ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Το οικονομικό κλίμα και οι προσδοκίες για την απασχόληση βελτιώνονται σε Ε.Ε. και ευρωζώνη

Στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών της Κομισιόν DGECFIN

ΚΥΠΕ

Τον Μάρτιο του 2021, ο δείκτης οικονομικού κλίματος (ESI) βελτιώθηκε απότομα τόσο στην ΕΕ (+6,9 μονάδες σε 100,0) όσο και στη ζώνη του ευρώ (+7,6 μονάδες σε 101,0), από 80,8 σε 84,7 στην Κύπρο και από 91,9 σε 96,9 στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών της Κομισιόν DGECFIN.

Σύμφωνα με τη DGECFIN, για πρώτη φορά μετά το ξέσπασμα του COVID-19 στην ήπειρο, ο δείκτης ESI επέστρεψε κοντά και πάνω από το μακροπρόθεσμο μέσο όρο του. Επίσης, ο Δείκτης Προσδοκιών Απασχόλησης (ΕΕΕ) σημείωσε έντονη αύξηση (+6,1 μονάδες σε 98,0 στην ΕΕ και +6,8 μονάδες σε 97,7 στη ζώνη του ευρώ), φέρνοντας τον δείκτη και στις δύο περιοχές κοντά στον μακροπρόθεσμο μέσο όρο του. Στην Κύπρο ο δείκτης προσδοκιών απασχόλησης αυξήθηκε από 87,0 σε 92,6 μονάδες και στην Ελλάδα από 106,1 σε 109,3 .

Στην ΕΕ, η αύξηση του ESI τον Μάρτιο οφείλεται στη βελτίωση της εμπιστοσύνης σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς (βιομηχανία, υπηρεσίες, λιανικό εμπόριο, κατασκευές) και μεταξύ των καταναλωτών. Αυξήσεις δεν είχαν παρατηρηθεί ξανά μετά από την απότομη ανάκαμψη του περασμένου καλοκαιριού μετά την πρώτη φάση της πανδημίας. Μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών της ΕΕ, η Γερμανία ξεχώρισε με τη μεγαλύτερη μηνιαία βελτίωση του ESI της σε ρεκόρ (+7,9) και επί του παρόντος είναι η μόνη από τις χώρες `big-6` όπου το οικονομικό κλίμα επέστρεψε πάνω από τον μακροπρόθεσμο μέσο όρο της. Ωστόσο, οι μηνιαίες αυξήσεις στις άλλες μεγάλες χώρες ήταν επίσης πολύ σημαντικές: Ισπανία (+6.2), Γαλλία (+5.4), Ιταλία (+4.9), Κάτω Χώρες (+4.4), Πολωνία (+3.3).

Η έντονη αύξηση του Δείκτη Προσδοκιών Απασχόλησης το Μάρτιο (+6.1) οφείλεται σε πιο αισιόδοξα σχέδια απασχόλησης σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς που ερωτήθηκαν, δηλαδή στη βιομηχανία (όπου βρίσκονται πλέον σταθερά πάνω από το επίπεδο πριν από την κρίση του Φεβρουαρίου 2020), υπηρεσίες, λιανικό εμπόριο και κατασκευή. Αντίστοιχα, οι προσδοκίες ανεργίας των καταναλωτών, οι οποίες δεν περιλαμβάνονται στον κύριο δείκτη, υποχώρησαν.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση