ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

«Απόβλητοι» στην ξεχασμένη επαρχιακή Αμερική

Η επιστροφή του Τζάστιν Τίμπερλεϊκ

Kathimerini.gr

ΤΟΥ ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ

Η πλατφόρμα της Apple TV δεν μας φέρνει φυσικά τον ορυμαγδό ταινιών και σειρών που έχουμε συνηθίσει στο Netflix, ωστόσο σχεδόν όλες της οι κυκλοφορίες είναι άνω του μετρίου, με προσεγμένη κινηματογράφηση και έμφαση σε κοινωνικά φορτισμένη θεματολογία, έστω και μέσα στα «ασφαλή» στεγανά της πολιτικής ορθότητας. Αυτό πάνω-κάτω συμβαίνει και στο «Palmer», φιλμ ομώνυμο του πρωταγωνιστή του, τον οποίο ενσαρκώνει (απροσδόκητα) άρτια ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ.

Ο δημοφιλής μουσικός και ηθοποιός υποδύεται έναν νέο άνδρα, ο οποίος αποφυλακίζεται έπειτα από δώδεκα χρόνια και επιστρέφει στο σπίτι της γιαγιάς του που τον μεγάλωσε. Εκεί θα γνωρίσει τον μικρό Σαμ, ένα ιδιαίτερο αγόρι που ζει στο γειτονικό τρέιλερ, παραμελημένο από την εξαρτημένη μητέρα του (Τζούνο Τεμπλ) και κακοποιημένο από τον πατριό του. Οι δυο τους θα αναπτύξουν τον ενστικτώδη δεσμό των «αποβλήτων» και μαζί θα προσπαθήσουν να φτιάξουν μια καινούργια ζωή κόντρα στα εμπόδια και στις προκαταλήψεις.

Τη δική του σημασία έχει και το σκηνικό όπου εκτυλίσσεται η ιστορία. Στην «ξεχασμένη» επαρχιακή Αμερική, εκεί όπου οι δεύτερες ευκαιρίες και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα δεν είναι ακριβώς είδος εν αφθονία, η κοινωνική ζωή των ανθρώπων κινείται κυρίως γύρω από την τοπική ενορία και το φούτμπολ, που αναδεικνύει τους δικούς του ήρωες. Ενας τέτοιος ήταν παλιά και ο Πάλμερ, ο οποίος ωστόσο έκανε μια λάθος επιλογή που λίγο έλειψε να καταδικάσει το μέλλον του. Από την άλλη, η συνάντηση με τον μικρό Σαμ θα τον κάνει να αναλάβει –έστω κάπως τυχαία– για πρώτη φορά τον ρόλο του ενηλίκου και να φανεί υπεύθυνος για κάποιον πέρα από τον εαυτό του.

Το αγόρι από την πλευρά του, που προτιμά τις κούκλες από την μπάλα του φούτμπολ (και προφανώς δέχεται το σχετικό μπούλινγκ γι’ αυτό στο σχολείο και αλλού), βρίσκει απροσδόκητο υπερασπιστή στο πρόσωπο του πρώην καταδίκου. Εκείνος ωστόσο έχει και τους ενδοιασμούς του: αξίζει να ορθώσει κανείς ανάστημα απέναντι στην αδικία ή μήπως έτσι μπορεί να μπλέξει σε χειρότερους μπελάδες; Τελικά θα αποφασίσει πως και η δική του λύτρωση περνάει μέσα από την αθωότητα και τα αγνά συναισθήματα του παιδιού, τα οποία κι εκείνος δεν πρόλαβε ίσως να χαρεί αρκετά στην ώρα τους.

Η ταινία του σχετικά άγνωστου Φίσερ Στίβενς, σε σενάριο της Σέριλ Γκερίερο, δεν κρύβει ιδιαίτερες εκπλήξεις ούτε πρωτοτυπεί· αντιθέτως, τη συγκεκριμένη ιστορία την έχουμε δει στις παραλλαγές της αρκετές φορές από το αμερικανικό σινεμά, δίχως αυτό να σημαίνει πως δεν είναι καλοδεχούμενη. Ισα ίσα, αποδεικνύει πως, αν και οι εποχές προχωρούν, κάποια ζητήματα παραμένουν επίκαιρα και κρίσιμα ακόμη και όταν (συχνά) κρύβονται κάτω από την επιφάνεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση

«Γενικά νομίζω όλοι αγαπήσαμε τον Ανδοκίδη, ειδικά οι animators που εδώ και μήνες επιμελούνται την κάθε του κίνηση, το κάθε του βλέμμα» λένε οι σκηνοθέτες Αλεξία Roider και ο Μιχάλης Καλοπαίδης

Ένα κυπριακό animation στις ΗΠΑ

Η ανακάλυψη της ερυθρόμορφης τεχνικής από τον Ανδοκίδη από τη Zedem Media στο Museum of Fine Arts της Βοστώνης
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΣΙΝΕΜΑ