ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Yπ. Παιδείας: Πρέπει να αναπτύξουμε τις τεχνολογικές γνώσεις και τη ρομποτική

Δήλωσε ο Υπουργός κληθείς να σχολιάσει τη σημερινή άφεση μικρο-δορυφόρου

ΚΥΠΕ

Στην Κύπρο πρέπει να αναπτύξουμε τις τεχνολογικές γνώσεις και τη ρομποτική, ανέφερε σήμερα ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου.

Σε δηλώσεις στη Λάρνακα και κληθείς να σχολιάσει την σημερινή άφεση μικρο-δορυφόρου σε ύψος 90 χιλιάδων ποδιών μεταφέροντας σποράκια, ο Υπουργός είπε πως σήμερα περνώντας από το παραλιακό μέτωπο της Λάρνακας είδε το ρομπότ «ΑSTRO 1» και σημείωσε πως «αξίζουν συγχαρητήρια» στα παιδιά του Pascal English School Λάρνακας και στους εκπαιδευτικούς για την κατασκευή του.

Πρόσθεσε ότι «είναι η εποχή που θα πρέπει να αναπτύξουμε τις τεχνολογικές γνώσεις και τη ρομποτική ιδιαίτερα», ενώ σημείωσε πως «τα προηγούμενα χρόνια ομάδες από την Κύπρο διακρίθηκαν σε διεθνείς Οργανισμούς. Στα δημόσια σχολεία θα πρέπει να προωθήσουμε περισσότερο τα προγράμματα STEΑM που ήδη έχουμε, γίνονται κάποιες σκέψεις να τα επεκτείνουμε και σε μεγαλύτερες ηλικίες, είναι όμως ένας τομέας της εκπαίδευσης που έχουμε την ανάγκη να κάνουμε περισσότερα» σημείωσε.

Είναι γνωστό συνέχισε ο Υπουργός Παιδείας «ότι ως Κύπριοι, ιστορικά έχουμε την τάση να προχωράμε γενικά περισσότερο προς τις θεωρητικές επιστήμες ή να μην έχουμε τόσο μεγάλη κλίση στις εφαρμοσμένες επιστήμες και στην τεχνολογία. Είναι καιρός να το ενθαρρύνουμε, να «ξεφοβηθούμε» και να δούμε και μέσα από το έργο που έφτιαξαν τα παιδιά του συγκεκριμένου σχολείου ότι υπάρχουν ανοικτοί ορίζοντες».

«Είναι η εποχή που θα πρέπει να αναπτύξουμε τις τεχνολογικές γνώσεις και τη ρομποτική ιδιαίτερα»

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο Ελπιδοφόρος Αναστασίου Καθηγητής Pascal English School Λάρνακας / Ερευνητής του Κέντρου Αριστείας Ερατοσθένης είπε πως «γύρω στις 12.15 το μεσημέρι ο μικρο-δορυφόρος συνδεδεμένος σε μετεωρολογικό μπαλόνι αφέθηκε και ανήλθε στα 90 χιλιάδες πόδια μεταφέροντας καψούλες από σποράκια που συγκεντρώθηκαν από 27 Δημοτικά σχολεία της Κύπρου, με τη συμμετοχή 1.700 μαθητών σε συνεργασία με το Pascal English School Λάρνακας».

Πρόσθεσε ότι «η άφεση του μικρο-δορυφόρου έγινε από το Τμήμα Μετεωρολογικής Υπηρεσίας στην Αθαλάσσα με την βοήθεια εξειδεικευμένου προσωπικού. Ο μικρο-δορυφόρος ταξίδεψε για τρεις ώρες, αναμένεται να αντέξει σε θερμοκρασίες μείον 50 βαθμούς Κελσίου και υψηλή ηλιακή ακτινοβολία για έξι ώρες».

Στη συνέχεια, είπε ο κ. Αναστασίου «ο μικρο-δορυφόρος θα επιστρέψει στη Κύπρο με τη βοήθεια αλεξίπτωτου, θα παραληφθούν οι καψούλες με τα σποράκια και θα φυτευτούν, ώστε να εξακριβωθεί κατά πόσον επηρεάζονται από την ραδιενέργεια και τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και τις συνθήκες που επικρατούν στα 90 χιλιάδες πόδια».

Ανέφερε ακόμα ότι «οι μαθητές του Pascal English School Λάρνακας σχεδίασαν το μεγαλύτερο εκπαιδευτικό ρομπότ στον κόσμο, τον «ASTRO 1». Το συγκεκριμένο ρομπότ είναι μία εκπαιδευτική πλατφόρμα Steam που συνδυάζει ρομποτική και διαστημική με την οποία οι μαθητές μπορούν να κατασκευάσουν συσκευές για να προσθέσουν σε αυτόν διάφορες λειτουργίες" είπε και σημείωσε πως "με τον μεγάλο δίσκο που βρίσκεται πάνω από το ρομπότ που είναι κινητός δορυφορικός σταθμός, καταφέραμε να πάρουμε ζωντανό βίντεο από την στρατόσφαιρα, όταν αφέθηκε ο μικρο-δορυφόρος».

Σημειώνεται ότι η άφεση του μικρο-δορυφόρου μεταδόθηκε ζωντανά από το You Tube στην ιστοσελίδα cyprusspaceup2021.

Υπενθυμίζεται ότι σήμερα με την εκτόξευση του μικρο-δορυφόρου και την πραγματοποίηση Διαστημικής Ημερίδας, κορυφώθηκαν οι δραστηριότητες της Πρώτης Παγκύπριας Εκπαιδευτικής Εβδομάδας Διαστήματος που άρχισε τη Δευτέρα 22 Μαρτίου που διοργανώθηκε από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Cyprus Space Foundation, το έργο ‘EXCELSIOR’ H2020 Widespread Teaming και το Κέντρο Αριστείας ‘ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗΣ’ του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου.

Υποστηρικτές της προσπάθειας είναι το Τμήμα Μετεωρολογίας, ο Οργανισμός Νεολαίας Κύπρου, το Pascal Space Centre και το Pascal English School Λάρνακας».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση