ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Έξι γραμμές ήταν αρκετές

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Αν κρίνουμε από τις χθεσινές αναφορές του προέδρου Χριστοδουλίδη στον απολογισμό των 100 ημερών διακυβέρνησης του, μάλλον οι τομείς της Ναυτιλίας και του Τουρισμού, είναι χαμηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων του. Αν όσοι παρακολούθησαν την δημοσιογραφική διάσκεψη, δεν θυμούνται τί λέχθηκε ακριβώς για αυτούς τους δύο τομείς, ο λόγος είναι απλός. Δεν ειπώθηκαν και πολλά. Και αν για τον τουρισμό ο πρόεδρος αρκέστηκε έστω σε μια σύντομη αναφορά έξι γραμμών φαίνεται μάλλον ότι ξέχασε την ναυτιλία.

Ας δούμε όμως συγκεκριμένα τί ανέφερε για τον τουρισμό. «Στον σημαντικό για την οικονομία του τόπου μας τομέα του Τουρισμού, εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο, υλοποιώντας προεκλογική μου εξαγγελία, η σύσταση Φορέα Προβολής Τουρισμού, ο οποίος θα ασκεί συμβουλευτικό ρόλο και θα συμβάλει σημαντικά στον καθορισμό πολιτικών και δράσεων προβολής και προώθησης της χώρας, με σύγχρονο τρόπο, ως τουριστικού προορισμού. Ταυτόχρονα, στοχεύοντας στην προσέλκυση τουρισμού υγείας και ευεξίας, που αποτελεί προτεραιότητα της Στρατηγικής Τουρισμού, εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο, στις 15 Ιουνίου, Σχέδιο Κινήτρων με συνολικό προϋπολογισμό €5 εκ.»

Ας σημειωθεί, ότι το συγκεκριμένο σχέδιο για προσέλκυση τουρισμού υγείας δεν είναι κάτι καινούργιο. Είχε ετοιμαστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και εγκρίθηκε τώρα. Δεν επρόκειτο δηλαδή για πρωτοβουλία της παρούσας διακυβέρνησης. Άρα στην ουσία τί μένει; Η σύσταση φορέα προβολής Τουρισμού, ένας φορέας ο οποίος εξ όσων πληροφορούμαι, ναι μεν ανακοινώθηκε, πλην όμως δεν αξιοποιήθηκε. Δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής καμία συνάντηση των φορέων και των συνδέσμων του τουρισμού για τα θέματα προβολής. Όχι ακόμα τουλάχιστον. Και στο μεταξύ η καλοκαιρινή σεζόν τρέχει, χωρίς να υπάρχει ξεκάθαρη ενημέρωση για το πώς προχωρούν οι ενέργειες προβολής του προορισμού και τί είναι αυτό που επιθυμούμε να αναδείξουμε. Αυτό που γνωρίζουμε, είναι ότι κυκλοφόρησε πριν από μερικές μέρες προωθητικό βίντεο για το Heartland of legends, το έργο το οποίο στοχεύει στην ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού, στην ανάπτυξη της ενδοχώρας, υπαίθρου, ορεινών και ακριτικών περιοχών. Αυτό είναι και το μοναδικό οπτικοακουστικό υλικό το οποίο έχει αναρτηθεί στην σελίδα Visit Cyprus στο You Tube τις τελευταίες μέρες, το οποίο δεν πείθει ότι μπορεί να δημιουργήσει την ανάγκη στον τουρίστα να επισκεφθεί οπωσδήποτε αυτές τις περιοχές ή για την μοναδική εμπειρία που μπορεί να αποκομίσει εκεί. Σε ένα Υφυπουργείο, στο οποίο το μάρκετινγκ παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, ποιες είναι οι κινήσεις και οι δράσεις οι οποίες όντως θα κάνουν την διαφορά στον τουρισμό μας; Τί καινούργιο φέρνει η νέα κυβέρνηση στο τουριστικό πεδίο; Τί θέλουμε να προβάλουμε και στην τελική, ποιο είναι το όραμα για τον τουρισμό;

Το 2023 διαδέχεται ένα καλό 2022, και ενώ σίγουρα παρουσιάζεται καλύτερο σε σχέση με τις περσινές επιδόσεις, ο στόχος θα έπρεπε να ήταν η πλήρης ανάκαμψη και η επιστροφή σε επίπεδα προ πανδημίας και όχι στο συντηρητικό 5-10% σε σχέση με το 2022. Για να γίνει αυτό, χρειάζεται και προώθηση και προβολή του προορισμού. Δεν μπορεί να μπει ο τουρισμός στον αυτόματο πιλότο και να στηρίζεται εσαεί στις επιδόσεις της καλοκαιρινής περιόδου. Εξάλλου τα πάντα ρει και ουδέν μένει. Οι τάσεις που κινούν την ζήτηση για διακοπές και που διαμορφώνουν την επιλογή των ταξιδιωτών, αλλάζουν. Και είναι ζωτικής σημασίας να μελετήσουμε και να δώσουμε τη δέουσα σημασία στο πώς επηρεάζει η κλιματική αλλαγή και τα σκαμπανεβάσματα του καιρού την δημοφιλία του προορισμού. Αυτό θα έπρεπε να ενσωματωθεί στη νέα στρατηγική τουρισμού, για την οποία έγινε λόγος από τις πρώτες κιόλας μέρες της ανάληψης καθηκόντων της νέας κυβέρνησης

Πέραν της νέας στρατηγικής, προεκλογικά είχαν ετοιμαστεί άλλες 22 προτάσεις που αφορούσαν τον τομέα του τουρισμού. Συνολικά οι 23 προεκλογικές προτάσεις προεκλογικές, είχαν πείσει τον τουριστικό κλάδο, ότι ο νέος πρόεδρος θα έδινε τη δέουσα σημασία στον τουρισμό. Από αυτές τις 23 προχώρησε η μία. Αυτό που ξένισε πάντως δεν ήταν αυτό, αλλά το ότι δεν έγινε καμία αναφορά για το θέμα εξεύρεσης ποιοτικού προσωπικού στον ξενοδοχειακό κλάδο, την αντιμετώπιση θεμάτων όπως η ηχορύπανση και η οπτική ρύπανση, την προώθηση της κυκλικής οικονομίας, και το σημαντικότερο- την δημιουργία Παρατηρητηρίου Τουρισμού το οποίο θα βοηθά στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τομέα. Κάτι που επίσης δεν ακούσαμε από τον Πρόεδρο ήταν το κατά πόσο έγιναν κινήσεις της Κυβέρνησης για επέκταση της αεροπορικής συνδεσιμότητας της Κύπρου. Εφόσον δεν αναφέρθηκαν, υποθέτουμε ότι δεν έγιναν.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Μαρία Ηρακλέους: Τελευταία Ενημέρωση

Εντυπωσιακές είναι για παράδειγμα οι αυξήσεις στις αφίξεις τουριστών από αγορές που μέχρι πρότινος δεν ήταν στον χάρτη, ...
Της Μαρίας Ηρακλέους