ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Tουρκικά «παιχνίδια» με έρευνα και διάσωση

Με αφορμή ιστιοφόρο με 45 επιβαίνοντες πρόσφυγες και μετανάστες, το οποίο παρουσίασε πρόβλημα 60 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Κρήτης

Kathimerini.gr

Βασίλης Νέδος , Γιάννης Σουλιώτης

Ενα περιστατικό ενδεικτικό της προσπάθειας της Αγκυρας να επεκτείνει τις διεκδικήσεις της για έρευνα και διάσωση σε περιοχές που συμπίπτουν με την περιοχή του τουρκολιβυκού μνημονίου καταγράφηκε τα προηγούμενα 24ωρα στα νοτιοανατολικά της Κρήτης. Ιστιοφόρο με 45 επιβαίνοντες πρόσφυγες και μετανάστες, το οποίο απέπλευσε από την Τουρκία με τελικό προορισμό την Ιταλία, εντοπίστηκε από το Λιμενικό Σώμα (Λ.Σ.) ήδη από την Πέμπτη να βρίσκεται στα 60 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Κρήτης.

Αρχικά στην επιχείρηση συμμετείχαν κατά κύριο λόγο παραπλέοντα σκάφη, υπό τον συντονισμό του θαλάμου επιχειρήσεων του Λ.Σ. στον Πειραιά. Γρήγορα έγινε χρήση και ιπτάμενων μέσων από τις ελληνικές αρχές, καθώς, πέρα από την επιχείρηση διάσωσης, εξελίχθηκαν και έρευνες για άτομα που αγνοούνταν και επέβαιναν στο ιστιοφόρο. Αξιωματούχος του Λ.Σ. που ερωτήθηκε για το περιστατικό σημείωσε ότι πλησίον της θαλάσσιας περιοχής όπου έγινε το ναυάγιο βρίσκονταν 4 φορτηγά πλοία τα οποία ενεργοποιήθηκαν από τον θάλαμο επιχειρήσεων του Λιμενικού, ενώ συνολικά (μέχρι τις μεσημεριανές ώρες χθες) είχαν εμπλακεί στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης 15 πλοία. Το σήμα κινδύνου εξέπεμψε ο ελληνικός θάλαμος επιχειρήσεων και τα παραπλέοντα εκτελούσαν εντολές του Λ.Σ.

Κατά την εξέλιξη της επιχείρησης κατέφθασε στην περιοχή φρεγάτα του τουρκικού ναυτικού, από την οποία δι’ ασυρμάτου (VHF) δόθηκε εντολή στα παραπλέοντα εμπορικά πλοία να αγνοήσουν τις οδηγίες από τους Ελληνες και να συμμορφωθούν με τις οδηγίες από τους ίδιους. Αξίζει να σημειωθεί ότι χθες το τουρκικό υπουργείο Εθνικής Αμυνας εξέδωσε και ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία η συγκεκριμένη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης διεξάγεται με τουρκικά μέσα και υπό τουρκικό συντονισμό. Σύμφωνα με μαρτυρίες στην «Κ» στελεχών από τον θάλαμο επιχειρήσεων του Λ.Σ., οι Ελληνες αξιωματικοί επανέλαβαν μέσω και του Olympia Radio προς τους κυβερνήτες των παραπλεόντων σκαφών ότι την ευθύνη για τη διαχείριση του συμβάντος έχει ο ελληνικός θάλαμος επιχειρήσεων. Οι ίδιες πηγές επισήμαιναν ότι τα εμπορικά πλοία που μετείχαν στην επιχείρηση αγνόησαν τις διαβιβάσεις από την τουρκική φρεγάτα και συνέχισαν να επιχειρούν υπό τις οδηγίες του ελληνικού θαλάμου επιχειρήσεων. Λίγο αργότερα, η τουρκική φρεγάτα αποχώρησε. Με βάση τις τελευταίες πληροφορίες, έχουν διασωθεί 37 από τους 45 (σύμφωνα με τις μαρτυρίες των ίδιων των επιβαινόντων) μετανάστες και μεταφέρθηκαν σε Κάρπαθο και Ιεράπετρα.

Η διεκδίκηση ρόλου στην έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο αποτελεί μια πάγια πρακτική της Aγκυρας και στηρίζεται στο γεγονός ότι δεν αναγνωρίζει τα όρια ευθύνης του ελληνικού FIR. Η διεκδίκηση της ευθύνης έρευνας και διάσωσης και στα νότια της Κρήτης αποτελεί μια πρακτική η οποία δεν είναι νέα, αλλά έχει πυκνώσει ιδιαιτέρως μετά το τουρκολιβυκό μνημόνιο.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση