ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τα παιδία εμπαίζει...

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

Τελικά είχε επιτυχία ή όχι η ογκώδης διαδήλωση των εκπαιδευτικών την περασμένη Τρίτη; Κατέβηκαν στους δρόμους οι εκπαιδευτικοί για να διαφυλάξουν τα κεκτημένα τους ή γιατί ειλικρινά θέλουν να αλλάξουν το είναι του δημόσιου σχολείου; Διότι η εικόνα είναι πολύ εύκολο να αλλάξει. Οι εκπαιδευτικοί είναι οι χαραμοφάηδες της δημόσιας μηχανής ή δεν είναι; Οι γονείς που απειλούν με «πουρτόζες» και αγωνιούν για τα παιδιά τους, γιατί ακριβώς αγχώνονται; Για το αν θα τα παρκάρουν στο σχολείο για οκτώ ώρες ή αν θα τα στείλουν να μάθουν γράμματα; Η κοινωνία που φωνασκεί εναντίον των εκπαιδευτικών ανήκει συνολικά στην αδικημένη κάστα των ιδιωτικών υπαλλήλων ή όχι; Ερωτήσεις που δεν θα πάρουν καμία απάντηση, διότι δεν υπάρχει μία απάντηση. Η κυβέρνηση σταδιακά έφερε τα πράγματα σε μία κατάσταση που τη βολεύει.

Όμορφα και συσταρισμένα έκανε να λειτουργήσει ο κοινωνικός αυτοματισμός, γονείς εναντίον εκπαιδευτικών, σιγά-σιγά έγινε μια κοινωνία αδικημένων εναντίον παρτάκηδων εκπαιδευτικών, όμορφα, με πρόγραμμα, με πάρε-δώσε, με τερτίπια συνδικαλιστικά και τρικ κυβερνητικά. Με μόνιμη επωδό τον σεβασμό στα παιδιά, το ότι οφείλουμε να συνεννοηθούμε για δώσουμε το καλύτερο στη νέα γενιά, το μέλλον αυτού του τόπου. Εν τω μεταξύ κουβέντα για το πάπλωμα ή μάλλον για να είμαι δίκαιος, λίγα μόνο λόγια για τα ουσιαστικά προβλήματα της παιδείας και αυτά από ονειροπόλους και ταγμένους πραγματικά στον εκπαιδευτικό μαραθώνιο. Δεν άκουσα και πολλά για νέες εκπαιδευτικές μεθόδους, για σύγχρονα προγράμματα σπουδών στα γυμνάσια και τα λύκεια, για ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ούτε από την κυβέρνηση ούτε από τα συνδικαλιστικά όργανα. Ακόμα και αν τα επεξεργάζονται στο Υπουργείο Παιδείας, που είναι και Πολιτισμού, μην το ξεχνάμε, Παιδείας και Πολιτισμού, επαναλαμβάνω, χάθηκαν στο ποτάμι του εξορθολογισμού, εναντίον του οποίου ξεχύθηκαν χιλιάδες δάσκαλοι και καθηγητές.

Ακόμα και αν τα έθεσαν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, τα καταβρόχθισε η ανάγκη να αντιδράσουν στον εξορθολογισμό. Σκεφτείτε, αποφάσισαν να τακτοποιήσουν τα κακώς κείμενα στην παιδεία, να την εξορθολογήσουν, εν μέσω στασιμότητας του Κυπριακού και πώλησης του Συνεργατισμού, Ιούλιο μήνα… ε κάτι μυρίζει άσχημα στα βασίλεια της Κυπριακής Δημοκρατίας, κάποιο μήλο σάπισε και προκειμένου να καλύψουμε τη μυρωδιά, πετάμε άρωμα εξορθολογισμού. Το Υπουργείο Παιδείας, που είναι και Πολιτισμού, μην τα ξαναλέμε, χειρίστηκε το όλο θέμα επικοινωνιακά με τον πιο λάθος τρόπο, οι εκπαιδευτικοί από τη μεριά τους δεν κατάφεραν να εξηγήσουν στον κόσμο τι ακριβώς ζητάνε και ποια είναι ακριβώς τα σημεία στα οποία αντιτίθενται. Δεν με έπεισε η κυβέρνηση, αφού δημιούργησε πολλή φασαρία για να βάλει μερικές δεκάδες εκπαιδευτικούς να δουλέψουν περισσότερο; Για ένα σακούλι ώρες έγιναν όλα; Για ένα αδειανό πουκάμισο; Δεν περίμεναν ότι η ετσιθελική δράση, θα φέρει την ανάλογη αντίδραση; Αυτό που δε περίμεναν ίσως είναι η μαζικότητα της εναντίωσης, και πείσμωσαν και ήλπιζαν ότι ο Πρόεδρος, που τα λύνει όλα, θα το λύσει και αυτό προσφέροντας, δεξιωνόμενος κατά το βυζαντινό ήθος, και τώρα που δεν συνέβη αυτό; Αλαλούμ, αλαλούμ. Δεν με έπεισαν ούτε οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των δασκάλων και των καθηγητών.

Δεν με έπεισαν για έναν πολύ απλό λόγο, που ταυτόχρονα είναι και κοινωνικό παράδοξο, ως συνδικαλιστές έχουν ξεχάσει πώς να επικοινωνούν με την κοινωνία ολόκληρη, πώς να διεκδικούν, εμπλέκοντάς την. Έως σήμερα έμαθαν να ικανοποιούν το ακροατήριό τους και μόνο αυτό και τώρα που το ακροατήριο γίναμε όλοι εμείς, τα έχασαν. Ας είναι αυτό μία ευκαιρία για να ξανασυνδεθούν με την κοινωνία. Από την άλλη με έπεισαν μεμονωμένοι καθηγητές και δάσκαλοι, διότι ξέρω ότι πραγματικά αγωνιούν, τους ενδιαφέρει η ποιότητα της προσφερόμενης παιδείας. Αυτούς τους μεμονωμένους τους παρακολουθώ να μαζεύουν βιβλία, να βάζουν τα παιδιά στο θεατρικό παιχνίδι και να ακούν τη φύση. Να προετοιμάζουν μαθητές για μαθηματικές ολυμπιάδες και να τα συνοδεύουν σε γκαλερί για να δείξουν τη δουλειά τους. Και όλα αυτά που κατάφεραν δεν τα έκαναν εντός του σχολικού τους χρόνου, δεν πληρώθηκαν επιπλέον, δεν έκαναν λιγότερες ώρες μάθημα. Ναι, είχε επιτυχία η διαδήλωση, γι’ αυτούς τους εκπαιδευτικούς και μόνο γι’ αυτούς καλώς έγινε.

ΥΓ. Οι εκπαιδευτικοί στα ιδιωτικά σχολεία δεν νιώθουν ότι πρέπει να στηρίξουν τους συναδέλφους τους; Ρωτάω εγώ.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Απόστολος Κουρουπάκης: Τελευταία Ενημέρωση

X