ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Νέες ταινίες: Παιδικός ήρωας, Ελλάδα στο... πιάτο

Στα σοβαρά φαίνεται να έχει πάρει η Ακαδημία των Οσκαρ την προσπάθεια να εξισορροπηθούν οι μεγάλες διαφορές και ανισότητες

Newsroom Κ, Αθήνα

ΤΟΥ ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ

Ενας υπέροχος γείτονας ★★½
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ (2019)
Σκηνοθεσία: Μάριελ Χέλερ
Ερμηνείες: Τομ Χανκς, Μάθιου Ρις, Κρις Κούπερ

Η Μάριελ Χέλερ, η οποία έγινε γνωστή με το οσκαρικό «Θα μπορέσεις ποτέ να με συγχωρέσεις;», επιστρέφει βιογραφώντας μία από τις πιο αγαπημένες μορφές των παιδιών στην Αμερική: τον τηλεοπτικό παρουσιαστή Φρεντ Ρότζερς (Τομ Χανκς). Το κάνει δε με αρκετά πρωτότυπο τρόπο, αφού η ταινία της επικεντρώνεται στην αληθινή φιλία του τελευταίου με τον δημοσιογράφο Λόιντ Βόγκελ (Μάθιου Ρις). Πεισματάρης και κυνικός, ο Βόγκελ ασκεί με πάθος την ερευνητική δημοσιογραφία, μέχρι που η αρχισυντάκτριά του στο περιοδικό θα του αναθέσει να πάρει συνέντευξη από τον περίφημο «Μίστερ Ρότζερς». Εκείνος αρχικά βλέπει τη δουλειά σαν σκέτη αγγαρεία, ωστόσο σύντομα θα ανακαλύψει πως ο φιλοσοφημένος παρουσιαστής μπορεί να τον βοηθήσει να αντιμετωπίσει προσωπικά ζητήματα που τον στοιχειώνουν επί πολλά χρόνια.

Ο γνωστός από το τηλεοπτικό «The Americans», Μάθιου Ρις, μπαίνει πειστικά στα παπούτσια του προβληματισμένου δημοσιογράφου, ο οποίος ζει επί χρόνια αποξενωμένος από τον πατέρα του, ενώ ο ίδιος έχει μόλις αποκτήσει έναν γιο. Ο Τομ Χανκς από την άλλη είναι ως συνήθως υποδειγματικός –και δικαίως υποψήφιος για Οσκαρ– ερμηνεύοντας έναν άνθρωπο που μοιάζει με άγιο αν και μέσα του κουβαλά τα δικά του βάρη. Καθώς οι συναντήσεις τους πυκνώνουν, τα όρια μεταξύ συνεντευξιαστή και συνεντευξιαζόμενου θολώνουν, με τον Μίστερ Ρότζερς να περνά τελικά μάλλον σε ρόλο... ψυχαναλυτή.

Συνολικά το φιλμ είναι μεν άρτια δομημένο και ανά στιγμές αρκετά συγκινητικό, ωστόσο λείπει η σε μεγαλύτερο βάθος προσέγγιση του κεντρικού χαρακτήρα. Ο πολύ ιδιαίτερος αλλά και αινιγματικός Ρότζερς υποτίθεται πως καθρεφτίζεται πάνω στον νεότερο άνδρα, όμως η συγκεκριμένη τακτική δεν είναι πάντα τόσο αποτελεσματική, ιδιαίτερα στο (αρκετά μεγάλο) διάστημα κατά το οποίο ο Τομ Χανκς λείπει από την οθόνη.

Ταξίδι στην Ελλάδα ★★★
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ (2019)
Σκηνοθεσία: Μάικλ Γουίντερμποτομ
Ερμηνείες: Στιβ Κούγκαν, Ρομπ Μπράιντον, Μάικλ Τάουνς

Η επιτυχημένη σειρά ταξιδιωτικών ταινιών του Μάικλ Γουίντεμποτομ, αφού πέρασε από Αγγλία, Ισπανία και Ιταλία, φτάνει και στη χώρα μας, με τους Στιβ Κούγκαν και Ρομπ Μπράιντον να ακολουθούν τα χνάρια του ομηρικού Οδυσσέα, δίχως φυσικά να παραλείπουν να γευτούν (και να αποθεώσουν) την ελληνική κουζίνα στον δρόμο τους. Ξεκινώντας από τα ερείπια της Τροίας, οι δύο Βρετανοί κωμικοί διασχίζουν την Ελλάδα, περνώντας από την Καβάλα, το Πήλιο, τους Δελφούς, την Αθήνα, την Επίδαυρο –όπου τα δίνουν όλα–, την Υδρα και τη Μάνη, για να καταλήξουν τελικά στην Ιθάκη, σε ένα ταξίδι γεμάτο μοναδικά τοπία, αλλά και αρκετά... απρόοπτα.

Και αυτό το, πιθανότατα τελευταίο, «Ταξίδι...» καταφέρνει να συνδυάσει αποτελεσματικά το περιηγητικό-γαστριμαργικό ντοκιμαντέρ με τη δραματοποιημένη αφήγηση, κυρίως χάρη στους δύο χαρισματικούς πρωταγωνιστές του. Οι Στιβ Κούγκαν και Ρομπ Μπράιντον είναι ξανά απολαυστικοί, καθώς συζητούν, κριτικάρουν, πειράζουν ανελέητα ο ένας τον άλλο, φλερτάρουν, παντρεύουν αρχαίους μύθους με τη σύγχρονη πραγματικότητα, ενώ φυσικά δίνουν ακόμα ένα ρεσιτάλ μιμήσεων περισσότερο ή λιγότερο διάσημων προσώπων. Κορυφαία στιγμή ανάμεσά τους, η μίμηση του Μάρλον Μπράντο, με τις φωνές να αλλάζουν για να ακολουθήσουν εκείνη του σπουδαίου ηθοποιού με το πέρασμα του χρόνου.

Στο μεταξύ, η κάμερα του Γουίντερμποτομ εξερευνά τις ελληνικές ομορφιές, φυσικές και μη, δίχως να παραλείπει να τρυπώσει και στις κουζίνες των σεφ, όπως σε αυτήν του Λευτέρη Λαζάρου, καταγράφοντας τις νόστιμες δημιουργίες τους. Σε έναν συνδυασμό που ανακαλεί έντονα την παράδοση του ελληνικού συμποσίου, καλό φαγητό και κουβέντα συμπορεύονται, ακόμα κι αν αυτό δεν συμβαίνει πάντα με τη ζωντάνια και τον αυθορμητισμό που είχαμε σε προηγούμενες ταινίες. Το φιλμ των 103 λεπτών είναι μια συντομευμένη εκδοχή των έξι μισάωρων επεισοδίων που προβλήθηκαν στη βρετανική τηλεόραση και φυσικά αποτελεί ιδανική επιλογή για θερινό σινεμά.

Μέχρι ο γάμος να μας μεθύσει ★★
Σκηνοθεσία: Ντάνι ντε λα Ορντέν
Ερμηνείες: Αλεξ Γκαρσία, Μπελέν Κουέστα, Σίλβια Αλόνσο
Ολα του γάμου δύσκολα

Η ισπανική κωμωδία αντλεί έμπνευση από τα... δύσκολα του γάμου, χτίζοντας πάνω σε ένα κλασικό ερωτικό τρίγωνο. Η Μαρίνα, επιτυχημένη διοργανώτρια γάμων και αμετανόητη εργένισσα, γνωρίζει και ερωτεύεται κεραυνοβόλα τον Κάρλος. Το πρόβλημα είναι πως εκείνος όχι απλώς ετοιμάζεται να παντρευτεί, αλλά και η νύφη είναι μια παιδική της φίλη. Για να ολοκληρωθεί το σκηνικό, η Μαρίνα αναλαμβάνει τον προγραμματισμό της γαμήλιας τελετής. Η κωμωδία παρεξηγήσεων ξεκινά πολύ δυνατά, με ένα ξεκαρδιστικό πρώτο τέταρτο απενοχοποιημένου χιούμορ, το οποίο ωστόσο μοιάζει να εξαντλείται μόλις ο προσανατολισμός στρέφεται περισσότερο στην κομεντί. Τα κλισέ και οι (αναμενόμενες) ανατροπές παίρνουν τότε σχεδόν εξ ολοκλήρου τη σκυτάλη, οδηγώντας σε ένα προβλέψιμο φινάλε, όμοιο με προ 50ετίας επιτυχία της... Φίνος Φιλμ.

Περσόνα ★★★★★
Σκηνοθεσία: Ινγκμαρ Μπέργκμαν
Ερμηνείες: Μπίμπι Αντερσον, Λιβ Ούλμαν, Μαργκαρέτα Κρουκ
Αριστουργηματικός Μπέργκμαν

Ενα από τα πιο σπουδαία αριστουργήματα του Ινγκμαρ Μπέργκμαν είναι αυτός ο λιτός κινηματογραφικός διάλογος μεταξύ της Μπίμπι Αντερσον και της Λιβ Ούλμαν. Η δεύτερη υποδύεται την Ελβίρα, μια διάσημη θεατρική ηθοποιό, η οποία καταρρέει κατά τη διάρκεια μιας παράστασης. Προκειμένου να αναλάβει, θα μετακομίσει σε ένα απομονωμένο παραθαλάσσιο ησυχαστήριο με μοναδική συντροφιά την Αλμα (Αντερσον), μια πρόσχαρη νοσοκόμα. Σταδιακά οι δύο γυναίκες θα αναπτύξουν έναν ιδιαίτερο πνευματικό δεσμό, με τους ρόλους ασθενούς-φροντιστή να συμπλέκονται συναρπαστικά. Μινιμαλιστής στην απόδοση και απαιτητικός με τον θεατή, ο Μπέργκμαν δημιουργεί ένα υπαρξιακό δράμα, με στοιχεία θρίλερ και τα γνώριμα θέματά του (θάνατος, οικογένεια, ψυχικό τραύμα) σε πρώτο πλάνο.

Chinatown ★★★★★
Σκηνοθεσία: Ρομάν Πολάνσκι
Ερμηνείες: Τζακ Νίκολσον, Φέι Ντάναγουεϊ, Τζον Χιούστον
Κορυφαίο νουάρ

O σπουδαίος Ρομάν Πολάνσκι μεταφέρει στην οθόνη ένα εξαιρετικό –και βραβευμένο με Οσκαρ– σενάριο του Ρόμπερτ Τάουν, με το τελικό αποτέλεσμα να αποτελεί ένα από τα κορυφαία φιλμ νουάρ της κινηματογραφικής ιστορίας. Ο Τζακ Νίκολσον πρωταγωνιστεί στον ρόλο ενός ιδιωτικού ντετέκτιβ με ειδίκευση στις παρακολουθήσεις άπιστων συζύγων. Οταν, ωστόσο, η γοητευτική Φέι Ντάναγουεϊ θα του αναθέσει τη δική της υπόθεση, εκείνος βρίσκεται μπλεγμένος σε έναν επικίνδυνο κυκεώνα απάτης, προδοσίας και φόνων. Ο Πολάνσκι ενορχηστρώνει αριστοτεχνικά τη δράση, σε μια ταινία που έχει απ’ όλα: καταδιώξεις, βία, απειλές και φυσικά πολλές αξέχαστες ατάκες και διαλόγους ανάμεσα στους πρωταγωνιστές. Επιπλέον, αναπαριστά με μοναδικό τρόπο τη νουάρ ατμόσφαιρα του προπολεμικού Λος Αντζελες, κάνοντας και αρκετές εύστοχες κοινωνικές παρατηρήσεις.

ΕΜΕΙΣ...
Ενα πολύ ιδιαίτερο ντοκιμαντέρ προβάλλεται από την προσεχή Δευτέρα 6/7 στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος (θερινός «Λαΐς»). Πρόκειται για το «Οπου υπάρχουν άνθρωποι» του Νίκου Μεγγρέλη, ταινία η οποία καταγράφει τη δράση και τις προσωπικές μαρτυρίες των Γιατρών του Κόσμου Ελλάδας. Ο Μεγγρέλης μας μεταφέρει σε τόπους χτυπημένους από πολέμους, πείνα, φτώχεια και φυσικές καταστροφές, εκεί όπου οι εθελοντές των Γιατρών του Κόσμου αγωνίζονται για να σώσουν ζωές και να παράσχουν ανθρωπιστική και ιατρική βοήθεια στους ανθρώπους, ανεξαρτήτως θρησκευτικών πεποιθήσεων, φύλου, χρώματος και σεξουαλικού προσανατολισμού. Μέρος από τα έσοδα των εισιτηρίων θα διατεθεί στους σκοπούς της οργάνωσης.

...ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ
Πολύ στα σοβαρά φαίνεται να έχει πάρει η Ακαδημία των Οσκαρ την προσπάθεια να εξισορροπηθούν οι μεγάλες διαφορές και ανισότητες που έχουν να κάνουν με τη σύνθεση των μελών της. Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση, 819 καινούργια μέλη προσκαλούνται φέτος, με δικαίωμα ψήφου στην επόμενη τελετή απονομής· εξ αυτών, το 36% αποτελείται από μη λευκούς, ενώ το 45% είναι γυναίκες. Η νέα αυτή πολύ μεγάλη λίστα περιλαμβάνει δημοφιλείς καλλιτέχνες όπως η Εβα Λονγκόρια, η Ζεντάγια (φωτ.), η Ακουαφίνα, η Σίνθια Ερίβο και ο Τζον Ντέιβιντ Ουάσιγκτον, ενώ τα συνολικά μέλη της Ακαδημίας ξεπερνούν πια τις 8.000, με 2.000 να έχουν εισαχθεί τα τελευταία τρία χρόνια.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση