ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

«Metamorphosis» η νέα προσωρινή έκθεση της Λεβέντειου Πινακοθήκης στη Λευκωσία

Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 31 Οκτωβρίου 2019 – 27 Ιανουάριου 2020

Newsroom K

«Metamorphosis» είναι η νέα προσωρινή έκθεση της Λεβεντείου Πινακοθήκης και είναι αφιερωμένη στους πρωτεργάτες του Βελγικού Ιμπρεσιονισμού καθώς και στα κινήματα που ακολούθησαν μετά από αυτούς. Επιλεγμένα έργα από Μουσεία και ιδιωτικές συλλογές του Βελγίου αλλά και από Ελλάδα και Κύπρο παρουσιάζουν την εξέλιξη της βελγικής τέχνης από τα μέσα του 19ου μέχρι και τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα.

Η έκθεση θα επικεντρωθεί στις πιο σημαντικές εκφάνσεις του κινήματος και συμπεριλαμβάνει έργα από μεγάλα βελγικά μουσεία και ιδιωτικές συλλογές, πολλά από τα οποία παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό παγκοσμίως. Ως επακόλουθο των πρωτεργατών του βελγικού ρεαλισμού, όπως οι Hippolyte Boulenger και Charles Hermans, η έκθεση περιλαμβάνει έργα, μεταξύ άλλων, των Félicien Rops,Théo van Rysselberghe, Guillaume Vogels και James Ensor, από την περίοδο ζωγραφικής στην ύπαιθρο που άνθισε ιδιαίτερα στο Βέλγιο στο τέλος του 19ου αιώνα. Θα παρουσιάσει, επίσης, το πνεύμα των καλλιτεχνικών κύκλων της εποχής, όπως οι ομάδες των κύκλων «Χρυσαλλίδα» και «Είκοσι», και θα διανθιστεί με τις ποιητικές δημιουργίες του Louis Artan μαζί με τα έντονα τοπία του Isidore Verheydenκαι τους πανέμορφους ουρανούς του Περικλή Πανταζή – του μοναδικού Έλληνα που ανήκε στον κλειστό αυτόν κύκλο των Βέλγων Ιμπρεσιονιστών.

 

 JOS ALBERT (1886-1981), Η Κυρία Άλμπερτ με Κιμονό (λεπτομέρεια),, 1917, Λάδι σε μουσαμά, Ιδιωτική Συλλογή 

Ποικιλία των θεμάτων

Ο επικεφαλής επιμελητής της έκθεσης είναι ο ιστορικός τέχνης Κωνσταντίνος Οικονομίδης σημειώνει: «Μέσα από μια συλλογή εκατό περίπου έργων κυρίως από ιδιωτικές συλλογές του Βελγίου και του εξωτερικού, η έκθεση έχει σκοπό να ξαναβρεί το πνεύμα και την επιτακτικότατα που αναζωογόνησαν τους κύκλους της αβάν-γκαρντ στο τέλος του 19ου αιώνα στο Βέλγιο. Το νήμα που διατρέχει την έκθεση είναι η ζωγραφική τοπίου ως αυτό που εκφράζει το προσωπικό και το ενδόμυχο στο βλέμμα του ζωγράφου πάνω στη φύση. Κάποιες νεκρές φύσεις, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινότητα συμπληρώνουν αυτή την επιλογή, και μαρτυρούν την ποικιλία των θεμάτων που πραγματεύονταν αυτοί οι πρωτοποριακοί καλλιτέχνες.»


Η διευθύντρια της Λεβεντείου Πινακοθήκης Λουκία Λοΐζου Χατζηγαβριήλ, και ηΜυρτώ Χατζάκη, επιμελήτρια της Συλλογής του Παρισιού, δίνουν έμφαση στον ερευνητικό χαρακτήρα της έκθεσης αναφέροντας: «Σε αυτούς τους Βέλγους καλλιτέχνες είναι αφιερωμένη αυτή η έκθεση: στους δημιουργούς των οποίων το έργο, παρά τη λεπτή εσωτερικότητα, τη μοναδική του ευαισθησία ως προς το φως και τον ξεχωριστό χαρακτήρα του, παραμένει υποτιμημένο. Αναγνωρίζουμε με τον τρόπο αυτόν ότι οι εκθέσεις, πέρα από τις φανταχτερές σελίδες των πολύχρωμων καταλόγων, οφείλουν να εμβαθύνουν και να προάγουν την έρευνα στον χώρο της ιστορίας της τέχνης, συνεισφέροντας και στον επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων της. Μια έκθεση μπορεί και πρέπει να λειτουργήσει ως μια αφορμή για τον θεατή να ανακαλύψει νέες πτυχές μιας φαινομενικά γνώριμης πραγματικότητας: στην περίπτωση αυτήν, να καθοδηγήσει το κοινό να προσεγγίσει τη βελγική τέχνη αυτής της περιόδου όχι σαν έναν ακόμη «Ιμπρεσιονισμό» –γεγονός που θα υποτιμούσε τόσο τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της όσο και την πολυπλοκότητα της βελγικής καλλιτεχνικής ζωής της εποχής– αλλά σαν ένα άρτιο κίνημα με τη δική του αυθύπαρκτη σημασία.»

CHARLES HERMANS (1839-1924), Η Γυναίκα στο Παράθυρο (λεπτομέρεια), Λάδι σε μουσαμά, Ιδιωτική Συλλογή


Ο πρόεδρος του ιδρύματος Α. Γ. Λεβέντη , Αναστάσιος Π. Λεβέντης όπως δήλωσε στο χαιρετισμό του για την έκθεση: «Η έκθεση αυτή έρχεται να μας θυμίσει ότι οι νέοι δρόμοι στην τέχνη ανοίγονται από εκείνους που τολμούν να τους φανταστούν. Παράλληλα επισημαίνει ότι, στον κόσμο της πρωτοπορίας, οι έννοιες της παράδοσης και της καινοτομίας ενυπάρχουν στην τέχνη με τρόπο διακριτικό και όχι απόλυτο. Από τα μέσα του 19ου αιώνα και εξής οι αγώνες των Βέλγων καλλιτεχνών να αποκτήσουν τη δική τους φωνή, υπό την πίεση της επιρροής του γαλλικού Ιμπρεσιονισμού, καθώς και του καλέσματος για μία πραγματική βελγική τέχνη, αποτελούν περίπλοκα θέματα που αναδεικνύονται και διερευνώνται στην έκθεση Metamorphosis, Βελγική Τέχνη, 1860-1930.»

Επιμελητές της έκθεσης είναι η Εβίτα Αράπογλου, επιμελήτρια της Ελληνικής Συλλογής, Λεβέντειος Πινακοθήκη και η Μυρτώ Χατζάκη, επιμελήτρια της Συλλογής του Παρισιού, Λεβέντειος Πινακοθήκη, με επικεφαλής της ομάδας τον Κωνσταντίνο Οικονομίδη, ιστορικό Τέχνης.

 

 

Πληροφορίες


Πότε / Πού: Η έκθεση θα είναι από τις 31 Οκτωβρίου 2019 και διαρκέσει μέχρι τις 27 Ιανουαρίου 2020 και θα είναι ανοιχτή καθημερινά εκτός Τρίτης 10:00-17:00 και Τετάρτη 10:00-22:00. Λεβέντειος Πινακοθήκη, Λευκωσία, Λεωνίδου 5, Λευκωσία.


Επικοινωνία: Τηλέφωνο 22668838, www.leventisgallery.org  

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Νίκος Χατζηκυριάκος - Γκίκας, «Γλέντι στην ακρογιαλιά ΙΙ», δεκαετία 1970. Ταπισερί 196x268 εκ.

Ζωγραφική... στον αργαλειό

Το Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς, ετοιμάζει έκθεση με τίτλο «Υφάνσεις. Ζωγραφική και ταπισερί στην Ελλάδα από το 1960 έως ...
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Mπάμπης Βενετόπουλος, «Can they reason? Can they talk?», 2019. Εγκατάσταση με τρισδιάστατες ψηφιακές εκτυπώσεις και βίντεο.

Με έμπνευση το Μέτσοβο

«Τόποι δημιουργίας», η μεγάλη ομαδική έκθεση που εγκαινιάστηκε πριν από λίγες ημέρες στην Πινακοθήκη Αβέρωφ,στο Μέτσοβο
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
X