ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Πλησιάζει η ανάπλαση στην Τσερίου

Προκηρύσσονται οι προσφορές για το έργο ύψους €8,5 εκατ., ξεκινούν μέχρι τον χειμώνα οι εργασίες

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Από το 2019 παρουσιάστηκαν τα πλάνα του Δήμου Στροβόλου για τη Λεωφόρο Τσερίου, με βάση τη μελέτη την οποία εκπόνησε η Markides Associates. Από τότε μέχρι σήμερα –πέραν των ιδιωτικών επενδύσεων– δεν έχει αλλάξει κάτι στον συγκεκριμένο δρόμο. Όπως πληροφορείται η «Κ», τελικά οι προσφορές για εξεύρεση εργολάβου για το έργο επρόκειτο να προκηρυχθούν σήμερα Τετάρτη- σε κάθε περίπτωση αναμένονται εντός των προσεχών ημερών. Αυτή τουλάχιστον είναι η τελευταία ενημέρωση από πλευράς του Δήμου Στροβόλου. Υπενθυμίζεται ότι ήδη είχαν σημειωθεί αναβολές στην υλοποίηση του έργου. Συγκεκριμένα, επρόκειτο να προκηρυχθεί τον περασμένο Ιούλιο, και το κατασκευαστικό κομμάτι του θα ξεκινούσε τον Σεπτέμβριο 2022. Ο συγκεκριμένος προγραμματισμός ανατράπηκε ωστόσο και πλέον έχουν μπει νέα χρονοδιαγράμματα. Σύμφωνα με τις εξηγήσεις από πλευράς του Δήμου, η καθυστέρηση δεν αφορούσε ζητήματα σχεδιασμού του έργου, αλλά διαδικαστικά ζητήματα, κυρίως λόγω του ζητήματος των απαλλοτριώσεων, από τις οποίες επηρεάζονται πολλές περιουσίες και έγινε έρευνα για κάθε τεμάχιο ξεχωριστά.

Νέα χρονοδιαγράμματα

Πάντως, την προηγούμενη εβδομάδα ο δήμαρχος Ανδρέας Παπαχαραλάμπους είχε δηλώσει ότι επρόκειτο το θέμα να περάσει από την Επιτροπή προσφορών του Δήμου. Αυτό έχει γίνει, και από εκεί και πέρα είναι θέμα διαδικασιών. Δηλαδή, υπολογίζεται ότι η περίοδος προσφορών θα διαρκέσει γύρω στις 40 μέρες. Αν υπάρξουν ενστάσεις, ή ζητηθούν διευκρινίσεις, θα δοθεί μια επιπλέον περίοδος δύο εβδομάδων, προκειμένου να δοθούν. Τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο θα είναι σε εξέλιξη η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών. Εφόσον δεν υπάρχουν ενστάσεις, τότε εκτιμάται ότι περί τα τέλη Οκτωβρίου θα πιάσει δουλειά ο εργολάβος του έργου. Οι εργασίες ολοκλήρωσης του έργου εκτιμώνται να διαρκέσουν 24 μήνες. Ως προς το κόστος, η τελευταία εκτίμηση αναφέρει ότι θα ανέλθει στα 8,5 εκατ. ευρώ, και θα καλυφθεί κατά 4/5 από το κράτος – τμήμα Πολεοδομίας– εφόσον είναι πολεοδομικό έργο, και κατά 1/5 από τον Δήμο Στροβόλου.

Η καθυστέρηση δεν αφορούσε ζητήματα σχεδιασμού του έργου, αλλά οφείλεται σε διαδικαστικά ζητήματα, κυρίως λόγω του ζητήματος των απαλλοτριώσεων.

Νέος χαρακτήρας

Το σχέδιο ανάπλασης βασίζεται στην μελέτη της Markides Associates και έχει εκπονηθεί σε ιδιώτη μελετητή. Η βάση του σχεδίου είναι η ίδια με το προσχέδιο της Markides Associates, ανέφερε ο δημοτικός μηχανικός του Δήμου Στροβόλου Νάσος Κολυβάς. Η φιλοσοφία του δρόμου δεν έχει αλλάξει. Πρόκειται για δύο λωρίδες –μία ανά κατεύθυνση– με δεντροφύτευση, πράσινο και θέσεις στάθμευσης. Στην ουσία τακτοποιούμε τον δρόμο από την κατάσταση που βρίσκεται αυτή την στιγμή και ενισχύουμε τον εμπορικό της χαρακτήρα» ανέφερε σχετικά. Πρόκειται για έργο που θα αναβαθμίσει τον Στρόβολο, και βασίζεται σε ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό με στόχευση στην ενίσχυση της εμπορικότητας του χαρακτήρα του δρόμου.

Διαφορετική φιλοσοφία

Υπενθυμίζεται ότι υπήρχε διαφορετική προσέγγιση στη φιλοσοφία της ανάπλασης του δρόμου από το Δήμο και το τμήμα Δημοσίων Έργων, το οποίο προωθούσε τη δημιουργία δρόμου με κεντρική νησίδα, και την κατασκευή δύο λωρίδων από Τσέρι προς Στρόβολο και μίας λωρίδας από Στρόβολο προς Τσέρι. Αυτός ο σχεδιασμός απορρίφθηκε το 2017 τόσο από το προηγούμενο όσο και από το νυν δημοτικό συμβούλιο καθώς θεωρήθηκε ότι δεν ήταν δρόμος φιλικός για την επιχειρηματικότητα και τους δημότες, και θα κατέληγε να γίνει Λεωφόρος Στροβόλου. Τον Σεπτέμβριο του 2017 έγινε σύσκεψη στο προεδρικό και ο επανασχεδιασμός του δρόμου ανατέθηκε στον Δήμο Στροβόλου, ο οποίος αναφέρει ότι με την ανάπλαση του δρόμου στοχεύει στην αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων της περιοχής. Εκτιμάται επίσης ότι θα συμβάλει στην τόνωση της επιχειρηματικότητας και θα μειώσει την οπτική ρύπανση η οποία υπάρχει σήμερα στη λεωφόρο. Με τον δεντροφυτευμένο δρόμο, τους ρυθμισμένους χώρους στάθμευσης, τα εμπορικά καταστήματα, τις καφετέριες και τους χώρους εστίασης, θα μπορεί να αποτελέσει πλέον μια επιλογή εξόδου για τους κατοίκους της περιοχής. Στόχος των μελετητών και του Δήμου είναι να ενισχύσει τις τοπικές επιχειρήσεις και δημιουργώντας μια μικρή αγορά, να καταφέρει να προσελκύσει πελάτες των κλειστών εμπορικών κέντρων της πρωτεύουσας. Συγκεκριμένα προνοείται η κατασκευή πλατιών πεζοδρομίων, 280 χώρων στάθμευσης, δύο λωρίδων κυκλοφορίας πλάτους έξι μέτρων, είκοσι διαβάσεων για πεζούς και διευκολύνσεις για άτομα με κινητικά προβλήματα. Παράλληλα, προνοείται η δεντροφύτευση και στις δύο πλευρές του δρόμου καθώς και η δημιουργία μικρών χώρων συναθροίσεων. Σημειώνεται, πάντως, ότι ένας λόγος για τον οποίο διαφωνούσαν με το νέο σχεδιασμό της Τσερίου το Τμήμα Δημοσίων Έργων, είναι ο όγκος των οχημάτων που εξυπηρετεί καθημερινά ο συγκεκριμένος δρόμος, ο οποίος υπολογίζεται γύρω στις 17 χιλιάδες οχήματα. Με τις χαμηλές ταχύτητες που προνοούνται στη βάσει του νέου σχεδιασμού, αλλά και τις δύο λωρίδες αντί για τρεις, είναι παραδεκτό ότι η αυξημένη τροχαία κίνηση δεν θα αποσυμφορηθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση