ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Προνομιούχοι οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου της Αθήνας

Η πρόσβαση των μόνιμων κατοίκων στο Εμπορικό Τρίγωνο και στην Πλάκα θα συνεχιστεί αδιατάρακτη

Kathimerini.gr

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

Η πρόσβαση των μόνιμων κατοίκων στο Εμπορικό Τρίγωνο και στην Πλάκα θα συνεχιστεί αδιατάρακτη. Αυτό διευκρινίζουν οι ειδικοί, που υποστήριξαν τον δήμο στην κατάρτιση των έκτακτων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για τον «Μεγάλο Περίπατο» της Αθήνας. Οπως επισημαίνουν, το πιθανότερο είναι τα οχήματα που κινούνται στις περιοχές όπου η ελεύθερη κυκλοφορία θα απαγορευτεί, να ελέγχονται κατά την έξοδο και όχι κατά την είσοδο, ώστε να μπορεί να πιστοποιηθεί (από αποδείξεις, τιμολόγια κ.λπ.) αν όντως ένα όχημα μπήκε στις «απαγορευμένες» περιοχές προκειμένου να εξυπηρετήσει έναν μόνιμο κάτοικο και να προμηθεύσει ένα κατάστημα. Εκείνοι που θα πρέπει να αναζητήσουν άλλο τρόπο πρόσβασης είναι οι επισκέπτες.

Ανησυχία

Από προχθές το απόγευμα, οπότε και έγινε γνωστή η υπερψήφιση από το δημοτικό συμβούλιο του σχεδίου έκτακτων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του Δήμου Αθηναίων, το θέμα απασχόλησε έντονα όχι μόνο τα ρεπορτάζ, αλλά και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αρκετοί μόνιμοι κάτοικοι του Εμπορικού Τριγώνου και της Πλάκας, όπου η ελεύθερη κίνηση οχημάτων θα απαγορευτεί, εξέφρασαν την ανησυχία τους για το κατά πόσον θα τους επιτρέπεται να χρησιμοποιούν τα οχήματά τους (ίσως ευθύνεται και η ασάφεια του όρου που χρησιμοποιήθηκε: «οχήματα εξυπηρέτησης μόνιμων κατοίκων»). «Εχουν δίκιο, ίσως η διατύπωσή μας δεν ήταν καλή. Να ξεκαθαρίσουμε λοιπόν ότι οι μόνιμοι κάτοικοι θα έχουν ελεύθερη είσοδο με τα οχήματά τους», λέει στην «Κ» ο Γιώργος Γιαννής, συγκοινωνιολόγος στον Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του ΕΜΠ, που υποστηρίζει επιστημονικά το εγχείρημα (στο κυκλοφοριακό σκέλος).

Θα υπάρχουν βέβαια κανόνες. «Η πιστοποίηση θα γίνεται με την κάρτα μονίμου κατοίκου, που υπάρχει σήμερα. Επίσης, ελεύθερη θα είναι η είσοδος σε οποιαδήποτε άλλη εξυπηρέτηση των κατοίκων: για παράδειγμα μεταφορά αντικειμένων που αγοράστηκαν, σχολικά λεωφορεία, κ.ο.κ. Οι μόνιμοι κάτοικοι των περιοχών αυτών θα είναι προνομιούχοι», λέει ο κ. Γιαννής. «Οι θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης στις περιοχές αυτές θα καταργηθούν και θα υποκατασταθούν από θέσεις για τους μόνιμους κατοίκους. Ο περιορισμός ισχύει για τους επισκέπτες, που θα πρέπει να βρουν άλλο τρόπο πρόσβασης: πεζή, με ποδήλατο, με ταξί ή μέσα μεταφοράς. Μην ξεχνάμε ότι αυτές οι δύο περιοχές έχουν πολύ καλή εξυπηρέτηση από το μετρό».

Η «Κ» έθεσε υπόψη του κ. Γιαννή παραδείγματα καταστημάτων στο Εμπορικό Τρίγωνο, οι ιδιοκτήτες των οποίων θεωρούν ότι θα πληγούν επειδή λ.χ. πωλούν ογκώδη αντικείμενα. «Κατ’ αρχήν σε όλο το μήκος της Ευριπίδου και της Σοφοκλέους, πάνω από τη Σταδίου και κάτω από την Ομόνοια κάποιος θα μπορεί να σταθμεύει κανονικά. Ούτως ή άλλως, υπό κανονικές συνθήκες ήταν εξαιρετικά δύσκολο να παρκάρεις μέσα στο Εμπορικό Τρίγωνο. Αυτό που σκεφτόμαστε όμως, ώστε να μην πληγούν ορισμένα καταστήματα, είναι να ελέγχονται τα οχήματα κατά την έξοδό τους από την περιοχή απαγόρευσης. Ετσι κάποιος θα μπορεί να παρουσιάσει το τιμολόγιο της αγοράς του. Είναι αλήθεια ότι σε αρκετές περιπτώσεις θα πρέπει να αλλάξουμε συνήθειες. Ομως η εμπειρία δείχνει ότι ο κόσμος θα προσαρμοστεί γρήγορα και η εμπορική κίνηση θα ανέβει. Ας δώσουμε την ευκαιρία στις ρυθμίσεις αυτές, έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και 20 χρόνια».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση

X