λιανικό επίπεδο και αφορούσαν εισαγωγές παλαιότερων φορτίων καυσίμων.

Ωστόσο, η κ. Πηλείδου σημείωσε πως οι τιμές του δείκτη Platts Basis Italy, του δείκτη που για την τιμολόγηση των έτοιμων διυλισμένων προϊόντων που εισάγονται στην Κύπρο, «είχαν ως αποτέλεσμα τα νέα ακριβότερα φορτία καυσίμων που παραλήφθηκαν στην Κύπρο, να αντισταθμίσουν τις μειώσεις στον φόρο κατανάλωσης».

Επεσήμανε ακόμη ότι σημειώθηκε και στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ μεγάλη αύξηση στις τιμές των πετρελαιοειδών.

Σύμφωνα με την κ. Πηλείδου, στο παρόν στάδιο, αυτό που καταγράφουν οι συνεχείς έλεγχοι του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, είναι ότι οι μέσες τιμές των καυσίμων στην Κύπρο προ αλλά και μετά φόρων, είναι χαμηλότερες σε σχέση με την Ευρώπη και φθηνότερες από πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Στην επιστολή της, η Υπουργός Εμπορίου παρουσιάζει γραφήματα βάσει των οποίων η Κύπρος, με βάση στα στοιχεία της 14ης Μαρτίου 2022, κατατάσσεται ως η τρίτη φθηνότερη χώρα στην αμόλυβδη 95 οκτανίων (συμπεριλαμβανομένου του φόρου), η έκτη φθηνότερη στο πετρέλαιο κίνησης και η τέταρτη φθηνότερη στο πετρέλαιο θέρμανσης, ανάμεσα στις 27 χώρες της ΕΕ.

Σημείωσε πως οι λιανικές τιμές των πετρελαιοειδών στην Κύπρο επηρεάζονται από ένα σημαντικό αριθμό παραγόντων, όπως η τιμή εισαγωγής των προϊόντων, τα αποθέματα που διατηρούν οι εταιρείες πετρελαιοειδών κατά τη χρονική στιγμή εισαγωγής των καυσίμων και η συναλλαγματική ισοτιμία του δολαρίου έναντι του ευρώ. «Όλα τα πιο πάνω έχουν διαταραχθεί σημαντικά τον τελευταίο καιρό τόσο από τις επιπτώσεις της πανδημίας όσο και από τον πόλεμο στην Ουκρανία», πρόσθεσε.

Επεσήμανε τέλος πως σημαντική παράμετρος για τη διαμόρφωση της τιμής των καυσίμων κίνησης είναι και η φορολογία που επιβάλλεται στα καύσιμα και η οποία ενδεικτικά αναφέρεται ότι αποτελεί περίπου το ήμισυ της λιανικής τιμής πώλησης. «Για το τελευταίο, όπως αναφέρεται και πιο πάνω, η κυβέρνηση προχώρησε στη μείωση του φόρου κατανάλωσης με στόχο τη συγκράτηση των αρνητικών επιπτώσεων λόγω του πολέμου», κατέληξε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X