ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Προσπάθεια για διατήρηση τελών κυκλοφορίας στα ίδια επίπεδα

Δωρεάν εγγραφή του οχήματος του το οποίο αντιστοιχεί σε 150 ευρώ και μηδενικό τέλος κυκλοφορίας για πέντε χρόνια

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Διευκρινήσεις για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας οι οποίες προνοούνται στο νομοσχέδιο Σχετικά με το νομοσχέδιο για την αλλαγή των αδειών κυκλοφορίας μίλησε το πρωί στο Τρίτο Πρόγραμμα του ΡΙΚ, ο Σωτήρης Κωλέττας διευθυντής του Τμήματος Μεταφορών.

O κ. Κωλέττας ανέφερε πως «το συγκεκριμένο νομοσχέδιο προχωρεί και ένα βήμα παρακάτω και λέει πως, επειδή η ατμοσφαιρική ρύπανση στην Κύπρο αυξάνεται συνεχώς και κινδυνεύει να πληρώσει ένα σοβαρό πρόστιμο στην ΕΕ γιατί δεν περιορίζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και άλλων ατμοσφαιρικών ρύπων όπως τα οξείδια του αζώτου, μπαίνει μέσα και μια πρόνοια στην οποία θα επιβαρύνονται τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εισάγονται στην Κύπρο, ανάλογα με την ηλικία τους η οποία αντικατοπτρίζει την περιβαλλοντική τους κατάταξη».

Επίσης εξήγησε ότι «όποιος αποφασίσει να αποσύρει το αυτοκίνητο του, το οποίο είναι πέρα των 15 χρόνων και αγοράζει καινούργιο αυτοκίνητο με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 150 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και πιο κάτω, τότε θα παίρνει από το Τμήμα οδικών Μεταφορών δωρεάν εγγραφή του οχήματος του το οποίο αντιστοιχεί σε 150 ευρώ και μηδενικό τέλος κυκλοφορίας για πέντε χρόνια».

Ερωτηθείς γιατί γίνεται δημόσια διαβούλευση για το νομοσχέδιο σχετικά με τις άδειες κυκλοφορίας σημείωσε πως «για όλα γίνεται διαβούλευση. Ανακοινώνουμε το νομοσχέδιο στους ενδιαφερόμενους, το αναρτούμε στην ιστοσελίδα του Τμήματος Μεταφορών και το ανακοινώνουμε στον ημερήσιο Τύπο. Και όποιος ενδιαφέρεται υπάρχει διεύθυνση στην οποία μπορεί να αποταθεί για να υποβάλει τα οποιαδήποτε σχόλια».

Παράλληλα επισημαίνει ότι πρέπει πρώτα να αποσταλεί στο Υπουργικό Συμβούλιο και στην συνέχεια για συζήτηση στην Βουλή.

Τι είναι το νομοσχέδιο και ποια η ανάγκη του

Όπως εξήγησε ο κ. Κωλέττας «η ΕΕ αποφάσισε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο μετρούσε τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα. Η εκπομπές μετριούνται σε ειδικά εργαστήρια, όχι στα κέντρα ελέγχου το Τμήματος Οδικών Μεταφορών, ούτε στα ιδιωτικά κέντρα ελέγχου οχημάτων. Είναι από τον κατασκευαστή σε ειδικά εργαστήρια. Και ακολουθήθηκε μια μέθοδος την οποία καθορίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Επισήμανε παράλληλα πως η συγκεκριμένη μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε μέχρι σήμερα «δεν αποδίδει τις πραγματικές τιμές των εκπομπών των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται καθημερινά στους δρόμους. Είναι πιο χαμηλές οι εργαστηριακές ενδείξεις. Άρα θα πρέπει να εισάγουμε μια νέα μέθοδο η οποία θα προσεγγίζει όσο το δυνατόν περισσότερο τις πραγματικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων. Και η νέα μέθοδος η οποία θα τεθεί σε εφαρμογή από τον Σεπτέμβρη σε όλη την ΕΕ, δείχνει ότι οι εκπομπές είναι περίπου 30% πιο ψηλές από τις προηγούμενες».

Στην Κύπρο όπως είπε ο κ. Κωλέττας «τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται λαμβάνοντας υπόψη τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του κάθε οχήματος και πολλαπλασιάζοντας τα με έναν συντελεστή, εάν αφήσουμε τους ίδιους συντελεστές και τις ίδιες κλίμακες τότε τα τέλη κυκλοφορία θα αυξηθούν κατά πολύ περισσότερο διότι μπαίνουν σε διαφορετικές κλίμακες. Άρα η προσπάθεια του νομοσχεδίου είναι διατηρηθούν τα τέλη κυκλοφορίας περίπου στα ίδια επίπεδα με σήμερα. Δεν λέω ότι μπορούμε να καταφέρουμε απολύτως το ίδιος, αλλά θα είμαστε περίπου στο ίδιο επίπεδο».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X