ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 19:09
 

Γυναίκες ενωμένες, ποτέ νικημένες

Καθώς οι υποθέσεις σεξουαλικών παρενοχλήσεων στους χώρους εργασίας βρίσκονται πια στα δικαστήρια, το αμερικανικό σινεμά συνεχίζει τον δικό του αγώνα

Newsroom Κ, Αθήνα

ΤΟΥ ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ

Βόμβα ★★★
ΔΡΑΜΑ (2019)
Σκηνοθεσία: Τζέι Ρόουτς
Ερμηνείες: Σαρλίζ Θέρον, Μάργκο Ρόμπι, Νικόλ Κίντμαν

Καθώς οι υποθέσεις σεξουαλικών παρενοχλήσεων στους χώρους εργασίας βρίσκονται πια στα δικαστήρια, το αμερικανικό σινεμά συνεχίζει τον δικό του αγώνα, μεταφέροντας αυτή τη φορά στην οθόνη ένα από τα πιο συνταρακτικά επεισόδια του δράματος. Το 2016 κι ενώ ο Ντόναλντ Τραμπ ετοιμάζεται να δεχθεί το χρίσμα των Ρεπουμπλικανών, στο κορυφαίο τηλεοπτικό δίκτυο του FOX, προπύργιο των συντηρητικών μέσων, μια τοξική κατάσταση δημιουργεί ψιθύρους ανάμεσα στις γυναίκες παρουσιάστριες. Οταν μία από αυτές θα βγει μπροστά καταγγέλλοντας το μεγάλο αφεντικό, Ρότζερ Αϊλς, για σεξουαλική παρενόχληση, θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου.

Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους η τριάδα των χολιγουντιανών σταρ Σαρλίζ Θέρον (φωτ.), Μάργκο Ρόμπι και Νικόλ Κίντμαν.

Η παραγωγή της ταινίας συγκεντρώνει ένα καστ αστέρων με την τριάδα των Θέρον, Ρόμπι και Κίντμαν να υποδύονται τις γυναίκες της υπόθεσης, ενώ τον δύσκολο ρόλο του Αϊλς αναλαμβάνει –και φέρει εις πέρας εξαιρετικά– ο Τζον Λιθγκάου. Οσο για το σενάριο του Τσαρλς Ράντολφ («Το μεγάλο σορτάρισμα») αυτό δεν αποφεύγει τις υπερβολές, ωστόσο σε γενικές γραμμές δίνει μια ζωντανή εικόνα του ιδιαίτερου μικρόκοσμου των συντηρητικών αμερικανικών μίντια καθώς και του τοξικού κλίματος που, όχι τυχαία, επικρατούσε επί δεκαετίες εκεί.

Από την άλλη, το γεγονός πως οι τρεις πρωταγωνίστριες, και ιδιαίτερα η Σ. Θέρον και η Μ. Ρόμπι, κάνουν την διαφορά και ανεβάζουν το επίπεδο και μόνο με τη λάμψη τους, μπορεί να θεωρηθεί έως και ειρωνικό.

Και μετά χορέψαμε ★★½
Σκηνοθεσία: Λεβάν Ακίν
Ερμηνείες: Λεβάν Γκελμπακιανί, Μπάχι Βαλισβίλι

Ο χορός του έρωτα

Το ερωτικό δράμα από τη Γεωργία έχει στο επίκεντρό του τον χορό αλλά και μια ιστορία αγάπης που πάει κόντρα στα στερεότυπα ενός τόπου, όπου οι παραδόσεις κυριαρχούν και συχνά περιορίζουν τα όνειρα των ανθρώπων. Ο νεαρός Μεράμπ προπονείται σκληρά προκειμένου να μπει στην Εθνική Ομάδα Χορού, μια μέρα ωστόσο στις πρόβες θα εμφανιστεί ο ωραίος Ιρακλί, επίσης χορευτής, που θα του κλέψει την καρδιά. Ο Λεβάν Ακίν χειρίζεται το θέμα του με μπόλικο ρεαλισμό αλλά και τρυφερότητα· επί της ουσίας δεν μας παρουσιάζει κάτι που να μην έχουμε δει πολλές ακόμα φορές, ωστόσο η ματιά του έχει την αξία της, όπως και η ερμηνεία του βασικού πρωταγωνιστή του.

Παβαρότι ★★½
Σκηνοθεσία: Ρον Χάουαρντ
Εμφανίζονται: Λουτσιάνο Παβαρότι, Μπόνο, Χάρβεϊ Γκόλντσμιθ

Στα ίχνη ενός γίγαντα

O βραβευμένος με Οσκαρ Ρον Χάουαρντ («Ενας υπέροχος άνθρωπος») σκηνοθετεί αυτή τη φορά ένα ντοκιμαντέρ, αφιερωμένο στον θρύλο του κλασικού τραγουδιού Λουτσιάνο Παβαρότι. Το φιλμ ακολουθεί την παραδοσιακή γραμμική οδό στην αφήγηση, ξεκινώντας από τα νεανικά χρόνια του Παβαρότι και προχωρώντας στην περίοδο της εκτόξευσης και της μετατροπής του σε έναν αληθινό ροκ σταρ του κλασικού ρεπερτορίου. Επιπλέον, με τη συνδρομή πολλών διαφορετικών συνεντεύξεων, παίρνουμε μια καλή γεύση τόσο της τέχνης του –μιλούν ειδικοί του είδους και καλλιτέχνες που εμπνεύστηκαν από εκείνον– όσο και της χαρισματικής προσωπικότητάς του.

Μετα-μορφωμένοι πράκτορες ★★½
Σκηνοθεσία: Νικ Μπρούνο, Τρόι Κουέιν
Ακούγονται: Θοδωρής Σμέρος, Πάνος Αποστολόπουλος

Ο συναρπαστικός κόσμος των πρακτόρων και της κατασκοπείας αποκτά animation περιτύλιγμα με πρωταγωνιστή τον Λανς Στέρλινγκ, έναν υπερ-πράκτορα α λα Τζέιμς Μποντ, ο οποίος έχει για βοηθό του τον νεαρό Γουόλτερ, εξπέρ σε θέματα τεχνολογίας και έξυπνων αξεσουάρ. Οι δυο τους είναι πολύ διαφορετικοί χαρακτήρες και δύσκολα συνεργάζονται, όμως θα αναγκαστούν να το κάνουν όταν ο πρώτος θα καταλήξει να παγιδευτεί στο σώμα... πουλιού. Ταυτόχρονα, βέβαια, ο κόσμος βρίσκεται προ μεγάλης απειλής, οπότε το δίδυμο θα ανασκουμπωθεί για να σώσει τη γη. Με χαρακτήρες σχεδιασμένους πάνω στα πρόσωπα των Γουίλ Σμιθ και Τομ Χόλαντ και ελληνική μεταγλώττιση.

Εμείς...

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης επιχειρεί να στηρίξει έμπρακτα τους νέους δημιουργούς του ελληνικού σινεμά, προσφέροντας ένα μέρος των χρημάτων που συγκεντρώθηκαν από τις φετινές επετειακές του εκδηλώσεις. Συγκεκριμένα, διαθέτει για το 2020 στους δημιουργούς που συμμετέχουν στο επίσημο πρόγραμμα μεγάλων φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, με την πρώτη ή τη δεύτερη ταινία τους, το ποσό των 3.000 ευρώ ανά ταινία. Η ενέργεια ξεκινά με το φιλμ «Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη, το «Pari» του Σιαμάκ Ετεμάντι (στο Βερολίνο) και το «Kala azar» της Τζάνις Ραφαηλίδου (στο Ρότερνταμ). Η ενίσχυση δίνεται στον Ελληνα παραγωγό, πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του σκηνοθέτη.

...και οι άλλοι

Για τον πολυαναμενόμενο live action «Πινόκιο» που είναι πια έτοιμος για τις αίθουσες, μίλησε στο Variety, ο δημιουργός της ταινίας Ματέο Γκαρόνε. Γνωστός για τις σκληρές απεικονίσεις της μαφιόζικης πραγματικότητας, σε φιλμ όπως τα «Gomorra» και «Dogman», ο Ιταλός δημιουργός έχει εδώ αναλάβει ένα τελείως διαφορετικό πρότζεκτ, σε μια ταινία που όπως λέει ο ίδιος, απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες. Η αλήθεια είναι πως το διάσημο παραμύθι του «Πινόκιο» έχει μεταφερθεί πολλές φορές στο σινεμά, ωστόσο η ματιά του Γκαρόνε θα έχει σίγουρα ενδιαφέρον, σε συνδυασμό με την επιστροφή στην οθόνη, έπειτα από επτά χρόνια του Ρομπέρτο Μπενίνι. Ο σπουδαίος Ιταλός ηθοποιός υποδύεται τον Τζεπέτο.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση

X