ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Το ταμείο που ζεσταίνεται και το «κλειστόν» της Ευρώπης

Με τα τέρατα του πολυαναμενόμενου μπλοκμπάστερ «Godzilla vs. Kong» ξεκινούν περισσότερες από 3.000 αίθουσες στις ΗΠΑ

Kathimerini.gr

ΤΟΥ ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ

Οι ανακοινώσεις για το άνοιγμα των κινηματογραφικών αιθουσών ανά τον κόσμο προκαλούν ένα ανάμεικτο συναίσθημα ελπίδας και απογοήτευσης. Ελπίδα διότι μοιάζει πλέον λιγότερο μακρινή η μέρα που θα μπορέσουμε να ξαναζήσουμε την (αναντικατάστατη) εμπειρία της μεγάλης οθόνης και απογοήτευση επειδή όλα αυτά δεν συμβαίνουν στη χώρα μας, ούτε καν στην ευρύτερη γειτονιά μας.

Να τα πάρουμε όμως με τη σειρά. Στην Κίνα, όπου σχεδόν το σύνολο των αιθουσών είναι πλέον ανοιχτό, λειτουργώντας μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις με πληρότητα της τάξεως του 75%, τα ρεκόρ προσέλευσης διαδέχονται το ένα το άλλο. Είναι χαρακτηριστικό πως, το περασμένο Σαββατοκύριακο, το πολυαναμενόμενο άνοιγμα του μπλοκμπάστερ των τεράτων της Warner, «Godzilla vs. Kong», σάρωσε το κινεζικό box office συγκεντρώνοντας εισπράξεις 70 εκατ. δολαρίων, τα οποία προήλθαν από 11,8 εκατομμύρια εισιτήρια σε 42.000 αίθουσες. Στον «στόλο» μάλιστα της χώρας έχουν πρόσφατα προστεθεί και πολλές νέες οθόνες τελευταίας τεχνολογίας IMAX, ανεβάζοντας τα κέρδη και κάνοντας την Κίνα όλο και πιο καθοριστική στους υπολογισμούς των χολιγουντιανών στούντιο.

Στην ίδια ταινία, ωστόσο, φαίνεται να ποντάρει και η αμερικανική αγορά του σινεμά –εκεί η πρεμιέρα γίνεται σήμερα– ώστε να σηματοδοτήσει τη δυναμική επιστροφή της στις εισπράξεις εκατοντάδων εκατομμυρίων που φέρνουν συνήθως οι λαμπερές παραγωγές της. Παρά την ταυτόχρονη κυκλοφορία του φιλμ στην πλατφόρμα του HBO Max, αυτό θα κάνει ντεμπούτο επίσης σε περισσότερες από 3.000 αίθουσες, με βάσιμες ελπίδες ότι θα προσελκύσει μεγάλο αριθμό θεατών, ιδιαίτερα των μικρότερων ηλικιών.

Σύμμαχος και απαραίτητη προϋπόθεση μιας τέτοιας εξέλιξης είναι φυσικά το άνοιγμα των αιθουσών, εδώ και ένα μήνα περίπου, στις σημαντικές αγορές της Νέας Υόρκης και της Καλιφόρνιας, οι οποίες είναι «υπεύθυνες» για περίπου τον μισό από τον συνολικό τζίρο της βιομηχανίας. Στη δεύτερη μάλιστα, και ιδιαίτερα στο Λος Αντζελες, οι Αρχές αναμένεται από τις 5 Απριλίου να επιτρέψουν την πληρότητα στο 50%, γεγονός που ίσως δελεάσει και άλλα στούντιο ώστε να αρχίσουν να κατεβάζουν τις ταινίες τους από το «ράφι».
Στη δική μας πλευρά του Ατλαντικού, ως γνωστόν, η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική. Σε γενικές γραμμές τα σινεμά στη Γηραιά Ηπειρο παραμένουν κλειστά, πλην κάποιων χωρών που δεν ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ενωση και της Ισπανίας, η οποία έχει ανοιχτό περίπου το 45% των αιθουσών της. Επιπλέον, η μοναδική χώρα που έχει ανακοινώσει συγκεκριμένη ημερομηνία επανέναρξης (17/5) είναι η Βρετανία, ενώ στις περισσότερες ισχύει το κλασικό «αναλόγως των επιδημιολογικών δεδομένων». Για την Ελλάδα αυτό βέβαια σημαίνει καλοκαίρι ή όποτε επιτραπούν οι θερινές προβολές.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση

«Γενικά νομίζω όλοι αγαπήσαμε τον Ανδοκίδη, ειδικά οι animators που εδώ και μήνες επιμελούνται την κάθε του κίνηση, το κάθε του βλέμμα» λένε οι σκηνοθέτες Αλεξία Roider και ο Μιχάλης Καλοπαίδης

Ένα κυπριακό animation στις ΗΠΑ

Η ανακάλυψη της ερυθρόμορφης τεχνικής από τον Ανδοκίδη από τη Zedem Media στο Museum of Fine Arts της Βοστώνης
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΣΙΝΕΜΑ