ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

«Εξαφανίζοντας» τον Millo

Ποιος είναι ο Ιταλος καλλιτέχνης

Της Λουΐζας Λούη

Αντιδράσεις προκαλεί η καταστροφή του έργου του διάσημου street artist Millo στην Πάφο το οποίο έγινε το 2017 στα πλαίσια των εκδηλώσεων της πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης.

Η «Κ» μίλησε με τον δήμαρχο της Πάφου κύριο Φαίδωνα Φαίδωνος ο οποίος δήλωσε ότι: « Το κτήριο ανήκει σε ιδιώτη δεν κάναμε σύμβασή μαζί του έτσι ώστε να μπορέσουμε να το διατηρήσουμε και να το συντηρήσουμε. Δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι στην περίπτωση αυτή, δεν μπορούμε να τον κυνηγήσουμε. Το συγκεκριμένο κτήριο δεν είναι διατηρητέο είναι ένα έκτρωμα. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε και θα το κάνουμε είναι εντός του 2021 να κάνουμε 3 ακόμη street art κομμάτια στην πόλη».


Έργο: “Mirror”, Rovigo, Italy

Ποιος είναι όμως ο Millo;


Ο MIillo είναι ένας Ιταλός καλλιτέχνης του δρόμου, γεννημένος το 1979. Είναι γνωστός για τις κατά κύριο λόγο ασπρόμαυρες τοιχογραφίες του. Οι αθώοι και παιδικοί του γίγαντες είναι συχνά πορτραίτο σε παιχνιδιάρικες καταστάσεις ανάμεσα σε αστικά τοπία, ανακαλύπτοντας το περιβάλλον τους. Το αρχιτεκτονικό στοιχείο στην δουλειά του πηγάζει από την εποχή που ήταν μαθητής της αρχιτεκτονικής ενώ δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλά από αυτά τα πλάσματα αλληλεπιδρούν ακόμη και με την πραγματική αρχιτεκτονική που τους περιβάλλει.

Συμμετείχε σε πολλά φεστιβάλ street art και εκδηλώσεις τέχνης ΜΚΟ σε όλο τον κόσμο. Έχει ζωγραφίσει σε ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα, Αυστραλία, Ταϊλάνδη, Αργεντινή, Χιλή, Μαρόκο, Ισπανία, Πορτογαλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Κάτω Χώρες, Πολωνία, Λιθουανία, Λευκορωσία, Ουκρανία και φυσικά την Ιταλία. Τα έργα του έχουν εκτεθεί σε Λος Άντζελες, Σικάγο, Βερολίνο, Λονδίνο, Άμστερνταμ, Μιλάνο, Ρώμη, Φλωρεντία και άλλα.



Έργο: “Hongi- The breath of Life”, Whangarei, New Zealand

Ζωντανές υπαίθριες «γκαλερί τέχνης»

Η τέχνη του δρόμου, είναι μέσα στο φάσμα της δημοσίας τέχνης, από τη φύση της, είναι και πολιτική, ανεξάρτητα από το αν πραγματοποιείται για απλούς αισθητικούς λόγους ή όχι. Καλεί και καλωσορίζει όλους που θέλουν να δημιουργήσουν μια συνομιλία και να βρουν έναν διαφορετικό τρόπο να δουν τα πράγματα. Από φτωχούς έως πλούσιους, μορφωμένους ή όχι, νέους ή μεγάλους, όλες οι εθνικότητες και όλες οι θρησκείες, κανείς δεν αποκλείεται. Μεταφέρει ένα κοινωνικό μήνυμα στο ότι επαναπροσδιορίζει τους κοινόχρηστους χώρους όπως ορίζονται. Η street art μετατρέπει τις αστικές ρυθμίσεις σε ζωντανές υπαίθριες «γκαλερί τέχνης» και προσφέρει φωνή σε όσους δεν μπορούν να ξοδέψουν χρήματα για να προβάλουν τις ιδέες τους στις μάζες.

Αυτό που πρέπει να μάθει το κοινό είναι ότι έρευνες έχουν δείξει ότι η τιμή των ακίνητων που ένας καλλιτέχνης του δρόμου επιλέγει να ζωγραφίσει επάνω αυξάνονται. Για παράδειγμα, το 2008, ένα έργο του Banksy διπλασίασε την τιμή μιας εγκαταλελειμμένης παμπ στο Λίβερπουλ της Αγγλίας.

Η καταστροφή του έργου ενός σπουδαίου καλλιτέχνη όπως ο Millo καταδεικνύει την έλλειψη σεβασμού και παιδείας σε θέματα τέχνης και πολιτισμού. Από την στιγμή που έγινε γνωστή η είδηση οι αντιδράσεις στα Μέσα Κοινωνικής δικτύωσης είναι πάρα πολλές επικρίνοντας την συγκεκριμένη κίνηση. Έκπληξη προκαλεί επίσης το γεγονός ότι δεν υπάρχουν τα εργαλεία για να προστατευτεί ένα έργο τέχνης το οποίο πέραν από την εικαστική του αξία βελτίωνε και την αισθητική της πόλης. Ο τίτλος πολιτιστική πρωτεύουσα δεν έχει ημερομηνία λήξης (έστω και αν διαρκεί ένα χρόνο) αλλά θα έπρεπε να είναι μια συνεχής προσπάθεια ώστε οι πόλεις να μπορούν να αναπτύξουν την πολιτιστική τους ζωή βελτιώνοντας την εικόνα τους τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Ο Αρθουρ Μπραντ στο σπίτι του, δίπλα στο περίφημο πορτρέτο «Buste de Femme» («Dora Maar», 1938), που κλάπηκε το 1999 και το βρήκε ο ίδιος το 2019

Στα ίχνη των έργων τέχνης

Ο «Ιντιάνα Τζόουνς» της τέχνης, Αρθουρ Μπραντ, μιλάει στην «Κ» για τις κλοπές έργων και τις προσπάθειες εντοπισμού τους
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ