ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Αντιπαράθεση Κυβέρνησης - ΑΚΕΛ για τους κανονισμούς της Εκπαίδευσης

Η απόπειρα όμως κάποιων να δώσουν και πολιτικο-κομματικές διαστάσεις στο όλο ζήτημα είναι εξαιρετικά ατυχής, αναφέρει ο Υπουργός Παιδείας

Newsroom K

Αντιπαράθεση σημειώθηκε μεταξύ Κυβέρνησης και ΑΚΕΛ σχετικά με την αναβολή της ψήφισης των κανονισμών της Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης στη Βουλή.

Ο Υπουργός Παιδείας Πρόδρομος Προδρόμου με ανακοίνωση του αναφέρει, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κατέθεσε στη Βουλή πρόταση αναθεώρησης των Κανονισμών της Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, προκειμένου να μπορεί να αντιμετωπίζονται σε περιπτώσεις επιδημίας, όπως αυτή που γνωρίσαμε, κάποιες έκτακτες συνέπειες και να διασφαλιστούν οι μαθητές και οι μαθήτριες. Αυτή η εισήγηση για τροποποίηση των Κανονισμών έγινε μετά από συνεννόηση με τον Γενικό Εισαγγελέα, προκειμένου να αποφευχθεί η έκδοση Διατάγματος. Η τροποποίηση αυτή καλύπτει μόνο έκτακτες συνθήκες, σε περίπτώση επιδημίας, φυσικής καταστροφής και εμπόλεμης κατάστασης.

Η τροποποίηση των Κανονισμών δεν φέρνει κάτι καινούριο. Είναι απαραίτητη προκειμένου να εφαρμοστούν ρυθμίσεις, οι οποίες εδώ και αρκετές εβδομάδες έχουν ανακοινωθεί από την Κυβέρνηση και έχουν κατ’επανάληψη συζητηθεί με τους ενδιαφερόμενους και ιδιαίτερα με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις.

Πρόκειται για ρυθμίσεις που προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την προστασία των μαθητών και οι μαθητριών από στασιμότητα, τη ρύθμιση της αξιολόγησής τους κάτω από τις ιδιαίτερες συνθήκες, χωρίς εξετάσεις κ.ά. Πρόκειται ακόμα για ρυθμίσεις που προστατεύουν και τους εκπαιδευτικούς από τυχόν μηχανική εφαρμογή των υφιστάμενων Κανονισμών που προβλέπουν π.χ. για τη Δημοτική Εκπαίδευση την αναπλήρωση του χαμένου χρόνου διδασκαλίας «εξ ολοκλήρου»– δηλαδή του διμήνου μεταξύ 13 Μαρτίου και 21 Μαϊου. Η τροποποίηση των Κανονισμών είναι επίσης απαραίτητη για να γίνουν οι εργασίες απόλυσης των τελειόφοιτων των Λυκείων και Τεχνικών και Επαγγελματικών Σχολών.

Η αναβολή της ψήφισής τους από τη Βουλή δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων σε αυτό το κρίσιμο διάστημα στο τέλος του χρόνου.

Η απόπειρα όμως κάποιων να δώσουν και πολιτικο-κομματικές διαστάσεις στο όλο ζήτημα είναι εξαιρετικά ατυχής και δείχνει αδυναμία να κατανοήσουν την κρισιμότητα των διαδικασιών για τους μαθητές/μαθήτριες και για τους γονείς.

Σημερινή παρέμβαση του ΑΚΕΛ, εκτός του ότι δείχνει μια σπουδή για να κομματικοποιηθεί ένα ζήτημα που έχει να κάνει με την ομαλή λειτουργία των σχολείων, περιέχει και σημαντικές ανακρίβειες.

Συγκεκριμένα, το Υπουργείο αντίθετα από τον ισχυρισμό που προβάλλεται, έχει έγκαιρα μελετήσει και από καιρό συζητήσει αυτές τις ρυθμίσεις. Είναι το ΑΚΕΛ που φαίνεται να μην έχει αντιληφθεί τι ακριβώς διακυβεύεται, όπως η έκδοση απολυτηρίων των παιδιών που τελειώνουν τις εξετάσεις σε τρεις εβδομάδες και πρέπει να αποφοιτήσουν από Λύκεια και Τεχνικές Σχολές.

Μπροστά στις επικρίσεις και τους ατυχείς χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιούνται σε αυτή την κομματική παρέμβαση, διερωτάται κανείς πώς ένα σοβαρό κόμμα μπορεί να μην γνωρίζει ότι, στη βάση των υφιστάμενων Κανονισμών, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί της Δημοτικής Εκπαίδευσης θα έπρεπε να συνεχίσουν να πηγαίνουν στο σχολείο για δυο ακόμα μήνες μετά τα μέσα Ιουνίου! (ή, κατ’ ακρίβειαν, τέσσερις μήνες εάν ληφθεί υπόψη η εκ περιτροπής φοίτηση!).

Θα ήταν καλύτερα αντί να κακίζουν και να χαρακτηρίζουν το Υπουργείο Παιδείας, να είχαν μελετήσει υπεύθυνα και διεξοδικά όλες τις διαστάσεις του ζητήματος για το οποίο εκφέρουν κρίσεις.

ΑΚΕΛ: Το υπουργείο παιδείας συνεχίζει να απογοητεύει

Το Υπουργείο Παιδείας επέλεξε, κατά την προσφιλή τακτική του «αποφασίζω και διατάζω» να καταθέσει κανονισμούς την τελευταία στιγμή, χωρίς να έχει προηγηθεί καν μια στοιχειώδης διαβούλευση, εκβιάζοντας τη Βουλή για άμεση ψήφισή τους, αναφέρει με γραπτή του δήλωση ο Άντρος Καυκαλιάς, μέλος του Κ.Ε. ΑΚΕΛ. Επίσης κάνει λόγο για ενέργεια ετσιθελισμού και προχειρότητας από το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο συνεχίζει να απογοητεύει.

Αυτούσια η ανακοίνωση

Ενώ όλοι αναγνωρίσαμε τον καθοριστικό ρόλο που διαδραμάτισαν οι εκπαιδευτικοί στο να διατηρηθεί ζωντανή η εκπαιδευτική διαδικασία στην περίοδο της πανδημίας – και τους αποδώσαμε και επαίνους,

Ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να δηλώνουν την ετοιμότητά τους – και το αποδεικνύουν στην πράξη - να καλύψουν τα κενά που αφήνει πίσω της η πανδημία, αλλά και η προχειρότητα και οι κακοί χειρισμοί του Υπουργείου Παιδείας,

Ενώ το Υπουργείο Παιδείας είχε τον χρόνο έγκαιρα να μελετήσει, να διαβουλευτεί και να καταθέσει τροποποιήσεις στους κανονισμούς Μέσης και Δημοτικής Εκπαίδευσης για να διευκολύνει την εφαρμογή ειδικών ρυθμίσεων για την επόμενη περίοδο,

Το Υπουργείο Παιδείας επέλεξε, κατά την προσφιλή τακτική του «αποφασίζω και διατάζω» να καταθέσει κανονισμούς την τελευταία στιγμή, χωρίς να έχει προηγηθεί καν μια στοιχειώδης διαβούλευση, εκβιάζοντας τη Βουλή για άμεση ψήφισή τους. Κανονισμοί μάλιστα που το κύριο χαρακτηριστικό τους είναι η παραχώρηση υπερεξουσιών στον Υπουργό Παιδείας.

Ακόμα μία, δυστυχώς, ενέργεια ετσιθελισμού και προχειρότητας από το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο συνεχίζει να απογοητεύει.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

Σε ποιανού τη φάρα

«Εύγε κύριε Παράσχο. Εξαίρετο άρθρο.»
Άσχετος  |  22:30

Τα παιδιά είναι η αντανάκλασή μας

«ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ… ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ Δεν επικροτώ όλα τα σημεία τα οποία χρησιμοποιεί στις εικόνες του ...»
Ανδρεας Κωνσταντινιδης, ΒΑ, ΜΑ  |  13:25

Επενδύοντας στον φόβο, στον πόνο, στο μίσος

«Ψυχραιμία και έξυπνες κινήσεις αλλά όχι δειλία. Η εποχή του κατευνασμού με την Τουρκία τέλειωσε με ...»
Leon  |  09:39

#PoliticsBlog Πόσο μακριά μπορούμε να πάμε με τον Μακρόν;

«Oυτε στην εποχη Βενιζελου,ηρθε καποια Μεγαλη Δυναμη να πολεμησει για παρτυ μας την Οθωμανικη ...»
Γιωργος Χ  |  22:05

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση