ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

«Βουτιά» στο παγκόσμιο χρηματιστήριο του σινεμά

Ο κινηματογράφος παγκοσμίως εξακολουθεί να μετράει τις πληγές του

Kathimerini.gr

ΤΟΥ ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ 

Με τον πρώτο μήνα του 2021 να συμπληρώνεται και την πανδημία να βρίσκεται πια στις ζωές μας σχεδόν ένα χρόνο, ο κινηματογράφος παγκοσμίως εξακολουθεί να μετράει τις πληγές του. Τις τελευταίες ημέρες, μάλιστα, γίνονται γνωστά τα στοιχεία από τις επιμέρους αγορές του σινεμά –και όχι μόνο την αμερικανική– συμπληρώνοντας έτσι τον χάρτη της… κατακρήμνισης. Τα πιο φρέσκα νέα έρχονται από την Ευρώπη και τη Διεθνή Ενωση Κινηματογράφων (UNIC), με έδρα τις Βρυξέλλες, η οποία εκπροσωπεί τη μεγάλη μάζα των Ευρωπαίων αιθουσαρχών. Σύμφωνα με αυτά, ο κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος με μείωση της τάξης του 70,6% στο συνολικό box office του 2020, το οποίο αντιστοιχεί σε περίπου 6,2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Μπροστά σε αυτήν τη ζοφερή εικόνα, η Ενωση κάνει έκκληση στους ευρωπαϊκούς θεσμούς να εφαρμόσουν «ισχυρές στρατηγικές ανάκαμψης ώστε να δια-σφαλιστεί πως τα σινεμά της Ευρώπης –-όλων των μεγεθών και τοποθεσιών– θα επιζήσουν από αυτή τη δύσκολη περίοδο και θα ξαναγίνουν τα ζωντανά κέντρα πολιτισμού, ελευθερίας και κοινωνικότητας, που ανέκαθεν υπήρξαν». Και φυσικά δεν είναι μόνον η άγρια χτυπημένη από τον κορωνοϊό Ευρώπη. Στην Αυστραλία, η «βουτιά» του box office φτάνει επίσης το 69%, σε μια χώρα μάλιστα όπου τα κλειστά σινεμά ήταν λιγότερα, όμως ο φόβος των πολιτών, σε συνδυασμό με την έλλειψη ταινιών μπλοκμπάστερ, οδήγησε σε παρόμοια αποτελέσματα. Το ακόμη πιο απογοητευτικό είναι πως, τόσο για την Ευρώπη όσο και για την Αυστραλία, η πτώση ήρθε έπειτα από μια χρονιά (2019) σημαντικής ανόδου, της μεγαλύτερης που είχε καταγραφεί στην προσέλευση του κοινού εδώ και 15 χρόνια, και παρά την εδραίωση των υπηρεσιών streaming.

Από την άλλη, αρκετά διαφορετική –ίσως και παραδειγματική– είναι η εικόνα στην Ιαπωνία, μία ακόμη από τις σημαντικές (και) από άποψη κερδών αγορές του σινεμά. Σύμφωνα με την ιαπωνική ένωση παραγωγών, η διαφορά του box office μεταξύ 2019 και 2020 στη χώρα της Απω Ανατολής περιορίστηκε στο 45%, με τις συνολικές εισπράξεις να φτάνουν το 1,37 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 2,5 εκατ. της προηγούμενης χρονιάς. Σε αυτή την εξέλιξη καθοριστικό ρόλο έπαιξε η επιτυχία των εγχώριων ταινιών, προεξάρχοντος του animation «Demon Slayer The Movie: Mugen Train», οι οποίες παρουσίασαν πτώση μόλις 23%, φέρνοντας στα ταμεία περισσότερα από 1 δισ. δολάρια. Επιπλέον, πρέπει να σημειωθεί πως στην Ιαπωνία η κυβέρνηση δεν επέβαλε ποτέ υποχρεωτικό κλείσιμο των αιθουσών, αν και οι περισσότερες το εφάρμοσαν από μόνες τους για κάποιους μήνες με γνώμονα τη δημόσια υγεία.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση