ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Κινηματογράφοι: Μέσος όρος θεατών… έξι

Τα πάντα, φυσικά, ξεκινούν στην αίθουσα, εκεί όπου τα νούμερα είναι απλώς καταθλιπτικά

Newsroom Κ, Αθήνα

ΤΟΥ ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ

Το αγωνιώδες θρίλερ «Εκρηξη θυμού» με τον Ράσελ Κρόου ήταν για το κινηματογραφικό τετραήμερο 15-18/10 η ναυαρχίδα των εσόδων. Το σύνολο των εισιτηρίων που έκοψε τελικά ήταν 3.288 σε 76 αίθουσες πανελλαδικά. Στα Village του Mall 320 εισιτήρια. Σε εκείνα του Φαλήρου 69. Αυτή τη στιγμή ο μέσος όρος θεατών, ανά αίθουσα, ανά ημέρα είναι (ολογράφως) έξι. Η κατάσταση στην αγορά του κινηματογράφου στη χώρα μας –και όχι μόνον– είναι απελπιστική και με τα όσα ισχύουν ο χειμώνας προβλέπεται κατάμαυρος.

«Το βασικό πρόβλημα δεν είναι καν οι κανονισμοί, που είναι και λογικό να υφίστανται λόγω πανδημίας. Το θέμα είναι πως υπάρχει τεράστια απώλεια προϊόντος. Τα θέατρα άνοιξαν και παρά τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν, τουλάχιστον μπόρεσαν να επαναφέρουν τις προηγούμενες επιτυχίες τους. Εμείς δεν γίνεται να το κάνουμε αυτό. Από 300 ταινίες που κυκλοφόρησαν πέρυσι, φέτος περιμένουμε 169 και αυτές που λείπουν είναι κυρίως εκείνες που κόβουν τα περισσότερα εισιτήρια. Τόσο η αίθουσα όσο και η διανομή είναι σχεδόν αδύνατον να βγάλουν έτσι τη χρονιά», μας λέει η Ειρήνη Σουγανίδου, διευθύντρια της Feelgood και πρόεδρος της ένωσης των διανομέων.

Τα πάντα, φυσικά, ξεκινούν στην αίθουσα, εκεί όπου τα νούμερα είναι απλώς καταθλιπτικά: από τον Μάρτιο του 2019 μέχρι και τις 30/9 είχαν κοπεί 4.715.000 εισιτήρια. Ο αντίστοιχος φετινός αριθμός είναι 918.000 (πτώση 82,72%), ενώ η μελλοντική προβολή για τους επόμενους μήνες, που θεωρούνται και η υψηλή σεζόν για τον κινηματογράφο, προβλέπει περίπου 300.000 εισιτήρια σε αντιπαραβολή με τα σχεδόν 3.000.000 περυσινά (πτώση 90%).

«Φέτος θα γιορτάζαμε τα 60 χρόνια του “Αθήναιον” με ειδικές προβολές, εκδηλώσεις κ.τ.λ. Πλέον, όπως και τα υπόλοιπα σινεμά, θα είμαστε τυχεροί αν δεν κλείσουμε ή δεν οδηγηθούμε στην πτώχευση. Κόβουμε 50 εισιτήρια την ημέρα. Για να είμαστε βιώσιμοι χρειαζόμαστε τουλάχιστον 1.000 την εβδομάδα και ειλικρινά δεν βλέπω κανέναν τρόπο να πλησιάσουμε αυτό το νούμερο τους επόμενους μήνες. Είναι άδικο, γιατί νιώθουμε πως τα σινεμά στοχοποιήθηκαν από τον ΕΟΔΥ και την κυβέρνηση προκειμένου να “τρομάξει” ο κόσμος, τη στιγμή που λειτουργούν η εστίαση, τα γυμναστήρια κ.ο.κ. Είναι ντροπή. Οταν άνοιξα την αίθουσα στις 25 Αυγούστου με είπαν τρελό και απάντησα πως ο κόσμος πρέπει ψυχολογικά να βλέπει φωτισμένο το “Αθήναιον” και τα υπόλοιπα σινεμά. Ο χειμώνας που έρχεται είναι δύσκολος και χρειαζόμαστε ενίσχυση για να μείνουν τα φώτα ανοιχτά», μας λέει ο Δημήτρης Γάκας, ιδιοκτήτης του ιστορικού κινηματογράφου των Αμπελοκήπων αλλά και του θερινού «Αριάν».

Η κίνηση στο τελευταίο ήταν μειωμένη κατά 40% συγκριτικά με πέρυσι, ανεκτή ωστόσο δεδομένων των συνθηκών. Αντιθέτως, το πιο ισχυρό πλήγμα από την πανδημία φαίνεται να το έχουν δεχθεί (παγκοσμίως) οι πολυκινηματογράφοι. «Συνολικά η μείωση ξεπερνά το 80% σε σύγκριση με πέρυσι. Επειδή ο κινηματογράφος αποτελεί μια ολοκληρωμένη εμπειρία, ενδεχομένως πολλοί θεατές να μην αισθάνονται άνετα με τα μέτρα –που είναι σωστά– και δεν επιλέγουν το σινεμά για τη διασκέδασή τους. Μας χαροποιεί τουλάχιστον πως δεν έχουμε δεχθεί παράπονο ούτε είχαμε κάποιο επεισόδιο, ενώ και στα σόσιαλ μίντια που χρησιμοποιεί περισσότερο η νεολαία τα μηνύματα είναι θετικά. Προς το παρόν, όλες οι αίθουσές μας σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Βόλο είναι ανοιχτές. Αν ωστόσο συνεχίσουμε με αυτούς τους ρυθμούς, είναι πολύ δύσκολο να είμαστε βιώσιμοι», επισημαίνει ο Ανδρέας Αλυσανδράτος, διευθυντής μάρκετινγκ των Village Cinemas.

Τόσο εκείνοι όσο και άλλοι περιμένουν ως μάννα εξ ουρανού την κυκλοφορία κάποιων εμπορικών ταινιών, όπως τα «Wonder Woman» και «Soul» μέσα στον Δεκέμβριο, με τον προγραμματισμό πάντως να θεωρείται ελάχιστα δεδομένος. Η κ. Σουγανίδου θίγει και μιαν άλλη πτυχή του ζητήματος: «Οπως μαθαίνουμε συζητείται έντονα τις τελευταίες ημέρες η επιδότηση των κενών θέσεων. Σε αντίθεση όμως με ό,τι ισχύει για το θέατρο και τη μουσική, πρέπει να ξεκαθαριστεί πως στο σινεμά η όποια επιδότηση πρέπει να αφορά εκτός από την αίθουσα και τους διανομείς, οι οποίοι αποτελούν τον συνδετικό αρμό μεταξύ κοινού και παραγωγής. Οταν τα σινεμά άνοιξαν ξανά στις αρχές του καλοκαιριού κάναμε την καμπάνια “Το σινεμά σε περιμένει”. Σήμερα, δυστυχώς, το σινεμά δεν μπορεί να περιμένει άλλο».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση