ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Από το «Google It!» στο AI και τα social media – Πού να αναζητήσετε τι

Η κυριαρχία της Google στην αγορά της παραδοσιακής αναζήτησης δεν λαμβάνει υπόψη τις αναζητήσεις σε εφαρμογές βίντεο όπως το TikTok ή σε εργαλεία ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το Amazon

Πάει καιρός από τότε που η πρώτη επιλογή για τις απαντήσεις που ψάχναμε για κάθε είδους απορία και ανάγκη, ήταν χωρίς πολλή σκέψη το Google ενώ φίλοι και γνωστοί μας προέτρεπαν «Google It!» ή ελληνιστί «γκούκλαρέ το!». Όλο και περισσότεροι χρησιμοποιούν πλέον τα εργαλεία αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης σε καθημερινή βάση, με τους εκπροσώπους της Generation Z να φθάνουν σε αυτή την περίπτωση, το 46%.

Τα AI chatbots και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok, το Reddit, το Pinterest ή το Instagram είναι δημοφιλέστερα πια από το Google για μικρούς και μεγάλους.

Παρά ταύτα η Google εξακολουθεί να είναι η κυρίαρχη μεταξύ των παραδοσιακών μηχανών αναζήτησης και των εργαλείων αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης, ελέγχοντας περίπου το 90% της παγκόσμιας αγοράς, σύμφωνα με την εταιρεία υπηρεσιών δικτύου Cloudflare. Η Google στάθηκε στο ύψος της στον ανταγωνισμό προσθέτοντας επισκοπήσεις τεχνητής νοημοσύνης σε πολλά από τα αποτελέσματα αναζήτησής της.

Στην τελευταία ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της, η μητρική εταιρεία της Google, Alphabet, ανέφερε ότι οι τριμηνιαίες πωλήσεις από την αναζήτηση Google αυξήθηκαν κατά 15% σε σχέση με πέρυσι, φτάνοντας τα 56,6 δισεκατομμύρια δολάρια, που αντιστοιχούν σε περισσότερο από το ήμισυ των συνολικών εσόδων της εταιρείας.

Ωστόσο, η κυριαρχία της Google στην αγορά της παραδοσιακής αναζήτησης δεν λαμβάνει υπόψη τις αναζητήσεις σε εφαρμογές βίντεο όπως το TikTok ή σε εργαλεία ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το Amazon.

Πέρα από τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης και τις εφαρμογές βίντεο, έχουν εμφανιστεί μια σειρά από νεοφυείς επιχειρήσεις με έμφαση στην αναζήτηση, όπως η Lore και η Daydream, η οποία αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Επομένως, εάν αναζητείτε έναν νέο τρόπο αναζήτησης, εξαρτάται από το τι ψάχνετε.

Πού να ψάξετε

Συνταγές, ταξίδια και εστίαση

Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT ή το Claude της Anthropic ενδείκνυνται για τη δημιουργία πρωτότυπων συνταγών με συστατικά που έχετε ήδη στο σπίτι. Εφαρμογές βίντεο όπως το TikTok ή το Instagram σας επιτρέπουν να αναζητήσετε μια συνταγή και να δείτε την διαδικασία μαγειρέματος πριν τη δοκιμάσετε.

Η εύρεση νέων συνταγών ήταν η πιο συνηθισμένη χρήση της μηχανής αναζήτησης του TikTok, σύμφωνα με μια έρευνα της Adobe το 2023, με τους χρήστες να αναφέρουν ότι αναζητούσαν «βίντεο με οδηγίες», «κριτικές προϊόντων ή υπηρεσιών» και «προσωπικές ιστορίες ή ανέκδοτα» στην εφαρμογή.

Οι κριτικές σε βίντεο είναι επίσης χρήσιμες όταν σχεδιάζετε ένα ταξίδι, καθώς σας επιτρέπουν να δείτε ένα ξενοδοχείο ή έναν προορισμό πριν αποφασίσετε να τον επισκεφθείτε. Το TikTok κυκλοφόρησε φέτος ένα προϊόν που επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν κράτηση σε ξενοδοχεία απευθείας από τα βίντεο της εφαρμογής.

Οι νέοι αναζητούν προτάσεις για προϊόντα ή υπηρεσίες και ψάχνουν εστιατόρια για να φάνε και βρίσκουν τις πληροφορίες στις κοινωνικές πλατφόρμες.

Μόδα και διακόσμηση

Αν αναζητάτε έμπνευση, το Pinterest μπορεί να είναι η πρώτη στάση στην αναζήτησή σας. Σύμφωνα με έρευνα της Adobe που πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο, ο σχεδιασμός είναι η κορυφαία χρήση αναζήτησης (62%) για αυτή την πλατφόρμα «κολάζ». Οι συμβουλές μόδας ήταν επίσης δημοφιλείς.

Ένα πρόσφατο παράδειγμα: Τον Αύγουστο, το Pinterest ανακοίνωσε ότι οι αναζητήσεις για «vintage φθινοπωρινή αισθητική» αυξήθηκαν κατά 1.074% σε ετήσια βάση και ότι υπήρξε αύξηση στις αναζητήσεις για μεταχειρισμένα ρούχα, αξεσουάρ κουζίνας και διακόσμηση εσωτερικών χώρων.

Κοινωνικές πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok μπορούν επίσης να αποτελέσουν πηγές έμπνευσης. Και ειδικά για τη μόδα, υπάρχει μια σειρά από startups που δημιουργούν εργαλεία αναζήτησης για αγορές, από εξατομικευμένες μηχανές αναζήτησης ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το Daydream έως πιο εξειδικευμένες πλατφόρμες που βοηθούν τους χρήστες να βρουν μεταχειρισμένα είδη, όπως το Beni.

Εάν έχετε ήδη στο μυαλό σας ένα προϊόν που θέλετε να αγοράσετε, μπορείτε να απευθυνθείτε στους γίγαντες Amazon και Walmart.

Αποφυγή συλλογής δεδομένων

Η Google, όπως είναι γνωστό, είναι μια μηχανή συλλογής δεδομένων. Όταν πραγματοποιείτε αναζήτηση στην εφαρμογή της, στο Chrome, στο Gmail ή σε κάποιο άλλο προϊόν που ανήκει στην Google, βοηθάτε την εταιρεία να δημιουργήσει ένα λεπτομερές διαφημιστικό προφίλ για το ποιος είστε και τι θέλετε να αγοράσετε.

Οι μηχανές αναζήτησης και τα προγράμματα περιήγησης όπως το DuckDuckGo και το Brave προσφέρουν εργαλεία για χρήστες που ενδιαφέρονται για την προστασία της ιδιωτικής τους ζωής και δεν θέλουν να παρακολουθούνται οι συνήθειες αναζήτησής τους.

Απαντήσεις από ανθρώπους

Μερικές φορές οι ιστότοποι δεν έχουν τις απαντήσεις που αναζητούμε. Θέλουμε απαντήσεις από άλλους ανθρώπους.

Ιδιαίτερα οι χρήστες της GenZ ή οι νεότεροι, όταν θέλουν να δουν τι λένε οι άλλοι, ίσως να μην ξεκινήσουν από το Google, αλλά από το TikTok ή το Reddit. Μάλιστα το Reddit ενημέρωσε τους επενδυτές ότι το γ’ τρίμηνο, πάνω από 75 εκατομμύρια άνθρωποι έκαναν αναζητήσεις στην πλατφόρμα του κάθε εβδομάδα.

Σύμφωνα με μια έρευνα της Adobe για το 2024, οι κορυφαίες κατηγορίες αναζήτησης στο Reddit είναι η τεχνολογία, οι ειδήσεις και τα προσωπικά οικονομικά. Ωστόσο, ένα μεγάλο μέρος των ανθρώπων στρέφεται επίσης στην πλατφόρμα για συμβουλές σχετικά με την καριέρα ή τις σχέσεις, καθώς και για προτάσεις προϊόντων.

Τον Δεκέμβριο, η εταιρεία λάνσαρε ένα εργαλείο αναζήτησης chatbot με την ονομασία Reddit Answers, το οποίο συνοψίζει τις προτάσεις και τις συζητήσεις των χρηστών, σε μορφή συνομιλίας. Ο ημερήσιος όγκος αναζητήσεων για τη λειτουργία αυτή έχει αυξηθεί κατά 20% από το προηγούμενο τρίμηνο, σύμφωνα με όσα δήλωσε η εταιρεία στο Business Insider.

Εναλλακτικές προτάσεις

Αν απλά έχετε κουραστεί να κοιτάζετε τη γραμμή αναζήτησης του Google και θέλετε κάτι παρόμοιο, αλλά που δεν ανήκει στο Google, υπάρχει πάντα το Bing της Microsoft.

Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε προγράμματα περιήγησης που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη, όπως το Atlas της OpenAI και το Comet της Perplexity, τα οποία σας επιτρέπουν να πραγματοποιείτε αναζητήσεις με τη μορφή συνομιλίας ή να χρησιμοποιείτε έναν πράκτορα τεχνητής νοημοσύνης για την ολοκλήρωση ορισμένων εργασιών.

Ορισμένα εργαλεία αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης προσφέρουν βοηθούς φωνής, οι οποίοι μπορούν να κάνουν την αναζήτηση πιο ομαλή. Εξάλλου, είναι πολύ πιο εύκολο να μιλάτε σε έναν βοηθό τεχνητής νοημοσύνης παρά να πληκτρολογείτε μια μακρά ερώτηση και το αποτέλεσμα που θα λάβετε θα είναι πολύ πιο λεπτομερές από αυτό που θα λάβατε πληκτρολογώντας τρεις ή τέσσερις λέξεις-κλειδιά στη γραμμή αναζήτησης του Google.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Business Insider

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Νέα: Τελευταία Ενημέρωση

X