ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Υπ. Παιδείας: Συνεχίζεται ο εκσυγχρονισμός της εκπαίδευσης

Δεν ακυρώνεται η προσπάθεια για εισαγωγή Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων

ΚΥΠΕ

Η προσπάθεια που καταβάλλεται για εκσυγχρονισμό του κυπριακού εκπαιδευτικού συστήματος συνεχίζεται με εντονότερους ρυθμούς και προχωρεί σε όλες τις δομές και το περιεχόμενο του συστήματος, αποσκοπώντας στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης για τα παιδιά μας, διαβεβαιώνει, σε ανακοίνωση του, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού (ΥΠΠ).

Αναφορικά με δημοσιεύματα και ανακοινώσεις σε σχέση με την Έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής για την αξιολόγηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων (ΑΠ), το Υπουργείο Παιδείας διευκρινίζει ότι η διαδικασία αξιολόγησης δεν ακυρώνει με οποιοδήποτε τρόπο την προσπάθεια που άρχισε από το 2008 για την εισαγωγή Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων στη κυπριακή δημόσια εκπαίδευση, ούτε και μηδενίζει τα ΑΠ.

«Αντίθετα, η αξιολόγηση διαμορφωτικής μορφής που έχει εκπονηθεί, μετά από αίτημα του ίδιου του ΥΠΠ, αποτελεί βασικό εργαλείο βελτίωσης του όλου εγχειρήματος και αναγκαιότητα που θα έπρεπε να είχε τροχοδρομηθεί από την έναρξη της προσπάθειας. Η αξιολόγηση, η οποία θα πρέπει να στηρίζει την κάθε αλλαγή στην εκπαίδευση δεν πρέπει να φοβίζει κανένα και ούτε να θεωρείται απειλή, παρά μόνο βάση για αναδιαμόρφωση και βελτίωση στη βάση τεκμηρίωσης», προσθέτει.

Αναφέρει, επίσης, ότι η εν λόγω έκθεση αξιολόγησης αξιοποιείται στο μέγιστο βαθμό από το ΥΠΠ στη βάση καθαρά επιστημονικών κριτηρίων.

«Η έκθεση θα αποτελέσει τη βάση για σειρά βελτιωτικών αλλαγών, τόσο στο περιεχόμενο των ΑΠ όσο και σε οριζόντια θέματα που απασχολούν το ΥΠΠ εδώ και καιρό, όπως το ωρολόγιο πρόγραμμα, οι δείκτες μαθησιακής επάρκειας και τα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών μας. Ήδη, οι ομάδες εργασίας για τα ΑΠ (οι οποίες αποτελούνται τόσο από αποσπασμένους, προσοντούχους, εκπαιδευτικούς στο κάθε μάθημα, όσο και από επιθεωρητές), θα υποβάλουν στον Υπουργό εισηγήσεις για αλλαγές ενόψει και της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς σε λίγες μόνο βδομάδες, στη βάση των εισηγήσεων της Επιστημονικής Επιτροπής που εκπόνησε την αξιολόγηση», προσθέτει.

Αναφέρει, παράλληλα, ότι η έκθεση αξιολόγησης των ΑΠ θα αξιοποιηθεί επίσης για συνεχή, εσωτερική και διαμορφωτική αξιολόγηση από τους λειτουργούς του ΥΠΠ, ώστε να δοθεί η ευκαιρία για άμεση και έγκαιρη παρέμβαση στα θέματα περιεχομένου και διδασκαλίας των διαφόρων μαθημάτων, εκεί και όπου κρίνεται αναγκαίο.

Σημειώνει ότι έχει ήδη τροχοδρομήσει μηχανισμούς συνεχούς αξιολόγησης, ώστε τα προβλήματα και οι αδυναμίες που υπάρχουν και βιώνονται καθημερινά από τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς, να εντοπίζονται και να επιλύονται τεκμηριωμένα και έγκαιρα.

Το ΥΠΠ αναφέρει ότι εκτιμά το έργο της Επιστημονικής Επιτροπής, η οποία εργάστηκε εντατικά με βάση αίτημα του ίδιου του Υπουργού Παιδείας για εφ’ όλης της ύλης αξιολόγηση των ΑΠ.

«Όλα τα μέλη της είναι εγνωσμένου κύρους πανεπιστημιακοί από πανεπιστήμια του τόπου μας και πλείστοι από αυτούς έχουν ήδη αξιοποιηθεί ως εμπειρογνώμονες για το ΥΠΠ από διάφορες κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης και της προηγούμενης», καταλήγει.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση