ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Η αυγή των ΑΙ influencers

Η τεχνολογία υπόσχεται πολλά για τις εταιρείες - Πρώτη φορά, ακόμη και μικρά brands έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν «υψηλής ποιότητας περιεχόμενο στούντιο» με μικρό κόστος

Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά τον κόσμο των social media και της διαφήμισης, με την εμφάνιση των λεγόμενων AI influencers-ψηφιακών προσωπικοτήτων που δημιουργούνται εξ ολοκλήρου από αλγόριθμους και κερδίζουν χιλιάδες ακόλουθους, συνεργασίες με brands και τεράστια απήχηση.

Ενα πρόσφατο παράδειγμα είναι η Tinsley, μια φοιτήτρια που συγκίνησε το TikTok εμφανιζόμενη δακρυσμένη επειδή απορρίφθηκε από αδελφότητα. Το βίντεο συγκέντρωσε δεκάδες χιλιάδες views και σχόλια συμπαράστασης. Ομως, η Tinsley δεν υπήρξε ποτέ: ήταν μια 100% AI influencer, όπως αποκάλυψε η δημιουργός της, Ολίβια Μουρ, εταίρος της αμερικανικής εταιρείας venture capital a16z.

Τα avatars δεν κουράζονται, δεν αρρωσταίνουν, δεν διαμαρτύρονται, ενώ η εικόνα και το μήνυμά τους ελέγχονται απόλυτα

Μέσα σε μόλις δέκα λεπτά δουλειάς την ημέρα, χρησιμοποιώντας τρία εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, έστησε έναν λογαριασμό που απέκτησε εκατοντάδες ακολούθους σε λίγες ημέρες.

«Αυτό μπορεί να είναι το μέλλον των brands, του μάρκετινγκ και της ψυχαγωγίας», δήλωσε.

Αντίστοιχα, η Mia Zelu, μια ψηφιακή περσόνα που φαίνεται να επισκέφθηκε το Wimbledon το περασμένο καλοκαίρι, απέκτησε περισσότερους από 150.000 followers στο Instagram, πριν αποκαλυφθεί ότι ήταν εξ ολοκλήρου προϊόν AI.

Η τεχνολογία υπόσχεται πολλά για τις εταιρείες. Πρώτη φορά, ακόμη και μικρά brands έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν «υψηλής ποιότητας περιεχόμενο στούντιο» με μικρό κόστος.

«Είναι ο μεγάλος εξισωτής», δήλωσε ο Alexandru Voica της Synthesia.

Τα avatars δεν κουράζονται, δεν αρρωσταίνουν, δεν διαμαρτύρονται, ενώ η εικόνα και το μήνυμά τους ελέγχονται απόλυτα.

Εταιρείες όπως η Fameflow AI δίνουν στις μάρκες τη δυνατότητα να αδειοδοτούν avatars διάσημων προσώπων, ενώ νεοφυείς επιχειρήσεις, όπως η Higgsfield AI, δημιουργούν «πρακτορεία ταλέντων AI», που διαχειρίζονται πολλούς ψηφιακούς influencers και κλείνουν διαφημιστικά συμβόλαια χωρίς έξοδα ταξιδιών ή φωτογραφήσεων.

Οπως σχολιάζει ο ιδρυτής της Higgsfield, Αλεξ Μάσραμποβ, «η επόμενη αυτοκρατορία των media δεν θα χτιστεί στο Χόλιγουντ ή στη Silicon Valley, αλλά από έναν εικοσάρη που θα διαχειρίζεται μερικές AI προσωπικότητες».

Ωστόσο, η μεγάλη εξάπλωση προκαλεί ανησυχία. Πολλοί κανονικοί influencers φοβούνται για το μέλλον τους. Η δημιουργός και plus-size μοντέλο Γκαμπριέλα Χάλικας προειδοποιεί: «Είναι επικίνδυνο για καλλιτέχνες, φωτογράφους, μακιγιέρ, στιλίστες, παραγωγούς. Αυτό έχει ξεφύγει από τον έλεγχο». Επιπλέον, εκφράζονται φόβοι ότι τα avatars προωθούν μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς, με αρνητικές συνέπειες για την ψυχική υγεία των νέων.

Τα δεδομένα δείχνουν ότι, προς το παρόν, οι άνθρωποι παραμένουν πιο αποτελεσματικοί. Σύμφωνα με την πλατφόρμα Twicsy, οι αναρτήσεις ανθρώπων influencers συγκεντρώνουν 2,7 φορές περισσότερη αλληλεπίδραση από εκείνες των ψηφιακών avatars.

Οι αμοιβές τους επίσης δεν συγκρίνονται: 78.777 δολάρια ανά χορηγούμενη ανάρτηση για έναν άνθρωπο influencer, έναντι μόλις 1.694 δολαρίων για τους AI χαρακτήρες.

«Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να βιώσει πράγματα. Δεν μπορεί να είναι κουρασμένος γονιός, δεν μπορεί να έχει δερματικό πρόβλημα, δεν μπορεί να γευτεί φαγητό», εξηγεί ο Jago Sherman, επικεφαλής στρατηγικής στο Goat Agency.

Υπογραμμίζει επίσης τον κίνδυνο αύξησης της «απάτης επιρροής», με δημιουργούς που μπορεί να πληρώνονται για αυθεντικό περιεχόμενο αλλά να παραδίδουν AI εκδοχές.

Μεγάλα brands, πάντως, μπαίνουν ήδη στο παιχνίδι. Η H&M παρουσίασε πρόσφατα «ψηφιακά δίδυμα» μοντέλων της, ενώ η Hugo Boss συνεργάστηκε με την εικονική influencer Imma, που έχει περίπου 500.000 ακολούθους.

Αλλες εταιρείες παραμένουν επιφυλακτικές, ιδίως γύρω από το ηθικό ζήτημα της διαφάνειας: Πρέπει να αποκαλύπτεται αν ένας influencer είναι AI;

«Η κριτική επιτροπή δεν έχει αποφανθεί ακόμη για την αποδοχή από τους καταναλωτές», ανέφερε στέλεχος μεγάλης διαφημιστικής.

Το μέλλον δείχνει αμφίσημο. Από τη μία, η Meta ήδη επενδύει στην AI, με τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ να μιλά για «μια νέα κατηγορία περιεχομένου» και να δίνει τη δυνατότητα στους creators να δημιουργούν «AI επεκτάσεις του εαυτού τους».

Από την άλλη, ειδικοί προειδοποιούν ότι η υπερπαραγωγή «AI slop» -χαμηλής ποιότητας, παράξενο ή παραπλανητικό περιεχόμενο– μπορεί να κατακλύσει τα δίκτυα.

Οπως λέει η Καναδή podcaster Σίρα Λαζάρ, αυτό θα είναι το «fast food περιεχόμενο» του διαδικτύου.

Αντιθέτως, προβλέπεται «αναγέννηση για τους γνήσιους tastemakers», όπως σημειώνει ο Νιλ Γουόλερ της Whalar.

Πηγή: Financial Times

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Νέα: Τελευταία Ενημέρωση