ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Νέες ταινίες: Ιρανικά διλήμματα, φορτηγά στον πάγο

Ενα αξιόλογο κοινωνικό πορτρέτο από την Περσία και η γεμάτη δράση νέα ταινία του Λίαμ Νίσον

Kathimerini.gr

ΤΟΥ ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ

Μια Τετάρτη του Μαΐου ★★★
ΔΡΑΜΑ (2015)
Σκηνοθεσία: Βαχίντ Τζαλιλβάντ
Ερμηνείες: Νίκι Καρίμι, Αμίρ Αγκάε, Βαχίντ Τζαλιλβάντ

Τον Ιρανό σκηνοθέτη Βαχίντ Τζαλιλβάντ τον γνωρίσαμε βασικά μέσα από το εξαιρετικό δράμα «Περίπτωση συνείδησης» του 2017, ωστόσο εδώ βλέπουμε για πρώτη φορά στη χώρα μας το επίσης πολύ αξιόλογο ντεμπούτο του. Ενας όχι ακριβώς πλούσιος άνδρας βάζει μια παράξενη αγγελία στην εφημερίδα: σύμφωνα με αυτήν είναι διατεθειμένος να δωρίσει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό σε κάποιον που το έχει πραγματικά ανάγκη. Σχεδόν αμέσως ένα μεγάλο πλήθος, κυρίως αποτελούμενο από γυναίκες, συγκεντρώνεται κάτω από τα γραφεία όπου γίνεται η διαλογή των υποψηφίων ευεργετηθέντων. Πλέον ο άνδρας έχει το δύσκολο έργο να ακούσει τις δραματικές ιστορίες τους και να επιλέξει, ωστόσο ένα πρόσωπο από το δικό του παρελθόν θα αλλάξει τις ισορροπίες.Δύο γυναίκες είναι οι πραγματικές πρωταγωνίστριες του φιλμ. Η 40χρονη Λέιλα είναι μητέρα ενός κοριτσιού και σύζυγος ενός κατάκοιτου άνδρα, ο οποίος χρειάζεται χρήματα για τη χειρουργική επέμβαση που θα αποκαταστήσει την υγεία του. Συμβαίνει επίσης να είναι πρώην αρραβωνιαστικιά του άνδρα που έβαλε την αγγελία. Η Σεταρέχ, από την άλλη, είναι μια νεαρή έγκυος κοπέλα, της οποίας ο αγαπημένος έχει καταλήξει στη φυλακή έπειτα από έναν καβγά με τους συγγενείς της, ενώ εκείνη έχει μείνει ουσιαστικά στον δρόμο. Και οι δύο έχουν μεγάλη ανάγκη, πράγμα που θα κάνει την επιλογή ακόμη δυσκολότερη υπόθεση.

Αυτή πάντως που πραγματικά αναδύεται μέσα από τις ιστορίες των δύο γυναικών είναι η σύγχρονη ιρανική κοινωνία, με τους ιδιαίτερους κώδικες, τον ακραίο, για τα δυτικά δεδομένα, συντηρητισμό της και την περίπλοκη όσο και παντελώς ευάλωτη θέση της γυναίκας. Ολα τα παραπάνω περνούν μπροστά από την κάμερα του Τζαλιλβάντ, ίσως όχι με την ακρίβεια και την ευστοχία ενός Ασγκάρ Φαραντί, αλλά σίγουρα με ζωντάνια και πειστικότητα.

Δρόμος από πάγο ★★½
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Τζόναθαν Χένσλι
Ερμηνείες: Λίαμ Νίσον, Λόρενς Φίσμπερν, Μάρκους Τόμας

Από τους πιο ιδιότυπους και «προσιτούς» action hero της σύγχρονης εποχής, ο Λίαμ Νίσον έχει δημιουργήσει μια αναμφισβήτητα επιτυχημένη μανιέρα, την οποία μάλιστα καταφέρνει να προσαρμόζει σχεδόν οπουδήποτε πρωταγωνιστεί. Το ίδιο κάνει και εδώ υποδυόμενος τον Μάικ, έναν έμπειρο οδηγό φορτηγών, ο οποίος θα κληθεί να φέρει σε πέρας μια επικίνδυνη αποστολή: να διασχίσει με το βαρύ φορτίο του τον ασταθή –λόγω εποχής– πάγο μιας απέραντης λίμνης, προκειμένου να μεταφέρει τον εξοπλισμό που θα σώσει τους εγκλωβισμένους έπειτα από ατύχημα εργάτες σε κάποιο ορυχείο του Καναδά. Μαζί του στον δρόμο θα έχει τον ψυχικά ασταθή αδελφό του και μια νεαρή κοπέλα με μπόλικο τσαγανό.

Οπως είναι αναμενόμενο, τα πράγματα με την αποστολή θα στραβώσουν πολύ σύντομα κι εκεί θα αναλάβει δράση ο Λίαμ Νίσον. Ο χαρακτήρας του, όπως συμβαίνει συνήθως, δεν είναι καθόλου ο κουλ και ατσαλάκωτος ήρωας· αντιθέτως, θα κοπιάσει, θα ματώσει και θα αγωνιστεί μέχρις εσχάτων, είτε μπλέκει σε ατελείωτα πιστολίδια είτε κατευθύνει αριστοτεχνικά μια πελώρια νταλίκα πάνω στον γλιστερό πάγο. Και το αξιοσημείωτο είναι πως όλο αυτό λειτουργεί, μέσα σε ένα φιλμ που δεν διεκδικεί ιδιαίτερες δάφνες για το σενάριο ή την πλοκή του, ωστόσο καταφέρνει να κρατήσει το ενδιαφέρον μέχρι το φινάλε, με μερικές καλοστημένες σκηνές δράσης σε αντίξοες συνθήκες και, φυσικά, με τον χαρισματικό πρωταγωνιστή του.

Kυκλοφορουν επίσης

Εκρηκτικό κοκτέιλ ★★½
Σκηνοθεσία: Ναβότ Παπουσάντο
Ερμηνείες: Κάρεν Γκίλιαν, Λένα Χίντεϊ, Αντζελα Μπάσετ
Δυναμικές γυναίκες

Οι γυναίκες ηρωίδες έρχονται στο προσκήνιο σε άλλη μία ταινία δράσης, η οποία δεν κάνει οικονομία στο αθυρόστομο χιούμορ ούτε στο σπλάτερ, προκειμένου να δημιουργήσει την «κομίστικη» ατμόσφαιρά της. Πρωταγωνίστρια είναι εδώ η Σαμ (Κάρεν Γκίλαν), μια νεαρή πληρωμένη δολοφόνος, η οποία ακολουθεί τα χνάρια της… συναδέλφου μητέρας της (Λένα Χίντεϊ). Η τελευταία πάντως, από χρόνια εξαφανισμένη, θα τη συναντήσει ξανά όταν εκείνη θα βρεθεί άσχημα μπλεγμένη και στο στόχαστρο επικίνδυνων μαφιόζων. Μπόλικο στυλ, γυναικείος δυναμισμός, ποπ φωτογραφία και μερικές άψογα χορογραφημένες κλωτσοπατινάδες είναι τα συστατικά ενός ευχάριστου φιλμ δράσης που παραμένει αυστηρά τέτοιο, παρά τις όποιες προσπάθειες να αναδείξει και άλλα θέματα στην πορεία. Η μεγάλη του διάρκεια θα μπορούσε μάλιστα να είναι σημαντικά συντομευμένη, για ένα πιο σφιχτό, «απενοχοποιημένο» σύνολο.

Ενας θρίαμβος ★★★
Σκηνοθεσία: Εμανουέλ Κουρκόλ
Ερμηνείες: Καντ Μεράντ, Ντέιβιντ Αγιάλα, Λαμίν Σισοκό
Θίασος κρατουμένων

Ενα γλυκόπικρο φιλμ διαδραματίζεται ανάμεσα στους γκρίζους τοίχους μιας φυλακής. Εκεί ο Ετιέν, ένας μεσήλικος ηθοποιός που δυσκολεύεται πια να κλείσει δουλειές, εργάζεται ως υπεύθυνος ενός θεατρικού εργαστηρίου. Εχοντας να διαχειριστεί έναν ετερόκλητο «θίασο» κρατουμένων, θα πάρει την απόφαση –και το ρίσκο– να ανεβάσει το απαιτητικό «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σάμιουελ Μπέκετ, γεγονός που φυσικά θα τον βάλει σε αρκετούς μπελάδες. Παρ’ όλα αυτά, η ανταπόκριση των ερασιτεχνών ηθοποιών του, καθένας από τους οποίους έχει τα δικά του κίνητρα, είναι θετικότερη του αναμενομένου, με την παράσταση να ξεκινά περιοδεία σε θέατρα και εκτός φυλακών. Ο σπουδαίος Γάλλος ηθοποιός Καντ Μεράντ πρωταγωνιστεί σε ένα αστείο όσο και συγκινητικό φιλμ, το οποίο χρησιμοποιεί ως παράλληλο το διάσημο έργο του Μπέκετ, προκειμένου να σκιαγραφήσει την κατάσταση αναμονής και τέλματος του φυλακισμένου.

Εξαφάνιση ανηλίκου ★★
Σκηνοθεσία: Κρίστιαν Κάριον
Ερμηνείες: Τζέιμς Μακαβόι, Κλερ Φόι, Τζέιμι Μίτσι
Θρίλερ στα χάιλαντς

Ενα θρίλερ απαγωγής που διαδραματίζεται στην καρδιά των σκωτσέζικων χάιλαντς έχει για πρωταγωνιστή του τον Τζέιμς Μακαβόι. Ο τελευταίος υποδύεται τον Εντμοντ, έναν άνδρα με μυστηριώδη επαγγελματική ταυτότητα, ο οποίος θα πληροφορηθεί πως ο επτάχρονος γιος του έχει εξαφανιστεί από την παιδική κατασκήνωση όπου βρισκόταν. Σπεύδοντας στην περιοχή, θα διαπιστώσει πως πρόκειται για απαγωγή, σε μια υπόθεση πολύ πιο σκοτεινή απ’ ό,τι μοιάζει αρχικά· πλέον μαζί με την πρώην γυναίκα του και μητέρα του παιδιού, θα αποδυθεί σε έναν απεγνωσμένο αγώνα προκειμένου να το σώσουν. Η ατμόσφαιρα της σκωτσέζικης υπαίθρου είναι σίγουρα κατάλληλη για την εξέλιξη ενός τέτοιου φιλμ, το οποίο μάλιστα διαθέτει και δύο πολύ χαρισματικούς πρωταγωνιστές. Από την άλλη, οι (πολύ ευδιάκριτες) σεναριακές τρύπες και ευκολίες είναι δύσκολο να περάσουν απαρατήρητες και να μην υποβαθμίσουν σοβαρά το σύνολο.

 

 

 

 

 

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση