ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η Κοπεγχάγη δεν έχει ανταγωνισμό στην ποδηλασία

Kathimerini.gr

Πρώτη «εκτός συναγωνισμού» χαρακτηρίζει την πρωτεύουσα της Δανίας νέος διεθνής δείκτης πόλεων φιλικών προς τους ποδηλάτες.

Η Κοπεγχάγη ξεπέρασε φέτος το Αμστερνταμ, που είχε καταλάβει την πρώτη θέση τα τελευταία δύο χρόνια. Η φετινή κατάταξη, η οποία εκπονήθηκε από τη συμβουλευτική εταιρεία Copenhagenize, περιλαμβάνει, επίσης, «έπαινο» για την πόλη: «Η δανική πρωτεύουσα είναι εντυπωσιακά σταθερή στην τήρηση της δέσμευσής της για επενδύσεις στις ποδηλατικές υποδομές, στην αντικατάσταση παραδοσιακών μεταφορικών μέσων με το ποδήλατο και στην προσπάθειά της να οδηγήσει την ποδηλασία στο επόμενο επίπεδο, χάρη στην αξιοποίηση της τεχνολογίας. Σε ό,τι αφορά τη δημιουργία ενιαίων υποδομών και ποδηλατικών δικτύων, η Κοπεγχάγη δεν έχει ανταγωνίστρια», αναφέρει η έκθεση.

Ο δείκτης αφορά την αύξηση των ποδηλατών κάθε χρόνο, με τους κατοίκους της Κοπεγχάγης να ηγούνται στον τομέα αυτό. Το 2012, οι Δανοί κάτοικοι της πρωτεύουσας χρησιμοποιούσαν ποδήλατο για το 36% των μετακινήσεών τους ενώ το ποσοστό αυτό αυξήθηκε το 2014 στο 45%. «Μια τόσο απότομη αύξηση δεν παρατηρήθηκε πουθενά αλλού», επισημαίνει το πόρισμα της Copenhagenize.

Οι τρεις νέες γέφυρες, οι οποίες εγκαινιάστηκαν πέρυσι στην πρωτεύουσα, συμπεριλαμβανόμενης και της πολυδιαφημισμένης Cykelslagen, διαθέτουν «ποδηλατο-αυτοκινητόδρομους» για αποκλειστική χρήση ποδηλάτων. Οι οδοί αυτές επιτρέπουν στους κατοίκους κοντινών κοινοτήτων να χρησιμοποιούν τα ποδήλατά τους για να προσεγγίζουν την πρωτεύουσα και να εργαστούν.

«Παρότι η Κοπεγχάγη ξεπέρασε το Αμστερνταμ, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση, οι δύο αυτές πόλεις συνεχίζουν να κυριαρχούν στο θέμα της ποδηλασίας», εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της Copenhagenize, Μίκαελ Κόλβιλ-Ανερσεν.

Παρά τους επαίνους, όμως, ο δήμος της Κοπεγχάγης δέχθηκε και κάποιο βαθμό κριτικής. Η Copenhagenize κατακεραύνωσε το δαπανηρό, καθυστερημένο και ελάχιστα λειτουργικό πρόγραμμα κοινόχρηστων ποδηλάτων της πρωτεύουσας της Δανίας, καλώντας την τοπική κυβέρνηση να το διακόψει οριστικά. «Σταματήστε επιτέλους το πρόγραμμα κοινόχρηστων ποδηλάτων και αφιερώστε τα κεφάλαια αυτά σε κάτι το οποίο θα αποδειχθεί λειτουργικό», αναφέρει η έκθεση.

Δυσλειτουργίες

Πίσω από τα προβλήματα του προγράμματος –που τόση επιτυχία έχει γνωρίσει στο Παρίσι, στο Λονδίνο και αλλού– κρύβονται δυσλειτουργίες στην παροχή των ποδηλάτων από τον κατασκευαστή και στην καθυστέρηση που αντιμετώπισε η κατασκευή τους. Την ίδια στιγμή, προβλήματα στη σύμβαση μεταξύ των κρατικών σιδηροδρόμων (DSB), της δημαρχίας της Κοπεγχάγης και εκείνης του Φρέντρικσμπερ καταδίκασαν το πρόγραμμα σε αποτυχία.

Πέραν της Κοπεγχάγης και του Αμστερνταμ, ο κατάλογος των ιδανικών ποδηλατικών πόλεων περιλαμβάνει την Ουτρέχτη, το Στρασβούργο, τη Νάντη, την Αμβέρσα και τη Σεβίλλη.

Ταξίδια: Τελευταία Ενημέρωση