ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τα ντοκιμαντέρ πάνε Διαδίκτυο

Κατάλογοι, περιοδικά, συνοδευτικό υλικό κ.ο.κ. ήταν ήδη τυπωμένα, οι ταινίες του προγράμματος βρίσκονταν στη Θεσσαλονίκη, φορτωμένες στους σέρβερ των αιθουσών

Newsroom Κ, Αθήνα

Οταν στις αρχές Μαρτίου η πανδημία χτύπησε και την πόρτα της χώρας μας μαζί με την υπόλοιπη Ευρώπη, το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ήταν πανέτοιμο να ξεκινήσει. Κατάλογοι, περιοδικά, συνοδευτικό υλικό κ.ο.κ. ήταν ήδη τυπωμένα, οι ταινίες του προγράμματος βρίσκονταν στη Θεσσαλονίκη, φορτωμένες στους σέρβερ των αιθουσών, και οι υπεύθυνοι προετοιμάζονταν για το συνηθισμένο τους εξαντλητικό αλλά όμορφο δεκαήμερο. Κάπως έτσι, στις 2 Μαρτίου ελήφθη η απόφαση να αναβληθεί η διοργάνωση –και όχι να ακυρωθεί, όπως οι περισσότερες καλοκαιρινές ανά την Ευρώπη– για τα τέλη Μαΐου. Η διαφορά είναι πως το φεστιβάλ, που θα ξεκινήσει την προσεχή Τρίτη, θα είναι online, το πρώτο του είδους για τη χώρα μας – σε μια μάλλον μελαγχολική πρωτιά.

«Δεν υπερασπιζόμαστε το διαδικτυακό φεστιβάλ ούτε θέλουμε, φυσικά, να παγιωθεί· φεστιβάλ για εμάς σημαίνει επαφή, γιορτή, άνθρωποι που συζητούν, τσακώνονται και ερωτεύονται μέσα από τις ταινίες. Ηταν ανάγκη, όμως, να καταφύγουμε εκεί από σεβασμό στους καλλιτέχνες, ειδικά τους Ελληνες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, και στο κοινό μας», λέει ο διευθυντής του ΦΝΘ, Ορέστης Ανδρεαδάκης. Πράγματι, περίπου το 90% των τεσσάρων προγραμματισμένων διαγωνιστικών τμημάτων μεταφέρεται online και θα ξεκινήσει να διατίθεται από 19/5 στο filmfestival.gr. Εκεί, οι θεατές θα εγγράφονται δωρεάν και θα παρακολουθούν την ταινία που θέλουν μέσα σε ένα 24ωρο – οι θέσεις θέασης για κάθε φιλμ είναι 400 και είναι προσβάσιμες μόνο από την Ελλάδα.


Τα ανερχόμενα μικρού μήκους animation αλλά και τα ελληνικά ντοκιμαντέρ είναι από τα αξιοπρόσεκτα της φετινής διοργάνωσης.

Αυτός ο τελευταίος γεωγραφικός περιορισμός αποτελεί άλλη μία πρωτοβουλία του φεστιβάλ προκειμένου να εξασφαλιστούν τα δικαιώματα των ξένων ταινιών, η οποία, όπως μαθαίνουμε, βρίσκει μεγάλη ανταπόκριση και στο εξωτερικό, με την ανακοίνωση μιας σχετικής «συμφωνίας κυρίων» να επίκειται άμεσα. «Ενας άλλος βασικός λόγος να γίνει το φεστιβάλ και να μην το ακυρώσουμε ήταν η ενεργοποίηση των συμβάσεων 132 εποχικών εργαζομένων, οι οποίοι είχαν επιλεγεί μέσω ΕΣΠΑ – χρειάστηκε βέβαια μια αναπροσαρμογή ειδικοτήτων, όμως οι δουλειές είναι αρκετές και υπό αυτές τις συνθήκες», συμπληρώνει ο κ. Ανδρεαδάκης.

Φεστιβάλ, βέβαια, σημαίνει πρώτα από όλα ταινίες. Και τέτοιες, έστω από την ιδιωτικότητα της μικρής οθόνης, θα δούμε φέτος μπόλικες. Κεντρική θέση ανάμεσά τους έχει το πρωτότυπο αφιέρωμα στην Ανθρωπόκαινο Εποχή· πρόκειται, επί της ουσίας, για την εξερεύνηση των ζητημάτων (γεωλογικών, περιβαλλοντολογικών, κοινωνικών, φιλοσοφικών, πολιτικών, πολιτισμικών) που έχουν προκύψει μέσα σε αυτό το σχετικά μικρό κομμάτι της ιστορίας του πλανήτη, όπου ο άνθρωπος έχει αναλάβει τα ηνία, κυριαρχώντας(;) τελικά πάνω στη φύση. Μια σχετική –και τελικά εξαιρετικά επίκαιρη– ανοικτή διαδικτυακή συζήτηση θα γίνει στις 24/5, στις 8 μ.μ., με εκλεκτούς εκπροσώπους διαφόρων κλάδων να συζητούν για τις επιπτώσεις της ανθρώπινης παρέμβασης στο περιβάλλον. Ακόμη δύο ειδικές μνείες αξίζουν ενόψει της έναρξης. Η μία έχει να κάνει με το ελληνικό ντοκιμαντέρ, το οποίο έχει όλο και πιο δυναμική παρουσία τα τελευταία χρόνια, με αρκετές πολύ αξιόλογες δουλειές· φέτος, 77 εγχώριες παραγωγές συμμετέχουν στα διάφορα τμήματα, μεταξύ των οποίων και τα διεθνή διαγωνιστικά. Το δεύτερο είναι ένα αφιέρωμα στο ντοκιμαντέρ κινουμένου σχεδίου, το υποείδος που αναπτύσσεται ραγδαία παγκοσμίως αυτόν τον καιρό, με μικρά αριστουργήματα δημιουργημένα μέσα από την καθαρή αγάπη και το πάθος των καλλιτεχνών τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση