ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Δοκιμάσαμε τη νέα Premium Economy της Lufthansa

Η θέση έχει 3 εκ. φαρδύτερο κάθισμα και επιπλέον 10 εκ. «αέρα» δεξιά-αριστερά

Kathimerini.gr

Οταν το εισιτήριο Φρανκφούρτη - Τόκιο στην business class κοστίζει περίπου 5.000 ευρώ μετ’ επιστροφής, ενώ στην economy ενδεχομένως και λιγότερο από 1.200, η επιλογή της οικονομικής θέσης δείχνει απλώς μονόδρομος. Οι θυσίες όμως που προϋποθέτει αυτός ο μονόδρομος στον τομέα της άνεσης, σε όλες τις μεγάλες πτήσεις, δημιούργησαν την ανάγκη για μια ενδιάμεση κατάσταση. Η καινούργια premium economy θέση της Lufthansa έρχεται να καλύψει αυτήν ακριβώς την ανάγκη με μια επιβάρυνση της τάξεως των 600 ευρώ.

Προσωπικός χώρος

Δεν χρειάζεται να είσαι γκουρού των ταξιδιών για να νιώσεις την αξία του προσωπικού χώρου. Προφανώς η σωματική επαφή με τον οποιοδήποτε συνεπιβάτη -ακόμη και αν αυτός δεν είναι άγνωστος- δεν είναι επιθυμητή, ιδιαίτερα όταν πετάς πάνω από τον Ατλαντικό και υπολογίζεις για πόσες ώρες ακόμα θα βρίσκεσαι καθηλωμένος στο κάθισμά σου. Και αν σε γενικές γραμμές δεχτούμε ότι ο χώρος που υπάρχει για τα γόνατά σου μπορεί να είναι επαρκής, ο κανόνας λέει ότι στο πλάτος υπάρχει πρόβλημα, το οποίο είναι τόσο μεγαλύτερο όσο πιο σωματώδης -ή πιο... επεκτατικός- είναι ο «γείτονας».
Τέτοιου τύπου προβλήματα αποτυπώνονται στα ερωτηματολόγια των τμημάτων marketing των αεροπορικών εταιρειών, όπως συνέβη και στην περίπτωση του μεγάλου γερμανικού αερομεταφορέα, που πήρε την απόφαση να μετατρέψει το 10% των θέσεων των αεροσκαφών μακράς ακτίνας δράσης σε θέσεις premium economy.

Μπαίνοντας στο ολοκαίνουργιο Boeing 747-8, με το οποίο πετάξαμε πάνω από τη βόρεια Γερμανία, δεν χρειάστηκε ιδιαίτερη προσπάθεια για να καταλάβουμε ότι εκεί που στην economy παρατάσσονται στη σειρά 10 καθίσματα (σε μια διάταξη 3 - 4 - 3), στην premium economy απλώνονται οκτώ... Από εδώ πηγάζει το πρώτο, και μάλλον σημαντικότερο, όφελος του επιβάτη αυτής της θέσης, που έχει να κάνει με το κατά 3 εκατοστά φαρδύτερο κάθισμα και με τα επιπλέον 10 εκατοστά «αέρα» δεξιά-αριστερά, τα οποία επιτρέπουν την ύπαρξη ατομικών μπράτσων σε κάθε κάθισμα.

Το δεύτερο όφελος αφορά στο διαθέσιμο μήκος, που αγγίζοντας το ένα μέτρο (98 εκ.) δίνει μια άλλη διάσταση στον τομέα της άνεσης, όχι μόνο γιατί επιτρέπει να ρίξεις την πλάτη του καθίσματός σου (και ενδεχομένως να κοιμηθείς) χωρίς να ενοχλήσεις αυτόν που κάθεται πίσω σου, αλλά και γιατί το να σηκωθείς από τη θέση σου και να βγεις στο διάδρομο δεν απαιτεί να μετακινηθεί ο διπλανός σου.

Τα μαθηματικά δείχνουν συνολική αύξηση του διαθέσιμου χώρου κατά 50%, ενώ λεπτομέρειες όπως το ρυθμιζόμενο σε ύψος προσκέφαλο, η μετακινούμενη βάση του καθίσματος και οι θήκες για μικροπράγματα λειτουργούν πάντα υπέρ της άνεσης. Οι οθόνες των 11 ή 12 ιντσών με τη σχετική συνοδεία ταινιών, παιχνιδιών κ.ά., η θύρα USB, η πρίζα για μικροσυσκευές, το μικρό τσαντάκι με είδη ατομικής υγιεινής και η επιλογή φαγητού δίνουν την απαραίτητη, γι’ αυτόν που έχει πληρώσει κάτι παραπάνω, αίσθηση πολυτέλειας, ενώ τα 46 κιλά αποσκευών (2x23 kg) είναι βεβαίως παραπάνω από καλοδεχούμενα.

Με τη γλώσσα των αριθμών

Κοιτάζοντας τα σχετικά με το νέο κάθισμα στατιστικά, μας τράβηξε την προσοχή το κόστος, για λόγους προφανείς: ένα premium economy κάθισμα κοστίζει όσο ένα VW Golf (!) και η ερώτηση προς τον υπεύθυνο επικοινωνίας της εταιρείας, Andreas Bartels, ήταν άμεση. Ναι, ήταν η απάντηση, το κόστος κάθε καθίσματος ξεπερνά τις 20.000 ευρώ και αυτό έχει σχέση με τα ιδιαίτερα υλικά (π.χ. ύφασμα που δεν καίγεται) που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του. Και παραμένοντας στο χώρο του αυτοκινήτου, o κ. Bartels σημείωσε χαρακτηριστικά ότι, αν πάτε στην business class, το κόστος του καθίσματος αντιστοιχεί σε BMW σειράς 5...

Η επόμενη έκπληξη είχε να κάνει με το πλήθος των καθισμάτων της νέας θέσης: μόνο 32 καθίσματα σε έναν γίγαντα των αιθέρων μάς φάνηκαν λίγα, αλλά το τμήμα marketing έχει κάνει τους δικούς του υπολογισμούς σε σχέση με τις ανάγκες της αγοράς. Συνολικά λοιπόν, τα 106 αεροσκάφη που εκτελούν τα «μεγάλα» δρομολόγια της εταιρείας θα δεχτούν 3.600 καθίσματα premium economy. Πρόκειται για νούμερο που στον συνολικό αριθμό καθισμάτων δεν εντυπωσιάζει, αλλά που αντιστοιχεί, σύμφωνα με το μέλος του Δ.Σ. της Lufthansa A.G., Ulrich Garnadt, σε 1,5 εκατομμύριο επιβάτες ετησίως!

Πρόκειται σίγουρα για ένα μεγάλο βήμα -ιδιαίτερα αν σκεφτεί κανείς ότι επί 35 χρόνια οι κατηγορίες εισιτηρίων που προσέφερε η Lufthansa δεν είχαν αλλάξει- το οποίο εντάσσεται, σύμφωνα με τον κ. Garnadt, στη μεγαλύτερη προϊοντική αναβάθμιση στην ιστορία της εταιρείας.

Τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν την 1η Δεκεμβρίου με τα αεροσκάφη Boeing 747-8, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα Airbus A330-300 και A380-800 (με 21 και 52 premium economy θέσεις, αντίστοιχα). Ηδη οι κρατήσεις έχουν ξεπεράσει τις προσδοκίες των ανθρώπων της εταιρείας...

Η Premium Economy εξαπλώνεται

Τα τελευταία χρόνια η Premium Economy διατίθεται από ολοένα και περισσότερες διεθνείς αεροπορικές εταιρείες, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση σε σχετικά προσιτό κόστος. Ουκ ολίγοι είναι, άλλωστε, οι τακτικοί ταξιδιώτες που τη χαρακτηρίζουν την πιο value for money θέση και την επιλέγουν φανατικά.

Γι’ αυτό και η «μάχη» που δίνουν πλέον οι αεροπορικές εταιρείες μεταξύ τους είναι αναφορικά με το σπουδαίο αυτό «ενδιάμεσο» κάθισμα. Εκτός από τη Lufthansa, η British Airways, η Air France και η Turkish Airlines -η τελευταία με εντυπωσιακά μεγάλη απόσταση μεταξύ των καθισμάτων- είναι τρεις από τις εταιρείες που έχουν επενδύσει στην εν λόγω θέση. Προς το παρόν, από την Αθήνα μπορείτε να πετάξετε με Premium Economy Class με την Air France για το Παρίσι (από 460 ευρώ), ενώ οι περισσότερες εταιρείες τη διαθέτουν στα αεροσκάφη που ξεκινούν από τη βάση τους και κάνουν διηπειρωτικά ταξίδια.

Μικρά μυστικά για μεγάλα ταξίδια

> Παράθυρο ή διάδρομο; Η αλήθεια είναι ότι επιλέγοντας παράθυρο, εκτός από τη θέα, έχεις πάντα τη δυνατότητα να γείρεις προς την πλευρά του παραθύρου και ενδεχομένως να κοιμηθείς. Από την άλλη, ο διάδρομος προσφέρει τη δυνατότητα να σηκωθείς ανά πάσα στιγμή για να ξεμουδιάσεις ή να κατευθυνθείς προς την τουαλέτα, χωρίς να ενοχλήσεις κανέναν.
> Η γυμναστική είναι απαραίτητη κατά τη διάρκεια πολύωρων ταξιδιών, καθώς δεν αποκλείεται να υποστεί κάποιος, εφόσον υπάρχει σχετική προδιάθεση, ακόμη και ισχαιμικό επεισόδιο. Αρκετές αεροπορικές εταιρείες, ανάμεσά τους και η Lufthansa, έχουν στο multimedia ρεπερτόριό τους και πρόγραμμα γυμναστικής. Τέτοια προγράμματα μπορείτε να βρείτε και αλλού στο internet, όπως για παράδειγμα στο CNN (http://travel.cnn.com/sydney/visit/plane-yoga-18-exercises-healthy-flying-910157).
> Μάσκα και ωτοασπίδες θα σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε, ενώ εξαιρετικά χρήσιμο είναι και το ειδικό, φουσκωτό μαξιλάρι που στηρίζει τον αυχένα. Τα μαξιλαράκια που δίνουν στο αεροπλάνο δεν προσφέρουν επαρκή στήριξη.
> Το αλκοόλ μπορεί να έχει χαλαρωτική επίδραση και γενικά να θεωρείται ότι διευκολύνει τον ύπνο, αλλά από την άλλη συμβάλλει στην αφυδάτωση, που στις συνθήκες της καμπίνας δεν είναι ό,τι καλύτερο. Μην το παρακάνετε λοιπόν, γιατί αρκετά περιστατικά λιποθυμίας εν πτήσει έχουν συνδεθεί με το αλκοόλ.
> Φορέστε άνετα ρούχα, κατάλληλα για τις συνθήκες που σας περιμένουν στον προορισμό σας, και έχετε μαζί σας κάποιο αποσμητικό, τα στοιχειώδη είδη ατομικής υγιεινής (π.χ. οδοντόβουρτσα και οδοντόκρεμα) και ένα ζευγάρι καθαρές κάλτσες.
> Επιλέγοντας θέση κατά το check in, προτιμήστε κάποια τριάδα (ανάλογα με τον τύπο του αεροσκάφους) όπου έχει ήδη κάποιος κάνει κράτηση. Υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να είστε τυχεροί και να μείνει η μεσαία θέση κενή. Αν κλείσετε σε άδεια τριάδα, το ενδεχόμενο να βρεθείτε με ένα ζευγάρι δίπλα σας είναι πολύ πιθανό.
> Αν ταξιδεύετε με κάποιον φίλο, επιλέξτε τις δύο ακριανές θέσεις της τριάδας, καθώς και πάλι υπάρχει περίπτωση να μείνει η μεσαία θέση κενή, ενώ, αν υπάρξει τρίτος επιβάτης στη μέση, ευχαρίστως θα αλλάξει τη θέση του με κάποια από τις δικές σας.
> Μια γνωριμία με τους διπλανούς σας θα βοηθήσει στη δημιουργία καλής διάθεσης, οπότε, αν κάτι σας ενοχλήσει στην πορεία, θα είναι πιο εύκολο να το διαχειριστείτε.
> Εχετε μαζί σας κάποιον αντάπτορα για το φορτιστή του κινητού σας, του laptop σας κ.λπ.

Ταξίδια: Τελευταία Ενημέρωση